Theorie cursus

princessx

Rookie
14 jul 2013
25
0
diemen
Hi everyone,


Op zoek naar een theorie cursus waarbij niet alles klakkeloos in je hoofd gestampt wordt, maar met goede uitleg zodat je ook echt klaargestoomd wordt voor de weg. Niet iedereen is even positief over zo een cursus maar ik denk dat het mij persoonlijk goed zal helpen naast het leren uit 't boekje.. O-)
Iemand enig idee? Omgeving Amsterdam..

Thanks!
 
Neem aan dat er kilometerteller moet staan. Dan mag je rijden,snelheidsmeter moet wel werken.
Gister op gelijkwaardige kruising ook weer zoiets: ik moet links af en wacht voorgesorteerd op auto die rechtdoor wil, maar deze staat radeloos te wachten op auto van rechts. En zo staan ze elkaar aan te kijken wie wat gaat doen. :?
Ook het zelf regeltjes maken is iets wat me stoort.
Invoegen op snelweg bijv:
Wie gaat er nu naar links om invoegend verkeer toe te laten? Bijna 75% doet dat. Op de snelweg heb jij voorrang, invoegend verkeer moet zijn snelheid aanpassen aan overig verkeer op de snelweg. Simpel as that.
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat er kilometerteller moet staan. Dan mag je rijden,snelheidsmeter moet wel werken.
Gister op gelijkwaardige kruising ook weer zoiets: ik moet links af en wacht voorgesorteerd op auto die rechtdoor wil, maar deze staat radeloos te wachten op auto van rechts. En zo staan ze elkaar aan te kijken wie wat gaat doen. :?

Klopt, en correct antwoord. Vele geven echter door de tijdsdruk het verkeerde antwoord, of zien bij het woord kilometerteller een snelheidsmeter voor zich.

Bij de door jou beschreven twijfelaars weet ik altijd wel wat ik ga doen, volgas weg en hun gewoon verder laten twijfelen.
Hetzelfde tref ik regelmatig bij de situatie; korte bocht gaat voor lange bocht....
En ook daar dezelfde reactie mijnerzijds; Zie ik dat je de regels niet kent, ben ik het eerste weg....
 
Maakt niet uit in dit geval, TS had al aangeven zelf ook in de stof te duiken.
Het enige dat Said je leert is om te gaan met de doortraptheid van het CBR.
zijn er echt mensen die zoveel geld uitgeven aan een theoriepapiertje? Examen kost ongeveer €25, boek ook zoiets denk ik :?
 
zijn er echt mensen die zoveel geld uitgeven aan een theoriepapiertje? Examen kost ongeveer €25, boek ook zoiets denk ik :?

Examen kost € 25.55 en een enkel boek idd € 25
Aangezien je ook nog wilt oefenen komt daar nog een oefenboek of CD-rom bij, ook iets van € 15

Dat is voor vele niet voldoende, al kijken ze 100 keer dat boek door en beantwoorden ze vragen tot ze er bij neervallen.
Het heeft vaak alles te maken met het verkeerd interpreteren van de regels, en je kunt beter 1 keer 180 afrekenen als 6 keer 25.
En ja, sommige moeten echt zo vaak terug en hebben dan nog niet dat certificaat.
 
Laatst bewerkt:
Hi everyone,


Op zoek naar een theorie cursus waarbij niet alles klakkeloos in je hoofd gestampt wordt, maar met goede uitleg zodat je ook echt klaargestoomd wordt voor de weg. Niet iedereen is even positief over zo een cursus maar ik denk dat het mij persoonlijk goed zal helpen naast het leren uit 't boekje.. O-)
Iemand enig idee? Omgeving Amsterdam..

Thanks!
Ik snap wat je bedoelt, maar het echte klaarstomen voor de weg doet je instructeur als het goed is. Ik heb zelf geleerd met een online cursus van mijn rijschool, heette toen trafficexplorer maar is inmiddels overgegaan in iTheorie. Is van Lensmedia. Wellicht bied jouw rijschool je ook zoiets? Op zich is het leren uit een boekje en het maken van oefententamens (kan ik je ten zeerste aanraden) uit een boekje of online, goed genoeg om je theorieexamen te halen. Verder is het belangrijk goed te luisteren en vooral ook veel vragen te stellen tijdens je praktijklessen. Daar leer je nog altijd meer van dan uit welk boekje of van welk programma dan ook.
 
IK heb, nadat ik het theorieboekje goed heb bestudeerd, geoefend met "CBR-toets" voor iPad van Lens Media (nee, geen aandelen). Je kunt examens downloaden en zovaak maken alsmje wilt. Na afloop van het examen krijg je uitleg bij het gekozen antwoord. Een examen downloaden kost 99ct.
Ik vond dit een prettige manier van studeren en ben de eerste keer geslaagd.

Aanrader!
 
Examen kost € 25.55 en een enkel boek idd € 25
Aangezien je ook nog wilt oefenen komt daar nog een oefenboek of CD-rom bij, ook iets van € 15

Dat is voor vele niet voldoende, al kijken ze 100 keer dat boek door en beantwoorden ze vragen tot ze er bij neervallen.
Het heeft vaak alles te maken met het verkeerd interpreteren van de regels, en je kunt beter 1 keer 180 afrekenen als 6 keer 25.
En ja, sommige moeten echt zo vaak terug en hebben dan nog niet dat certificaat.
Moet je dan blij zijn met mensen achter het stuur die de verkeersregels niet snappen? Een keertje zakken kan gebeuren, maar mensen die tig keer examen moeten doen......

Natuurlijk zijn er ook mensen met examenvrees, maar die weten dat vaak wel van zichzelf en kunnen dus maatregelen nemen ;)
 
Moet je dan blij zijn met mensen achter het stuur die de verkeersregels niet snappen?

Zeker niet!
Aan de andere kant kom ik dagelijks mensen tegen die ws in één of twee keer zijn geslaagd, en toch niet bij machte zijn het geleerde toe te passen.

In de praktijk maakt het dus weinig uit...
 
Ach ja, je bent zelf toch altijd de beste chauffeur :+

Maar als ik TS was, zou ik gewoon eens bij wat rijscholen gaan shoppen. Kijken of ze cursussen hebben waarbij je dus echt les krijgt van een instructeur. Had ik destijds ook in bijn B-pakket zitten en dat ging verder prima.

Voor het a-tje ben ik voor zelfstudie gegaan :)
 
Ik ben zelf bij VandaagJeTheorie geweest en ben heel erg tevreden. Eerst leggen ze alles uit en daarna nemen ze sessie met je door zoals op het examen zelf. De http://www.vandaagjetheorie.nl theoriecursus in 1 dag was leuk, leerzaam en lekker :) Lunch kregen we erbij!
Ik ben de eerste keer geslaagd trouwens.
 
Neem aan dat er kilometerteller moet staan. Dan mag je rijden,snelheidsmeter moet wel werken.
Gister op gelijkwaardige kruising ook weer zoiets: ik moet links af en wacht voorgesorteerd op auto die rechtdoor wil, maar deze staat radeloos te wachten op auto van rechts. En zo staan ze elkaar aan te kijken wie wat gaat doen. :?
Ook het zelf regeltjes maken is iets wat me stoort.
Invoegen op snelweg bijv:
Wie gaat er nu naar links om invoegend verkeer toe te laten? Bijna 75% doet dat. Op de snelweg heb jij voorrang, invoegend verkeer moet zijn snelheid aanpassen aan overig verkeer op de snelweg. Simpel as that.

Er bestaat ook nog zoiets als sociaal gedrag.

Als jij iemand meer ruimte kunt geven om in te voegen door even naar links te gaan, zonder dat jij daarmee anderen gaat hinderen natuurlijk, waarom zou je dat dan niet doen?

Daarnaast heb je natuurlijk nog steeds geen recht op voorrang :)
 
Laatst bewerkt:
Veel rijscholen hebben toch nog wel een theoriedag?
Lekker klassikaal de stof doornemen, een oefenexamen maken,
en daarna alles doorspreken?
 
Breder kijken jij, focus werkt in je nadeel. :+ ;)

Ik zie het nu ook ... Ik zou die vraag hoogstwaarschijnlijk gehad hebben omdat ik kilometerteller zou verwarren met de kilometerperuurteller.

Maar het feit dat er zulke vragen tussen zitten vind ik echt heel erg laag. Net als van die vragen of je mag gaan rijden. Vervolgens zie je een gigantisch groen licht en ergens op de dia staat een agent in niet-reflecterende kleding helemaal aan de zijkant van de foto maar dus in het midden van het kruispunt met zijn arm omhoog naar de tegenovergestelde richting te kijken.
 
Ik zie het nu ook ... Ik zou die vraag hoogstwaarschijnlijk fout gehad hebben omdat ik kilometerteller zou verwarren met de kilometerperuurteller.

Die verwarring treft de meeste....

Maar het feit dat er zulke vragen tussen zitten vind ik echt heel erg laag. Net als van die vragen of je mag gaan rijden. Vervolgens zie je een gigantisch groen licht en ergens op de dia staat een agent in niet-reflecterende kleding helemaal aan de zijkant van de foto maar dus in het midden van het kruispunt met zijn arm omhoog naar de tegenovergestelde richting te kijken.

Begrijp ik, en ook ik heb mijn bedenkingen.
Aan de andere kant kun je dit soort situaties tegenkomen in de praktijk.
In de praktijk heb je regelmatig minder dan 10 seconden bedenktijd...
En bedenk eens wat er allemaal over je heen komt als je ter goeder trouw doorrijdt bij groen en je had een stopteken van een agent...
Als je dat maar hard genoeg doet krijg je behalve een preek misschien nog een EMG ook..
Dat is die cursus bij het CBR van € 954,- voor 4 dagen, zonder lunch!
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat er kilometerteller moet staan. Dan mag je rijden,snelheidsmeter moet wel werken.
Gister op gelijkwaardige kruising ook weer zoiets: ik moet links af en wacht voorgesorteerd op auto die rechtdoor wil, maar deze staat radeloos te wachten op auto van rechts. En zo staan ze elkaar aan te kijken wie wat gaat doen. :?
Ook het zelf regeltjes maken is iets wat me stoort.
Invoegen op snelweg bijv:
Wie gaat er nu naar links om invoegend verkeer toe te laten? Bijna 75% doet dat. Op de snelweg heb jij voorrang, invoegend verkeer moet zijn snelheid aanpassen aan overig verkeer op de snelweg. Simpel as that.
Jij hebt duidelijk nog niet veel in BE op de snelweg gereden.
 
Jij hebt duidelijk nog niet veel in BE op de snelweg gereden.

Ik wel, en mijn ervaring is dat de helft van het land overloopt van onnodige linksrijders die denken dat het bij 150 ophoudt.
De andere helft bestaat uit moraalridders die met gevaar voor eigen leven die hoge snelheden eruit proberen te halen door extra langzaam in te voegen.

Conclusie: Køtland om te rijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan