Theorie examen

Snowgirl

MF'er
30 jun 2004
87
0
Ergens
Hallo moet zo theorie examen doen
Nu vraag ik mij af wat is de minimale profieldiepte van een motorband in mijn boek staat 2mm en op mijn oefen cd 1mm
Zijn er daarnaast nog hadige tips of wetenswaardigheden
Alvast bedankt
 
1 mm d8 ik.

succes!

owja, meestal is de eerste keuze de juiste. dus twijfel niet te veel :)
 
1 mm is minimaal, 2 mm wordt aanbevolen. Goede antwoordt is dus 1

De enige handige tip die ik je kan geven is laat je niet gek maken. Zorg dat je alle papieren bij je hebt. Uittreksel foto ed. Het zal je verbazen hoeveel mensen bij ons theorie de papieren niet bij zich hadden en dan kan je naar huis.

En kijk goed naar de vragen, je hebt tijd zat om ze te beantwoorden. Nog vragen??
Het zit er bij mij nog vers in dus als je nog wat wilt weten.......
 
Laatst bewerkt:
meestal rij je door tot je geen profiel meer op het midden hebt O-)

ohhh wacht, theorie

eh 1mm toch :?

(ff op dat boek en die cd kijken welke recentelijker uit is gegeven ;) )

succes met je examen *D
 
Genoeg antwoorden ontvangen.

Verder kan ik je niet meer dan succes wensen. Het is 'maar' een theorie, dus je hoeft niet heel zenuwachtig te zijn. Beetje logisch redeneren. Zorg dat je goed bekend bent met de regels aangaande voorrang, etc.

En bij twijfel gewoon het allereerste antwoord dat in je opkwam gebruiken :P

Hoelaat moet je op? We horen het dan nog wel!
 
om 15:00 bedankt voor het antwoord 1 mm it is
Ik wil het erg graag halen 20 september moet ik op voor het echte werk
 
meestal rij je door tot je geen profiel meer op het midden hebt O-)

ohhh wacht, theorie

eh 1mm toch :?

(ff op dat boek en die cd kijken welke recentelijker uit is gegeven ;) )

succes met je examen *D

Uhh, ik vervang de band altijd al zeer vroeg. Ga 'm echt niet afrijden. Veiligheid gaat voor dat beetje geld!
 
Succes, ik moest vorige week vrijdag om 15u.

Dat red je wel als je geleerd hebt :) gewoon rustig blijven en goed lezen!

Succes!
 
Uhh, ik vervang de band altijd al zeer vroeg. Ga 'm echt niet afrijden. Veiligheid gaat voor dat beetje geld!

och, zolang je je maar goed beseft dat je met een band die bijna op is niet te hard op het gas moet in de regen is het goed te doen hoor ;)

als ik veilig wil zijn koop ik wel een auto :)
 
I.d.d 1 mm, in het buitenland (Belgie en Duitsland) is het 1,6 of 2, dus pas op als je de grens over gaat.

Vragen die je krijgt met je Theorie:
- Wat Tramvragen. Simpele regel is Tram heeft altijd voorhang, en mag ook voor je langs kruizen bij rechtdoor op dezelfde weg. Enige uitzondering is als jij op een voorrangsweg zit, en de tram niet. Tram mag je rechts inhalen. Stilstaan of parkeren op tramrails mag nooit (Dus ook niet laten afstappen). Uitstappende passagiers moet je de gelegenheid geven onver te steken als er geen "halte" is.

- Colones. Vroeger was een rouwstoet ook een colone, tegenwoordig niet meer. Een rouwstoet mag je dus wel doorbreken. Militaite colone is erg simpel. Is een deel van de cologne al op de weg, moet je de rest ook voorlaten gaan. Is de 1e voortuig net het kruispunt genaderd, beschouw dat voortuig en de rest erachter als een normale auto. Dus als de colone een voorrangsweg oversteekt, er zijn al 3 autos overgestoken, en jij komt eraan op de voorrangsweg, moet je toch stoppen voor de colone.

- Voetgangers. Alles wat geen voertuig of edel dier bestuurd. Dus skaters zijn voetganers. Iemand die naast een paard loopt is een BESTUURDER. pas daar dus mee op. Voor voetgangers zijn regels erg simpel. De regel is "kop of Kont". m.a.w. rechtdoor op dezelfde weg mogen ze voor. van links naar rechts niet, ookal lopen ze op een voorrangsweg en jij een zijstraatje. Alleen bij voetgangersoversteekplaatsen, als ze willen oversteken, moet je ze voor laten gaan.

Alle overige mensen, dus Fietsers, autos, vrachtwagens, alles, hebben gezien voorrang allemaal dezelfde regels als autos.

Domme vragen die je kunt krijgen.
Alcohol toegelaten: 0,5 Promiel ofwel 220 Milligram ofzo.
Band profiel: minimaal 1,0 mm
Wat is een rijbaan. Krijg je een plaatje van een 3 baans weg, met vluchtstrook. Is de rijbaan:
a: tussen stippellijnen (nee, dat is de rijstrook)
b: Tussen linker dichte lijn tot rechter dichte lijn (Yup, dat is um)
c: Van linker dichte lijn tot de rand van de vluchtstrook (nee, vluchtstrook hoort niet bij de rijbaan)

Naast de standaard ja en nee vragen krijg je veel ABC vragen (dus situaties met een aantal keuzemogelijkheden). De open vragen zijn altijd getallen. Dus bijvoorbeeld een elketrisch bord boven de snelweg staat 70, in de berm staat 100. Hoe hard mag je daar rijden. 70 dus invullen.

Afstanden die je ook moet weten, is parkeren voor bochten, kruispunten en zebrapaden is minimaal 5 meter afstand. Stilstaan en parkeren bij Busbanen mag alleen 12 meter van de busbaan af. Als er een gele dikke lijn staat. Als er een gele stippelijn staat, mag je wel stilstaan bij de busbaan (om iemand af te laten stappen). Parkeren mag nooit.

Dat was het zo geloof ik wel. Owja, bandendruk (en andere controles aan de motor) moet je doen VOOR dat je gaat rijden.

Bij een voorrangsweg die afbuigt naar links moet je WEL je knipperlicht gebruiken, ookal is het de doorgaande weg.

suc6
 
Hallo moet zo theorie examen doen
Nu vraag ik mij af wat is de minimale profieldiepte van een motorband in mijn boek staat 2mm en op mijn oefen cd 1mm
Zijn er daarnaast nog hadige tips of wetenswaardigheden
Alvast bedankt
Snowgirl, je hebt dan blijkbaar een oud theorieboek. Er zijn heel wat (kleine) dingetjes veranderd het laatste jaar (of 2 jaar) ivm Europese regelgeving. Ik zou je daarom aanraden om het nieuwste theorieboek aan te schaffen (te lenen), want daar staat veel meer in dat je kunt krijgen op je theorie-examen. Je moet zelfs dingen weten als in hoeveel tijd je je bij de politie moet melden als je bent doorgereden na een ongeval. Verder helpt het oefenen met oefenexamens (CD) ook goed. Let wel dat je hierbij ook weer de goeie hebt, want er zitten er ook tussen die niet goed overeen komen met het examen. Succes!
 
Dat bleek dat ik een oud boek had. Ik heb het ook niet gehaald 1 fout teveel. |(
Vragen over positieve wegverkantingen en andere ellende maar ja volgende week vrijdag nog maar een keer
 
balen voor je, alvast veel succes a.s. vrijdag!!

Ik had Donderdag de 12e gewoon een boekje bij de bieb gehaald, die schaffen elk jaar nieuwe aan. 's avonds naar dat reserveringsnummer gebelt en vrijdag ochtend kon ik al examen doen. Had misschien 5 fout, maar nog steeds netjes voor 1x doorlezen (heb wel al me autorijbewijs)
 
Dat bleek dat ik een oud boek had. Ik heb het ook niet gehaald 1 fout teveel. |(
Vragen over positieve wegverkantingen en andere ellende maar ja volgende week vrijdag nog maar een keer


uhm, zat ff te zoeken naar theorie examen. (moet morgen)
maar wat zijn positieve wegverkantingen??? :?


edit: iets gevonden
Er betaat een positieve en negatieve wegverkanting. Dat betekent dat het wegdek over de breedte gezien niet vlak ligt maar een hoek maakt. De weg ligt dus schuin.

Een positieve wegverkanting is het als de buitenkant van de bocht hoger ligt dan de binnenkant van de bocht, denk maar aan een racering. Bij een negatieve wegverkanting is het net andersom.

Een positieve wegverkanting heeft een gunstige invloed op de wegligging van de motor omdat de hoek die de motor in de bocht maakt voor een deel wordt "opgevangen" doordat de weg schuin loopt.

lang leve google... :}
 
Laatst bewerkt:
Dat de weg in een bocht ietwat schuin ligt.
In een bocht naar rechts, ligt de linkerkant (buitenkant) wat hoger dan de rechterkant (binnenkant) waardoor je dus wat sneller de bocht door kan.

Als je ovalracen kent, zulk soort bochten, maar dan wat minder extreem.

zoiets
nascar.jpg


[edit]
veeeeeeeeeel te laat :Z
 
Dat de weg in een bocht ietwat schuin ligt.
In een bocht naar rechts, ligt de linkerkant (buitenkant) wat hoger dan de rechterkant (binnenkant) waardoor je dus wat sneller de bocht door kan.

Als je ovalracen kent, zulk soort bochten, maar dan wat minder extreem.

zoiets
http://www.hpc.ncep.noaa.gov/images/nascar.jpg ((Afbeelding))

[edit]
veeeeeeeeeel te laat :Z


:} ik snap m ;)
 
Kijk, daar heb ik wat aan. Namelijk m'n hele theorieboek (nieuwste versie) doorgeworsteld op zoek naar dit onderwerp, maar nix te vinden...
Hoorde trouwens ook over een vraag over wegverkanting op een recht stuk weg, dus het betreft niet altijd bochten...

Dan als nabrander, meeste wegen in Nederland zullen dus een negatieve verkanting hebben zodat het water naar de zijkanten (berm of goot) stroomt ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan