Theorie Examen :o

Djezus wat een crap he... En dan hebben ze het over "inzichtsvragen" die heringevoerd moeten worden omdat de examens strenger moeten. Kennelijk snappen ze er zelf geen reet van. Wat blijkt nu uit deze vragen? Dat je dus alles klakkeloos moet verwachten aan de hand van verkeersborden. Waarschijnlijk hebben zij alleen theorie gehad die mensen die die vragen stellen (en zelf geen rijbewijs ofzo) en goedkeuren en nooit te nimmer praktijk gehad?. Anders zouden ze wel beter weten. Veel beter. Als er iets is in het verkeer dat je moet verwachten is dat je niks moet verwachten en ten alle tijden scherp en alert moet zijn opdat wat komen gaat, en je al helemaal niet blindstaren op alleen de borden waar je "vanuit" kan gaan...

|(

Heb hem er even bijgezocht, ik heb nee gekozen. Dat word fout gerekent. Aangezien het 'fout' venstertje voor een belangrijk deel van de foto zit staat voor de duidelijkheid rechtsonder de rest.


full
 
Heb hem er even bijgezocht, ik heb nee gekozen. Dat word fout gerekent. Aangezien het 'fout' venstertje voor een belangrijk deel van de foto zit staat voor de duidelijkheid rechtsonder de rest.


[afbeelding]

Idd ik zie het. Dikke bullshit natuurlijk. Want stel een malloot die denkt ah ff snel rechtsaf gaan... "kan wel ff"...nou niet dus sta jij daar mooi uiterst LINKS voorgesorteerd.

Ik voorsorteer bij dit soort wegen altijd in het midden, omdat je dan nog genoeg "uitwijk" mogelijkheden hebt. Als er nu iemand het hoekje om komt, die of niet goed heeft gekeken naar de borden, of de weg niet kent, en gewoon rechtsaf slaat, heb je diegene wel mooi tegen je neus aan, of als je op de motor zit..over je heen.

En dan begin ik nog niet eens over het feit hoe die vraag is gesteld. Als het toch eenrichtings verkeer is zoals zij zeggen. Wat maakt het dan uit of je uberhaupt links of rechts zou staan? :?

|(

Al met al een DOMME vraag dus.
 
Je moet op het examen laten zien dat je de regels kent. Dit laat je dus zien door op bijvoorbeeld bovenstaande vraag (eenrichtingsweg) in te vullen dat je links mag voorsoorteren.
Dat je het in de praktijk anders doet is 2. Dit is puur om aan te geven dat je het begrip 'eenrichtingsweg' snapt en weet toe te passen.
 
je komt op een gelijkwaardig kruispunt aan en van rechts komt een boer aanlopen met een (levende) kip aan een touwtje. wie heeft er voorrang?

















de boer. geleider van (pluim)vee
 
Die reken vragen met volgafstand, afgelegde kilometers en dergelijke moet je de formules goed leren. Anders heb je in die paar seconden geen antwoord klaar, of je leert 3 hoofdsnelheden (50-8-120) uit je hoofd...

In een oefentoets kom je soms de banaalste vragen tegen.
 
ik zie het al weer.

het theorie examen is nog steeds zo belachelijk achterlijk.

laat die eikels eens normale duidelijke vragen stellen en niet van die onzinnige dingen of vragen waarbij je een meetlat nodig hebt |(
 
Idd ik zie het. Dikke bullshit natuurlijk. Want stel een malloot die denkt ah ff snel rechtsaf gaan... "kan wel ff"...nou niet dus sta jij daar mooi uiterst LINKS voorgesorteerd.

Ik voorsorteer bij dit soort wegen altijd in het midden, omdat je dan nog genoeg "uitwijk" mogelijkheden hebt. Als er nu iemand het hoekje om komt, die of niet goed heeft gekeken naar de borden, of de weg niet kent, en gewoon rechtsaf slaat, heb je diegene wel mooi tegen je neus aan, of als je op de motor zit..over je heen.

En dan begin ik nog niet eens over het feit hoe die vraag is gesteld. Als het toch eenrichtings verkeer is zoals zij zeggen. Wat maakt het dan uit of je uberhaupt links of rechts zou staan? :?

|(

Al met al een DOMME vraag dus.

Van mij mag je hoor, maar dan moet je minimaal 2 keer in je dooie hoek kijken. Bij voorsorteren hoeft dat niet meer. Omdat er dan niets meer KAN zitten :)
 
staat je sofi nummer vermeld op je rijbewijs?

helemaal niet belangerijk en als je geen rijbewijs hebt, kan je het ook niet weten maar het staat er wel op.

of als de snelheid 2x zo groot is in een bocht, dan is de centrifugale kracht ...x zo groot. niet 2, maar 4 keer zo groot!
 
staat je sofi nummer vermeld op je rijbewijs?

helemaal niet belangerijk en als je geen rijbewijs hebt, kan je het ook niet weten maar het staat er wel op.

of als de snelheid 2x zo groot is in een bocht, dan is de centrifugale kracht ...x zo groot. niet 2, maar 4 keer zo groot!

De centrifugale kracht neemt dus kwadratisch toe t.o.v. de snelheid :)
 
Laatst bewerkt:
klein tipje: als je met een boek gaat leren (of oefen examens op cd-rom neemt), neem dan boeken en cd-roms van verjo (even google gebruiken). Ik had eerst een serie van veka-best, en bij oefen examen bleek dta er in die boeken heel veel (en dan ook echt heeel veel) informatie miste. Toen van een collega boeken van Verjo gekregen, deze waren veel completer.
 
die vraag over middelpuntvliedende kracht is altijd leuk. Je moet antwoorden dat ie kwadrateert. Dan heb je het vlgs het CBR goed. Het is alleen jammer dat dat volstrekste onzin is. Middelpuntvliedende kracht bestaat namelijk helemaal niet.
Waarom je dit zou moeten weten ontgaat mij ook volledig.

Die vraag over beademing is ook bull#*. Het gaat er in eerste instantie helemaal niet om hoe vaak per minuut, het gaat erom dát je het doet. Een paar jaar geleden is er vanuit het oranje kruis (of hoe heet die club) een nieuwe richtlijn gekomen over hoe het zou moeten. Doe je het dan ineens fout als je het op de oude manier doet? Nee natuurlijk niet. Als je maar iets doet en niet blijft toekijken onder het mom van ik-weet-het-niet-dus-ik-doe-maar-niets. Nog ff en je moet een complete ehbo bij je theorie doen.
 
Ik heb vrijdag ook examen gehad en het zijn allemaal ZEER duidelijke vragen, met goed lezen kun je ze allemaal juist beantwoorden(als je goed geleerd hebt), er zat 1 niet relevante vraag tussen.

Dus goed leren mensen en met 1 cd of boek kom je er niet.
Ik heb het gehaald btw :P
 
Die reken vragen met volgafstand, afgelegde kilometers en dergelijke moet je de formules goed leren. Anders heb je in die paar seconden geen antwoord klaar, of je leert 3 hoofdsnelheden (50-8-120) uit je hoofd...

In een oefentoets kom je soms de banaalste vragen tegen.
Deze regeltjes had ik dus als een idioot op lopen leren. En wat denk je...

Krijg ik er geen vraag over :(
 
Van mij mag je hoor, maar dan moet je minimaal 2 keer in je dooie hoek kijken. Bij voorsorteren hoeft dat niet meer. Omdat er dan niets meer KAN zitten :)

Gaat mij niet om me dooie hoek. Maar om dat extreme voorsorteren. Het ging mij om het feit dat straks iemand die bocht doorkomt, die dan gelijk tegen jou aanknalt. En omdat jij dan zo netjes strak "voorgesorteerd" staat jij geen speling meer hebt. En aangezien het TOCH een eenrichtings weg is zou het dan toch niet uit hoeven maken of je nou voor moet sorteren of wel. Dus ze slaan zichzelf voor de kop.
 
Hallo allemaal,

Ik heb ff een vraagje over het aantal mee te nemen documenten naar het cbr, voor het theorie-examen. Ik heb van het cbr een bevestigingsbrief ontvangen waarin staat dat ik een recente pasfoto en een id-kaart danwel paspoort mee moet nemen. Er staat niets in over een uittreksel van de gemeente, terwijl in het theorieboek staat dat je zo´n uittreksel uit de gemeentelijke basisadmistratie persoonsgegevens mee moet nemen. Bovendien meen ik mij te herinneren dat ik ook zo´n uittreksel mee moest nemen voor m´n auto theorie-examen, maar goed das alweer 2,5 jaar geleden dus dat weet ik niet meer zeker! Misschien dat iemand die onlangs z´n theorie gedaan heeft mij kan vertellen of je nou wel of niet zo´n uittreksel mee moet nemen? Alvast bedankt
 
Thanks! Moet je dan wel voor je andere examens zo´n uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens hebben of heb je zo´n uittreksel uberhaupt niet eens nodig?
 
zorg gewoon dat je het kent dan is er niks aan. Voorrangen met fietsers zijn gekende moeilijke vragen. En een instinker is deze...

Je staat aan een rood licht naast jou staat een flik te paard en dat paard bijt in jou oor. Wie is er dan in fout?
antwoord:
Jij, want je moet een helm op hebben...


:+ lach me dood.
 
Die vraag over beademing is ook bull#*. Het gaat er in eerste instantie helemaal niet om hoe vaak per minuut, het gaat erom dát je het doet. Een paar jaar geleden is er vanuit het oranje kruis (of hoe heet die club) een nieuwe richtlijn gekomen over hoe het zou moeten. Doe je het dan ineens fout als je het op de oude manier doet? Nee natuurlijk niet. Als je maar iets doet en niet blijft toekijken onder het mom van ik-weet-het-niet-dus-ik-doe-maar-niets. Nog ff en je moet een complete ehbo bij je theorie doen.

Ik heb een EHBO diploma, en op mijn oefenexamens moet ik me echt inhouden me niet rot te lachen om de antwoorden waaruit je kunt kiezen. Bijvoorbeeld:
Je hebt iemand zojuist goed kreupel gereden, wat doe je?
A. De helm van het slachtoffer afhalen (mits diegene op een motor/scooter/... zat)
B. 112 Bellen.
C. Wegrijden en je binnen 12 uur melden bij de politie.

In dit geval zou antwoord B dan goed zijn, maar bij EHBO heb ik toch echt geleerd dat je eerst kijkt of de situatie wel veilig is, dan pas er naartoe gaat, dan zorgt dat het slachtoffer veilig ligt (verkeer regelen, liefst door anderen laten doen), dan kijken naar de toestand van het slachtoffer, en dan 112 bellen of dit door een ander laten doen, maar uit de buurt van het slachtoffer.

Ik denk dat deze vraag zelfs lastiger is voor een EHBOer dan iemand die gewoon het boekje van motor theorie leert, aangezien dit echt verwarrend is (het goede antwoord staat er namelijk gewoon niet tussen, omdat motor theorie boekjes zich niet zo bemoeien met EHBO, iets wat CBR ook zou moeten doen). maarja, inderdaad, gare CBR vragen :r
 
Laatst bewerkt:
Maargoed ik had op het examen een vraag die ik nergens in het boek of op int. tegen ben gekomen, over de middelpuntvliegende kracht in een bocht. Bij een verdubbeling van de snelheid is de middelpuntvliegende kracht ... zo groot, en volgens mij is het goede antwoord 4x (correct me if i'm wrong).

Thx Testa, kreeg deze vraag vandaag en had het antwoord niet geweten als ik het hier niet gelezen had. Het was niet de redding want had maar 1 stomme fout *O*, maar toch..

25 juni praktijk, nog andere tips *D
 
zorg gewoon dat je het kent dan is er niks aan. Voorrangen met fietsers zijn gekende moeilijke vragen. En een instinker is deze...

Je staat aan een rood licht naast jou staat een flik te paard en dat paard bijt in jou oor. Wie is er dan in fout?
antwoord:
Jij, want je moet een helm op hebben...
_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan