The Yamaha TCROSS Hyper Modified

Het gaat nog steeds om een automaat begrijp ik?
Als het beter blijkt in cross wedstrijden dan zal het kans van bestaan opbouwen, anders houd het op vrees ik.
Voor reguliere motoren kan het met de tijd best wel een succes worden.

Ik rij net als hordes mensen met de auto ook liever automaat, motoren hebben gewoon een beetje vertraging ;)
 
Het gaat om Tmax-blok, dus incl. vario.
Het onderstel/frame is duidelijk anders, van de YZ450F

De automaat is op de motorfietsen aan een opmars bezig.
Kijk maar naar verschillende Honda modellen.
 
Ik vind hem erg geslaagd en mooi.
Met de 530 blok zou ik hem zelfs overwegen, na wat tunen natuurlijk. .
 
Is dat niet het 530 blok dan?
Poelie van de riem eindoverbrenging van de 530 lijkt simpel vervangen voor een tandwiel of zie ik dat verkeerd?
Alle t maxen voor de 530 hadden allemaal de standaard scooter overbrenging toch?

De yamaha yz450f weegt alleen 53 kg minder met zijn 111 kg.
Weet niet wat het vermogen is van de 450 maar ik vermoed een stukkie hoger dan het t max blokje.

164 of 111 kg scheelt nogal, en is het vermogen van de tcross ook nog eens ondermaats aan de 450 dan vraag ik me af waar de winst dan werkelijk zit van de tcross.

Wel weer een mooie ontwikkeling natuurlijk maar niet als concurerend in de cross wereld.
Of zeg ik nou wat geks?
 
Laatst bewerkt:
Volgens de berichten is het 't 500 blok.
Waarschijnlijk hebben ze er nog een paar over sinds de 500 vervangen is door de 530...
Maar het verschil is niet zo groot. en het 500 blok heeft zijn kwaliteiten wel bewezen.
 
met heuse PIRLLLI bandjes :?

yamaha-tcross-2013-10-645x436.jpg
 
Mja de yz450f leverd een leuke 47 pk op het achterwiel ;)
Als je na gaat dat de nieuwste tmax 530 "maar" 43 pk heeft,dan wel gemeten op de krukas.
Dus wat zal het 500 tmax blok uiteindelijk aan vermogen leveren op het achterwiel van de tcross?
Ik doe een gooi......37 pk?

53 kg extra en 10 pk minder op het achterwiel,mwah.....niet echt iets om in te zetten op de paris dakar denk ik ;)

Maar ik vermoed dat de makers de tcross ook niet als cuncurent hebben ontwikkeld in de cross of dakar wereld.
Eerder........gewoon omdat het kan :P
 
Laatst bewerkt:
met heuse PIRLLLI bandjes :?

[afbeelding]

Goh, alsof een dyslecticus die tekst er later bij gephotoshopt heeft. :z

Leuk dat ze experimenteren met blokken en scooters. Wel vind ik het tijd worden dat ze wat meer power uit die scooterblokjes weten te peuteren. Wat ik nou niet snap. Bij scooters wordt pas vanaf ~500cc van 1 naar 2 cilinders overgestapt. (De Italjet Formula 125cc is hierop een interessante uitzondering). Terwijl bij motorfietsen heel veel types vanaf 125cc al een 2-cilinder zijn. Ik rij een 400cc 4-cilinder motorfiets met 60pk. Wordt het niet tijd dat ze een scooter gaan maken met, zeg, een 250cc tweecilinder met 40pk? Of een 600cc 4-cilinder met 100pk?

Zal vast niet zo simpel zijn. Er zitten ongetwijfeld technische beperkingen aan (althans, dat is mijn hoofdverdachte) de transmissie. Maar toch ben ik geneigd te denken dat het zóu moeten kunnen.
 
Dat ben ik nou helemaal met je eens Karl!
Ik was dan ook weer zo telleurgesteld dat die kawasaki scooter niet het ninja 300 blokje kreeg.
Kom eens met iets nieuws scooterland.

Lijkt me opzich wel vet om een honda scooter te hebben met dat 250 cc 4 cilinder blok wat 20.000 toeren haalde :P
YouTube. (hele link copiëren)
Dan heb je iets om over op te scheppen hihi
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat ze experimenteren met blokken en scooters. Wel vind ik het tijd worden dat ze wat meer power uit die scooterblokjes weten te peuteren. Wat ik nou niet snap. Bij scooters wordt pas vanaf ~500cc van 1 naar 2 cilinders overgestapt..

Vergeet de Silverwing 400 niet. Deze tweepitter wordt gebouwd vanaf 2006, maar is in NL slechts 5 jaar leverbaar geweest (2008- sept 2013). Nu is helaas alleen nog de 600 te verkrijgen.

Ik ben het niet eens met je over vermogens. Sterker nog, bij Honda is de tendens juist de andere kant op (51 pk uit een 700). Dat is sowieso een mooi staaltje efficiënte (zuinige) techniek, helemaat met DCT.

Met een goed onderhouden Silverwing kun je zomaar 200.000 km rijden. Dat komt niet alleen door de 2 cilinders en de bouwkwaliteit maar ook doordat er niet het maximale is uitgeperst.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is natuurlijk ook wel zo I know I know ;)
Maar het zou zo verfrissend zijn om een keer wat anders te doen dan wat er nu maar steeds gedaan word.

Maarja, dat prachtige ninja 300 blokje met 40 pk kan bij normaal gebruik ongetwijfeld net zoveel km's draaien als bij het sh300 blokje, en haald ook gewoon 1:25 ;)

En zuinigheid en duurzaamheid, natuurlijk is dat het doel maar ik durf wel geld in te zetten dat als er een lichte tot zeg 400 cc scooter word uitgebracht met een hoog vermogen blokje die lekker in de toeren klimt ook hier in het zuinige nederland enorm goed zou verkopen.

Ik zou zeggen,nou kawasaki, lepel dat ninja blokje in een licht freempje en zet er gelijk een riem aandrijving op zoals de t max om ook nog wat vermogen over te houden op het achterwiel en moet jij eens kijken hoe dat verkopen wil :P
Hou de prijs dan ook nog eens onder de 5500 euro en klaar ;)

Hoezo onmogelijk?
Waar een wil is........
 
De vario zal het probleem niet zijn, die is best aan te passen voor wat meer PK's en vooral meer koppel. Maar alles heeft een kostenplaatje. En zolang een Tmax harder kan als wat de meeste mensen durven op een scooter, en dan bedoel ik niet alleen hard rechtuit rijden, denk ik dat er niet veel vermogen bij komt. Als je meer power wilt, krijg je ook meer warmte ontwikkeling, en dan ga je toch meer richting motorfiets qua constructie,
 
Honda beloofde ooit met de e4 te komen.
De belofte was 4cylinder van de hinda cbr 958cc.
De bedoeling was 100pk en een rijklaar gewicht van 200 kg voor de scooter.
Dit was tegelijkertijd met de honda dn 01 op de tokyo motorshow 2005.
Uiteraard konden ze niet allebij uitbrengen dus kozen ze voor de zeer logische en nu zo zeer succesvolle dn01. Ahum.
Wat er vervolgens gebeurde is dat gilera even snel de gp800 presenteerde met ook allerlei belofte s die niet waar gemaakt is, behalve wanneer je er zelf nog eens een vermogen erin stopt om dit te realiseren, waar ik nu dus mee bezig ben haha.
 
Ik vind dat allemaal goed en wel.

Ze maken altijd mooie concept motoren maar ze worden nooit geproduceerd en verkocht.

Ze doen ons het water in de mond krijgen maar laten ons op onze honger zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan