Theorie certificaat

McGreen

Die hard MF'er
18 apr 2004
756
1
Ik heb voor dit onderwerp al de search optie gebruikt, maar niks gevonden, ik heb dus geen rijbewijs, ben wl aan het lessen, en heb al mijn theorie, mag je met het theorie certificaat ook scooter rijden, zonder dat de politie er moeilijk overgaat doen?

Vriendelijke groet

McGreen
 
hmm nee mag niet idd, maar mag je eigelijk wel met je rijbewijs op een scooter? want ik rij wekelijks op mn kreidler naar het werk zondat dat ik ooit een brommercertivicaat heb gehaald
 
hmm nee mag niet idd, maar mag je eigelijk wel met je rijbewijs op een scooter? want ik rij wekelijks op mn kreidler naar het werk zondat dat ik ooit een brommercertivicaat heb gehaald

Wat denk je :P

Neem aan dat je het over je A-RBW heb...en/of B
Dat mag...

Maar ben je je RBW kwijt dan moet je brommercertificaat hebben.
Of me broertje moet weer mega de wet aan het overtreden zijn ;)

Edit:
Bromfietscertificaat
Vanaf je zestiende mag je op een brom- of snorfiets rijden. Een bromfietscertificaat is dan wel verplicht. Zo'n certificaat heb je voor het leven. Maar je moet er wel eerst examen voor doen.


Ben je geboren vóór 1 juni 1980?
Dan heb je vrijstelling voor het bromfietsexamen. Je moet dan wél een bromfietscertificaat hebben. Tenminste, als je geen rijbewijs voor auto of motor hebt.

Zonder certificaat rijden
Rijd je zonder certificaat toch op een snor- of bromfiets? Dan ben je strafbaar en riskeer je een forse geldboete. Bovendien loop je de kans dat je verzekeringsmaatschappij eventuele schade niet dekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan