Theorie Examen :o

oei phyllis. Je autorijbewijs en dan nog steeds fouten maken met voetgangers en voorrang. Je zou dan toch beter een oranje zwaailicht op je auto zetten en iemand met een rode vlag vooruit laten lopen :X _O-
 
Heeft iemand ervaring met Theorietrainer.nl volgens mij werkt die site samen met meerder rijscholen maar iig met Vriends in Rotterdam?
 
ik heb wel ervaring met traffictrainer

heeft me al 2x door theorie examens geholpen



tip: zoek in google op traffictrainer oegema, 2e link is het volgens mij ;)
 
Hahaha in de praktijk gaat voorrang altijd wel goed (er rijden hier goddank geen trams :P) en voetgangers, ja dat zien we op dat moment wel.
Heb het in ieder geval gehaald vandaag :D Dus ben blij!!!
 
idd, alleen die site(via dat forum dus code verkregen ), dus in totaal niks uitgegeven aan boeken e.d.

de theorie staat op de site, met bijbehorende toetstjes en grote toetsen. Ik heb het eigenlijk geleerd door alleen de toetsen te maken :)
 
Ja daar ben voornamelijk mee bezig want dan merk je watvoor fouten je maakt ik heb er wel een goed gevoel over. Maar je bent net 18 watvoor motor wil je gaan halen als je slaagt?
 
Hallo! ben nieuw hier, maar wil graag ervaringen delen voor mensen die hun theorie nog moeten halen! Heb zelf veel aan dit forum gehad!

Daarom wat tips/ vragen die bij mij voorkwamen. Weet helaas niet altijd het goede antwoord, maar er zijn genoeg mensen hier die wel kunnen helpen dacht ik zo:

Ik had er twee vragen over erven tussen zitten, beide situaties met fietsers.
Ook de vraag met het kind achterop de motor (zie vorige posts) en waar je als beginnende motorrijder het best kan gaan rijden in een groep (in het midden). Tevens de vraag waar de meeste dodelijke ongelukken gebeuren (80km wegen)
Vraag over het inhalen van een tram die 40 km/u rijdt (geen idee wat het antwoord was helaas).
En wat het onderling snelheidsverschil bij het inhalen van een file max. mag zijn (volgens mij 10 km/u)
Verder wat vragen over de bandenspanning (lage bandenspanning is meer benzineverbruik) en het profiel (1 mm) en of dit profiel invloed heeft op aquaplaning (geen idee, dacht van wel).
Over EHBO wat je moet doen bij ongeval: slachtoffer van rijbaan afhalen, plaats van ongeval beveiligen of helm afnemen van slachtoffer (had zelf B gekozen).
Aantal voorrangs en verkeersborden-vragen (the usual). Invullen van maximumsnelheden op autoweg en autosnelweg (resp. 100 en 120).
Vraag over tegemoetkomend verkeer bij eenrichtingswegen/ verplichte rijrichting (ook al eerder besproken)
En meer kan ik me niet meer herinneren... Was op zich goed te doen. Geen vragen over volgafstand/ remafstand/ omrekenen km/u naar m/s waar ik wel bang voor was.
Voor mensen die het nog moeten halen: SUCCES!!
(ik ben er gelukkig klaar mee!)
Gr. Karin
 
Oh ja en vergeet je niet aan te melden op de examenlocatie!! (dan krijg je een plaats toegewezen...) Dat wist ik dus niet hihi...
 
Morgen heb ik mijn Motor Theorie examen... heb even gezocht naar tips op het forum maar ik kwam alleen maar tips over motorrijden zelf als 'beginner' tegen :)

Heeft er iemand nog handige tips voor het theorie gedeelte? Bekende instinkers? :P
Tips als: "kijk goed naar elk bordje of pijltje op de weg, daar stoppen ze vaak instinkers in" ken ik wel ^^
Hoop dat ik het haal, kan ik eindelijk beginnen met lessen :]

ik hoor het wel!

Ik had vandaag een vraag wat te doen als je passagier na het afstappen in een keer in elkaar zakt? Deze ademt nog rustig door.
A. Probeer degene bij te brengen.
B. Doe niets, bij braken in de stabiele zijligging leggen
C. Degene naar het trottoir slepen.

Ik dacht aan het laatste (C). (hij/zij ademt nog gewoon heeft niets gebroken en ligt mogelijk op een gevaarlijke plek....)
 
Ik had vandaag een vraag wat te doen als je passagier na het afstappen in een keer in elkaar zakt? Deze ademt nog rustig door.
A. Probeer degene bij te brengen.
B. Doe niets, bij braken in de stabiele zijligging leggen
C. Degene naar het trottoir slepen.

Ik dacht aan het laatste (C). (hij/zij ademt nog gewoon heeft niets gebroken en ligt mogelijk op een gevaarlijke plek....)

Zolang er niet expliciet bij staat dat je passagier in een gevaarlijke situatie bevindt moet je dat soort dingen er niet bij verzinnen. Mijn antwoord zou B zijn. Evt als de persoon niet snel bij komt de hulpdiensten waarschuwen.
 
Let op bijvoorbeeld vragen over mensen slecht ter been en uitzondering situaties. veel vragen zijn vrij voorspelbaar maar een aantal zijn echt opletten. En maak veel proef examens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan