Theorie examen vraag

Motogriet

MF'er
14 okt 2006
129
0
Noord Holland
Goedemiddag allemaal,

Ik heb over 2 weken theorie examen.
Nu het volgende... ik leer uit nieuwe boeken.(gekocht bij mijn rijschool)
Verder heb ik al een paar proefexamens gedaan op internet.
Nu hoor ik in mijn omgeving veel verschillende verhalen.
Ik baal er nu al van.
* Er komen op het cbr andere dia's (situaties) in beeld die niet in het boek staan.
* En mijn vriendin heeft andere boeken mee gekregen van haar rijschool, met meer examen vragen.

Hoe hebben jullie het ervaren?
Ik heb nu eigenlijk geen zin, om voor zo een korte tijd andere boeken aan te gaan schaffen, zo goedkoop zijn ze niet.

Zucht))))
 
Het gaat er toch niet om dat je precies de plaatjes kent maar dat je de verkeerssituaties en verkeersregels leert herkennen en toepassen?
 
Het zijn andere foto's ja, want anders is het plaatjes leren en niet situaties herkennen.

En er zijn ook veel verschillende theorie boeken / sites.

1 ding is gelukkig wel hetzelfde, de regels *O*

Gewoon leren dat rechts voorrang heeft en wat borden betekenen als er groot 50 in staat enzo. En dan toepassen op de plaatjes die je ziet :)
 
T is bij die examens van t CBR belangrijker dat je de vraagstelling begrijpt dan dat je elke bladzijde 20 keer leest. Als je dus t idee hebt dat je hetzelfde denkt als de idioten die die vragen bedacht hebben, dan zit je wel goed :9

voor de rest niet teveel zorgen maken, als je rustig blijft komt t allemaal wel goed! :Y
 
Hoezo ben je die dia's uit je hoofd aan het leren dan :?

Wat je op het CBR krijgt is nooit hetzelfde als wat er in je boek staan(de dia's dan), als je dat echt uit je hoofd aan het leren bent(fotografisch manier) dan kom je op de examen in problemen omdat je volgens mij in de war gaat raaken.

Gewoon de regels even doornemen en vooral die borden en je plaats op de weg.

De vragen op zich tijdens de examen zijn makkelijk te begrijpen omdat ze toch meestal die borden op de dia's zo opvallend mogelijk zetten.

Gewoon relax zijn naar die examen toe gaan, haal het uit je hoofd dat je het niet haalt.

Wat ik ook bij mijn beide theorie(auto, motor) deed, is de vragen bijhouden waar je je twijfels had, dus gewoon op je vingers tellen.

Lukt wel kijk maar, Succes in ieder geval...
 
Mijn tip: vraag je bij iedere vraag of iets al dan niet is toegestaan af op basis van welke regel het niet zou mogen. We leven namelijk in een vrij land (echt waar), dus alles dat niet verboden is mag.

Als je het antwoord niet weet, vraag je dan af of het veilig is en gok op het veilige antwoord
 
Bedankt allemaal, jullie zijn lieverds ;)

Helaas kan ik de boeken niet lenen, want mijn vriendin moet op dezelfde dag examen doen... toevallig.

Ik bedoel eigenlijk ook te zeggen, dat ik heb gehoord dat ze vragen stellen die niet in de boeken (die ik heb) staan.
Heb ook ergens op het forum zoiets gelezen.
Bijvoorbeeld over reanimatie.... en over in hoeveel seconden een motor kan zitten op de 100km.
Geen idee of dit allemaal echt waar is.



Ach ik laat het maar op me af komen.
 
Bijvoorbeeld over reanimatie.... en over in hoeveel seconden een motor kan zitten op de 100km.
Geen idee of dit allemaal echt waar is.
Dat over reanimatie is waar, maar die ene vraag moet je dan maar gokken. Het is wel belangrijk om een beetje te kunnen rekenen/schatten ivm de afstand die je moet houden bij bepaalde snelheden of hoe lang je erover doet voor je stilstaat.
 
Heej,

Ik heb geleerd met de CD-ROM met 10 examens en het boek met 100 vragen.

Ik schrok idd toen ik op het examen een vraag kreeg, die ik niet voor me kon halen. Maar de situaties die je krijgt lijken allemaal op elkaar, alleen de volgorde of omgeving is iets anders.

Dus als je de situaties en de regeltjes leert en deze begrijpt heb je niets te vrezen!
 
gewoon de theorie leren en dat op de plaatjes toepassen.

Dan moet het goedkomen :Y
 
Ik heb het, het is gelukt...pfffff
Ik was zenuwachtig joh, maar het is gelukt.
4 foutjes, ik ben superblij... nu kan ik mijn boeken verkopen, ze zijn nog hartstikke nieuw.
Onbeschreven en geen omgevouwen bladzijden.

*O* *O* *O* *O* *O*

Het viel me niet mee hoor, wat anderen zo snel wel zeggen. Er zaten echt wel heel andere plaatjes bij en situaties, die ik ff op dat moment niet zo goed wist te beantwoorden, veel twijfel achteraf.
Ik geloof zelfs, dat ik 1 vraag te laat heb beantwoordt, maar ach... ik heb hem.
 
4 Fout.. respect :)

Khad er zelf 6 fout en dacht dat ik gezakt was.
(Tot ik er achter kwam dat je er 6 ipv 5 fout mocht hebben 8-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan