Theorie examen!!????

Jerre99

MF'er
3 jul 2011
61
0
Dordrecht
Ha allemaal,

Ik heb mezelf de afgelopen dagen in het Theorie boek verscholen van Veka-best (jaar 2011). Dus ik vanavond een oefen examen geprobeerd op de site van het cbr. Maar daar kreeg ik 2 vragen over het gewicht en de belasting van een aanhanger!? Nou dat kan ik dus echt nergens in heel dat boek vinden!.... Hellup wat moet ik nu?
 
nooit een aanhanger kopen? :P

nee, als het goed is staat het wel ergens in het boek.

en als je het echt niet kan vinden: google is your friend.
dat deed ik bij alles wat ik niet direct in het boek kon vinden...
 
nooit een aanhanger kopen? :P

nee, als het goed is staat het wel ergens in het boek.

en als je het echt niet kan vinden: google is your friend.
dat deed ik bij alles wat ik niet direct in het boek kon vinden...

Dat over nooit een aanhanger kopen gaat voor mij wel op haha! maar ik wil me theorie toch graag in 1x halen! Ik heb me suf gezocht op google, maar omdat ik op aanhanger zoek, krijg ik alleen antwoorden over het aanhanger Rijbewijs (e)....:(
 
Zo blijkt maar weer dat je nooit alles uit 1 boek moet leren ;)


Tip; leer uit boeken van verschillende uitgevers of maak oefenexamens van verschillende bedrijven!



Vooral het laatste heeft mij veel geholpen :Y
 
Massa anhanger + massa lading moet kleiner of gelijk zijn aan de massa van je voertuig als ik het goed heb. Ik weet 't niet zeker dus misschien is er hier iemand die 't wél zeker weet ;)
Dat over nooit een aanhanger kopen gaat voor mij wel op haha! maar ik wil me theorie toch graag in 1x halen! Ik heb me suf gezocht op google, maar omdat ik op aanhanger zoek, krijg ik alleen antwoorden over het aanhanger Rijbewijs (e)....:(
Al eens bij het RDW gekeken?
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie voor de snelle antwoorden!! Ik ga mezelf vandaag even een theorie boek van een ander merk aanschaffen!

Thanks in elk geval!!!!
 
De bibliotheek heeft soms ook nog wel theorieboeken of zelfs oefenexamens op cd/dvd!
Succes alvast!
 
Laatst bewerkt:
wat heeft dit nou weer met je theorie motor te maken :? die vraag heb ik iig in mn proefexamens nooit gehad..

maar lijkt me sowieso een rare vraag want als je je BE rijbewijs hebt dan mag je sowieso veel meer trekken, al gooi je 10 motoren achterop :X

maar zonder BE mag het totaalgewicht van hetgene wat je trekt niet hoger zijn dan de ledige massa van het trekkend voertuig en de combinatie mag niet zwaarder zijn dan 3,5 ton..
 
wat heeft dit nou weer met je theorie motor te maken :? die vraag heb ik iig in mn proefexamens nooit gehad..

maar lijkt me sowieso een rare vraag want als je je BE rijbewijs hebt dan mag je sowieso veel meer trekken, al gooi je 10 motoren achterop :X

maar zonder BE mag het totaalgewicht van hetgene wat je trekt niet hoger zijn dan de ledige massa van het trekkend voertuig en de combinatie mag niet zwaarder zijn dan 3,5 ton..


Dit klopt niet , ik mag met alleen B ook een busje rijden met laadvermogen van 3,5 ton incl eigen gewicht en daar een aanhanger achter hangen van 750 kg incl eigen gewicht zodat ik totaal op 4250 kg kom.
 
Laatst bewerkt:
wat heeft dit nou weer met je theorie motor te maken :? die vraag heb ik iig in mn proefexamens nooit gehad..

maar lijkt me sowieso een rare vraag want als je je BE rijbewijs hebt dan mag je sowieso veel meer trekken, al gooi je 10 motoren achterop :X

maar zonder BE mag het totaalgewicht van hetgene wat je trekt niet hoger zijn dan de ledige massa van het trekkend voertuig en de combinatie mag niet zwaarder zijn dan 3,5 ton..


Het is vanaf heden dus wel zo dat je vragen krijgt in je MOTOR theorie over een aanhanger aan je motorfiets... Dus het BE verhaaltje gaat niet op haha;)!

thanks anyway!
 
Dit klopt niet , ik mag met alleen B ook een busje rijden met laadvermogen van 3,5 ton incl eigen gewicht en daar een aanhanger achter hangen van 750 kg incl eigen gewicht zodat ik totaal op 4250 kg kom.

jij vind zelf dat dat mag?

zou nog maar eens goed na gaan lezen want als je een eikel van een agent treft ben je gewoon de lul..

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/documenten-en-publicaties/brochures/2006/11/09/aanhangwagens-en-caravans-trekken-2006.html
 
Ik sluit me aan bij Volume, wel ergens achteraan, bij het gedeelte die je waarschijnlijk geen bal interesseert (zijspannen, aanhangers enzo)
 
wat heeft dit nou weer met je theorie motor te maken :? die vraag heb ik iig in mn proefexamens nooit gehad..

maar lijkt me sowieso een rare vraag want als je je BE rijbewijs hebt dan mag je sowieso veel meer trekken, al gooi je 10 motoren achterop :X

maar zonder BE mag het totaalgewicht van hetgene wat je trekt niet hoger zijn dan de ledige massa van het trekkend voertuig en de combinatie mag niet zwaarder zijn dan 3,5 ton..
Ik ken een Pan European met trekhaak, en die wordt echt gebruikt. En wat dacht je van Goldwings met senseo en tv in de aanhanger?
 
jij vind zelf dat dat mag?

zou nog maar eens goed na gaan lezen want als je een eikel van een agent treft ben je gewoon de lul..

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/documenten-en-publicaties/brochures/2006/11/09/aanhangwagens-en-caravans-trekken-2006.html


Dit zou betekenen dat geen enkele bestelbus ( Grijs kenteken ) een aanhanger mag trekken met rijbewijs B.
 
Dit zou betekenen dat geen enkele bestelbus ( Grijs kenteken ) een aanhanger mag trekken met rijbewijs B.

ligt aan het gewicht maar zou zomaar kunnen idd, van mij mag je het CBR tegenspreken maar ik denk dat een evt. agent daar geen boodschap aan neemt ;)
 
Dank jullie voor de snelle antwoorden!! Ik ga mezelf vandaag even een theorie boek van een ander merk aanschaffen!

Bedenk dat er geen garantie is dat wat in je theorieboek staat ook daadwerkelijk klopt, volgens het CBR. Het CBR toetst alleen, maar geeft geen huiswerk op, anders dan de wet. Het snappen van die wet is erg lastig, dus zijn er bedrijven zoals VeKa-best die de wet proberen te vertalen in begrijpelijke theorie. Maar daar kunnen dus fouten of tekortkomingen in sluipen. Zie ook: Theorie vragen die niet in de boeken staan?
 
ligt aan het gewicht maar zou zomaar kunnen idd, van mij mag je het CBR tegenspreken maar ik denk dat een evt. agent daar geen boodschap aan neemt ;)


Ik heb voor de voorzichtigheid maar even de politie gebeld met deze vraag en de beste agent die ik aan de lijn kreeg kon me geen antwoord geven. Ik word erover terug gebeld. Ik heb namelijk met deze situatie te maken , we rijden een transporter met een papieren gewicht van 3500 kg.
 
Dit zou betekenen dat geen enkele bestelbus ( Grijs kenteken ) een aanhanger mag trekken met rijbewijs B.

Wel met BE dus!

E achter B cursus kost 500,- en heb je je hele leven profijt van.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor de voorzichtigheid maar even de politie gebeld met deze vraag en de beste agent die ik aan de lijn kreeg kon me geen antwoord geven. Ik word erover terug gebeld. Ik heb namelijk met deze situatie te maken , we rijden een transporter met een papieren gewicht van 3500 kg.

slim :Y

heb ik je misschien wel een evt. bekeuring bespaart *D :+
 
Okal slaat het natuurlijk nergens op dat aanhanger vragen en dergelijke op t examen worden gevraagd, t gebeurd dus wel :/ Heb even wat info bij elkaar gesprokkeld:

- max. aanhangwagen grootte achter motor is 250x100x100
- mag max. de helft van de motor wegen
- moet een witte kentekenplaat hebben
- mag 20 opwaards en 40 neerwaards hebben

correct me if i'm wrong (graag voordat ik vrijdag mijn theorie heb :P)
 
Terug
Bovenaan Onderaan