Theorie Examen :o

Gaat mij niet om me dooie hoek. Maar om dat extreme voorsorteren. Het ging mij om het feit dat straks iemand die bocht doorkomt, die dan gelijk tegen jou aanknalt. En omdat jij dan zo netjes strak "voorgesorteerd" staat jij geen speling meer hebt. En aangezien het TOCH een eenrichtings weg is zou het dan toch niet uit hoeven maken of je nou voor moet sorteren of wel. Dus ze slaan zichzelf voor de kop.
De vraag had ook beter kunnen zijn: Is het voorsorteren op deze manier FOUT?

Dan kan je makkelijker zeggen dat dat niet het geval is. Goed is altijd maar relatief, want er zijn betere/veiligere manieren, maar fout is het niet.
 
Kleine instinker:

Foto van de de motor met bestuurder van achteren.

Staat goed op de weg, pak aan, helm, de hele reutemeteut.

Vraag is: mag u zo rijden?

Blijkt dat het kettingslot half over de kentekenplaat hangt... |(

Succes!
 
Gisteren theorie gedaan, wat een pijnlijke zooi voor vele mensen zeg.. 3 van de 30 geslaagd :s?


pfff, ja dat vind ik ook niet zo vreemd.

ik heb 7 jaar geleden mijn rbw gehaad voor auto.
theorie was destijds niet erg moeilijk, althans geen strikvragen of onduidelijke vragen.
slaagde ongeveer de helft en ik had 0 fout met niet veel leren.

voor mijn motor rbw zat ik dus met die nieuwe tentamens.
ik vond de oefententamens al onduidelijk en slecht.
heb er toen wel een paar uur voor moeten zitten om te doorgronden wat de strikvragen kunnen zijn, de theorie begreep ik wel.
die dag slaagden er van de 50 een stuk of 11, ik had 5 fout :X en dat terwijl ik de theorie goed kende |(
 
njah ben blij dat ik hem heb met 2 fouten, ookal had ik zoiets bij vraag 20, whatever, dit haal ik niet meer, ik hou me gewoon steeds bij de eerste indruk
 
Ik heb 2 juli theorie-examen, lees gewoon het hele boekje 2 keer door, en heb een boek gekocht met 50 examens erin. Zo heb ik m'n autotheorie ook geleerd, en ben geslaagd met 2 fout. Staan veel dingen in die vragen die ik niet in het boekje kon vinden :S Scootertheorie heb ik gedaan met alleen het boekje 2x lezen en wat op internet gemaakt, geslaagd met 6 fout :p Dus hopen dat ik motor ook in 1x haal :D
 
Mijn insteker was toch wel:

Een motor geparkeerd, met dit bord erbij:
e03.GIF


Bord was bijna niet zichbaar, dus kon de icoontjes niet goed zien (stond ver van fotograaf af zeg maar).

Vraag was: Mag je hier pakeren?

Dus ik denk: Tuurlijk, dat mag.


En in de laatste seconden .. zie ik ineens dat de motor op de stoep staat.... :X B|
 
afgelopen maandag geslaagd met maar liefst o fouten, wel intensief geleerd, zowel het theorieboek doorlopen en de oefen-examens gemaakt en daarbij nog met de cd-rom geoefend! Wel een beetje jammer dat je dan 6 vragen krijgt waar je nog nooit van gehoord hebt, maar als je goed voorbereid bent moet dat ook geen problemen opleveren! Toch ben ik ervan overtuigd dat als je niet voldoende geleerd hebt, je niet slaagt zoals redelijk wat mede examenkandidaten! Ik zat op stoel 12 (2e bank) ik was de eerste die geslaagd was, en achter mij ook nog 5 hooguit, dan ben je best blij dat je er toch even wat uurtjes aan besteedt hebt!!
 
Waarschijnlijk heb ik m'n theorie over 2 weken, moet het nog even inplannen.

Maar dit lezen is wel handig, al die strikvragen!
Maar ja, gewoon goed leren denk ik maar, is bij mn scooter en auto theorie ook in 1x gelukt.
 
Mijn insteker was toch wel:

Een motor geparkeerd, met dit bord erbij:
[afbeelding]

Bord was bijna niet zichbaar, dus kon de icoontjes niet goed zien (stond ver van fotograaf af zeg maar).

Vraag was: Mag je hier pakeren?

Dus ik denk: Tuurlijk, dat mag.


En in de laatste seconden .. zie ik ineens dat de motor op de stoep staat.... :X B|

dat zijn hele flauwe vragen.

je focussed op het bord en in die 10 seconden zul je denken dat dat mag omdat het een ander verbod bord is.
en de motor die op de stoep staat zie je niet...

heeft mijn inziens niks te maken met dat zoiets ten goede komt van de verkeersveiligheid, maar meer om mensen te laten zakken om zo extra geld te verdienen :r

weet nog een vraag op mijn examen:
zie je een motorrijder een fietser op een dijkje inhalen.
volgensmij is de regel dat je 50 cm afstand ertussen moet hebben.
nou, op die foto kon ik niet goed zien of het nu 50cm was of niet.
ja wat moet je dan antwoorden |(
 
Op de site van het CBR kun je ook wat theorie vragen oefenen:
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=18

Kan me van mn auto theorie herinneren dat hiervan ook een paar vragen terug kwamen op het 'echte' theorie examen, is altijd mooi meegenomen :)

Verder gewoon goed de standaardregels uit je kop leren.. Korte bocht gaat voor de lange bocht en rechtdoor op de zelfde weg gaat voor.. noem ze maar op

Ik moet zelf 30 Juni op voor mn theorie, ben alvast een beetje aan het leren met zo'n cd-rom. Gelukkig heb ik al 3 jaar mn koekblik-rbw en zijn een hoop regeltjes wel hetzelfde, dus ik heb de meeste kennis gelukkig al. Nu nog even blijven toepassen bij het praktijk examen :+
 
Ik moest vandaag, helaas niet gehaald:( Zaten toch een aantal vragen tussen die ik echt niet terug kan vinden. Zo kreeg ik de vraag, waar vallen de meeste doden. Snelweg, 80km weg, of 50km weg. Iemand een idee? ik dacht 80 km weg omdat ik dat het meest heb gezien, zou het echt niet zeker weten.. Maargoed ik kan donderdag al weer op dus nu flink blokken!
 
Ik moest vandaag, helaas niet gehaald:( Zaten toch een aantal vragen tussen die ik echt niet terug kan vinden. Zo kreeg ik de vraag, waar vallen de meeste doden. Snelweg, 80km weg, of 50km weg. Iemand een idee? ik dacht 80 km weg omdat ik dat het meest heb gezien, zou het echt niet zeker weten.. Maargoed ik kan donderdag al weer op dus nu flink blokken!


ik zou gokken 50 km/h weg, binnen de bebouwde kom dus meeste verschillende verkeersdeelnemers en vaak hectisch.

wel een hoerenvraag
 
Ik moest vandaag, helaas niet gehaald:( Zaten toch een aantal vragen tussen die ik echt niet terug kan vinden. Zo kreeg ik de vraag, waar vallen de meeste doden. Snelweg, 80km weg, of 50km weg. Iemand een idee? ik dacht 80 km weg omdat ik dat het meest heb gezien, zou het echt niet zeker weten.. Maargoed ik kan donderdag al weer op dus nu flink blokken!
ja dat soort vragen slaat imo ook echt nergens op.

ik was vorige week woensdag, had nog wat oudere boekjes, daar stond niks in over filerijden, kwamen er precies 2 vragen over filerijden, gelukkig met wat logisch nadenken gewoon beiden goed gehad, maar toch :P
 
Er zijn natuurlijk vele voorbeelden van lelijke instinkers, hierbij nog eentje:

Foto van snelweg met een bocht voor je, de auto is bijna in de bocht op de foto. Vraag: "Je komt te hard op de bocht afrijden, mag je hier remmen?"

(dit was voor de auto maar zal hetzelfde zijn voor de motor lijkt me...) Mijn antwood was: "Ja natuurlijk mag je hier remmen, ik moet zelfs remmen om niet uit de bocht te vliegen!"

CBR antwoord: "NEE, je had al voor de bocht moeten remmen."

Moraal ;) Denk niet vanuit je eigen perspectief, maar vanuit het CBR perspectief, wat voor antwoord willen zei horen... niet een (voo jouw) logisch antwoord.....
 
Thx Testa, kreeg deze vraag vandaag en had het antwoord niet geweten als ik het hier niet gelezen had. Het was niet de redding want had maar 1 stomme fout *O*, maar toch..

25 juni praktijk, nog andere tips *D

Mooi, komt volgens mij ook vaak voor op het examen deze vraag.


@ Phyllis & MotorThom, Het is bromfiets theorie, geen SCooTaH theorie -O-

:+

Taalverruwing
 
Laatst bewerkt:
Op de site van het CBR kun je ook wat theorie vragen oefenen:
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=18

Kan me van mn auto theorie herinneren dat hiervan ook een paar vragen terug kwamen op het 'echte' theorie examen, is altijd mooi meegenomen :)

Verder gewoon goed de standaardregels uit je kop leren.. Korte bocht gaat voor de lange bocht en rechtdoor op de zelfde weg gaat voor.. noem ze maar op

Ik moet zelf 30 Juni op voor mn theorie, ben alvast een beetje aan het leren met zo'n cd-rom. Gelukkig heb ik al 3 jaar mn koekblik-rbw en zijn een hoop regeltjes wel hetzelfde, dus ik heb de meeste kennis gelukkig al. Nu nog even blijven toepassen bij het praktijk examen :+
Ik hoop voor je dat je er toch echt minder makkelijk over gaat denken. Ik had 5 jaar mn auto papiertje, en toen theorieles gehad (was totaalpakket), maar vond het theorie toch echt lastig. En ik heb er behoorlijk wat tijd in gestoken.

Dus met standaardregeltjes alleen red je het niet. Zeker niet als je de vragen krijgt als: Hoe lang blijft [vul drugssoort in] zichtbaar in urine?

Niet dat het iets met verkeersveiligheid te maken heeft, maar je kan er wel op zakken.
 
Ik hoop voor je dat je er toch echt minder makkelijk over gaat denken. Ik had 5 jaar mn auto papiertje, en toen theorieles gehad (was totaalpakket), maar vond het theorie toch echt lastig. En ik heb er behoorlijk wat tijd in gestoken.

Dus met standaardregeltjes alleen red je het niet. Zeker niet als je de vragen krijgt als: Hoe lang blijft [vul drugssoort in] zichtbaar in urine?

Niet dat het iets met verkeersveiligheid te maken heeft, maar je kan er wel op zakken.
ligt er ook aan hoe makkelijk je zelf leert. ik kan me voorstellen dat iemand die op de uni zit makkelijker en sneller stof opneemt dan iemand die bijvoorbeeld vmbo niveau 2 oid doet.

wil hiermee niemand afzeiken... maar het scheelt wel denk ik.

magoed, je zult idd altijd klotestrikvraagjes houden, bijvoorbeeld een bord met een woonerf en een geparkeerde moto, met heel klein onderin een p'tje op de grond, mag je hier parkeren? 90% waaronder ik zou de p over het hoofd zien denk ik.

moraal van het verhaal; goed luisteren en dan nog 5s het plaatje bestuderen en dan pas antwoorden, dat scheelt echt een hoop!
 
Laatst bewerkt:
Woensdag m'n theorie, zit nu uit zo'n boek met 20 examens allemaal examens te maken. Heb er nu 7 gemaakt en allemaal gehaald, maar wel met 5 en 6 fouten ook.. Hmm :P Naja kheb er nog wat te doen :P Vaak veel fout met dingen als voorrang met voetgangers en trams enzo :s Ksnap die regeltjes niet helemaal, ene keer hebben voetgangers wel voorrang en dan weer niet :S Khoop maar dat die vragen er niet teveel in zitten :P
@ Testa-Rossa: Ja ik weet dat het brommertheorie is maar ik noem het vaak scootertheorie, ach wat boeit 't, 't komt op hetzelfde neer :P Je begrijpt wat ik bedoel :P
 
ik heb hier ook de vraag over dat kindje op die motor gehad, wel goed gelukkig, maar dat was zeker een instinker
 
Woensdag m'n theorie, zit nu uit zo'n boek met 20 examens allemaal examens te maken. Heb er nu 7 gemaakt en allemaal gehaald, maar wel met 5 en 6 fouten ook.. Hmm :P Naja kheb er nog wat te doen :P Vaak veel fout met dingen als voorrang met voetgangers en trams enzo :s Ksnap die regeltjes niet helemaal, ene keer hebben voetgangers wel voorrang en dan weer niet :S Khoop maar dat die vragen er niet teveel in zitten :P
@ Testa-Rossa: Ja ik weet dat het brommertheorie is maar ik noem het vaak scootertheorie, ach wat boeit 't, 't komt op hetzelfde neer :P Je begrijpt wat ik bedoel :P
mijn ervaring is dat wanneer ze het oplezen etc. je minder fouten maakt. ik maakte met proefexamens rond de 5 fouten, echte examen 3 fouten, zo ging dat ook met auto en brommer.
 
Ja met auto leren zat ik in het begin rond de 8, daarna steeds wel lager. Uiteindelijk geslaagd met 2 fout. Brommer met 6, dus was geluk :D Heb nu 10 examens gemaakt, ga maar even stoppen met leren en morgen na/voor het werk nog leren. En dan woensdag zien we 't wel :P
 
Ik ben 2 weken geleden begonnen met theorie voor de motor. Op mijn eerste theorieles natuurlijk een proefexamen voor mijn kiezen. Zonder enige studie(ik heb mijn 50cc rbw gewoon gekocht op het postkantoor), 14 fout. 2 x te laat maar ik wist het wel en een paar stomme fouten. Er zat een man of 10 bij theorieles en iedereen was gezakt voor het proefexamen. Er zat een gast achter me die al een keer examen had gedaan en was gezakt. Hij had ook 14 fout net als ik. :X

De meesten zakken omdat ze het onderschatten denk ik. Dat gaat mij dus niet gebeuren. Ik heb 2 weken geleden een boekje en cd rom gekocht bij mijn rijschool. Mijn instructeur zei dat ik eerst het boekje goed moest lezen voor ik aan de cd rom begin. Ik lees iedere grote pauze op mijn werk een hoofdstuk of 2, nu zo'n 150blz gelezen. Als ik het uit heb, ga ik het nog een keer goed lezen en alle vragen maken. Daarna met de cdrom oefenen en iedere maandagavond braaf naar theorieles. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan