Theorie, hoe is jouw kennis?

gromm

MF'er
27 feb 2002
139
0
Utrecht
Vandaag de theorieboeken gehaald. Hoewel ik al enkele jaren mijn B heb maak ik de vragen op de oefen theoriesites niet helemaal zonder fouten. ;( Ik vind dat ik altijd voorrang heb en nooit te hard ga :+
http://www.gratistheorie.nl/examens/motor/index.htm
http://www.theorie-examens.nl/motor/

Ze stellen ook vragen over remtechniek, dat vind ik meer iets voor de praktijk :?

Hoe zit het met jouw kennis, zou je zonder leren nog slagen? Ik moet in in iedergeval het boekje toch maar ff doornemen.
 
Laatst de cd van veka best gemaakt.
365 vragen waarvan 10 "open"

Ging behoorlijk goed, wel een paar fouten, maar dat waren kijkfouten(dat krijg je na 100 vragen :) )
 
Theorie is wel te doen. Heb op m'n 18e theorie gedaan na een keer het boekje te hebben door gelezen.
Om m'n 22e weer, na het boekje een keer te hebben door gebladerd. Allebei keren in een keer gehaald, mijn autotheorie trouwens ook.

Het is gewoon logisch nadenken en rustig blijven.
 
Ik heb dus ook op m'n 18e de theorie voor de auto gehaald en moest op m'n 23e ook dat voor de motor ff halen..

Makkie toch.. toch :?

Nooouuuuu, ik zal ff vertellen hoe het ging. Nu wil namelijk het geval ik "redelijk" eigenwijs ben, wat ga je dan doen; niets nakijken, gewoon examen maken. 6 fouten, fuck.
Maar als ik toen 6 had en ik weet nu wat ik toen fout deed, dan haal ik 't de 2e keer sowieso.. weer 6 fouten, gvd.
Boeken gekocht, examen voor de 3e x aangevraagd. Boeken inge...oh nee, boek vergeten in te kijken |( Weer gezakt.
Boeken waren inmiddels verouderd, dus dan maar naar theorieles. Wat liep daar wat lekkers rond!!! :9~ Maar daar ging het niet om geloof ik.
Al-met-al nog een keer examen gedaan en toen wel geslaagd *D

Verder beheers ik m'n theorie goed hoor, ik heb altijd voorrang.. ;)
 
Laatst bewerkt:
6 jaar geleden in 1 keer gehaald en daarna alleen nog praktijkervaring gehad. Gaat best wel lekker geloof ik. Ik heb eigenlijk geen zin om een hele partij theoretische vragen te gaan beantwoorden waar ik tijdens het rijden ook al allemaal aan moet denken *D
 
Heb voor m'n brommerrijbewijs 1 fout gehaald, auto 0 en motor 2. Boekje een tijdje van tevoren eens goed doornemen. 2 Dagen ervoor nog eens goed doornemen. De laatste dag oefenvragen doen (allemaal!) en al je fouten nog eens doornemen. En als je 's morgens nog tijd heb weer die vragen oefenen en dan kan het niet fout gaan. Op deze manier had ik voor brommer en auto samen dus 1 fout. Voor de motor iets minder geleerd, maar als je het voor derde keer doet ben je het een stuk sneller beu. Ik zat trouwens tussen allemaal vrouwen, waarvan veel 40+. Slechts met 2 andere kerels. (die oudere vrouwen waren trouwens allemaal voor de 3de/4de keer gezakt, alle mannen geslaagd :+ )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de theorie gehaald voor mijn auto rijbewijs. Ik zat toen nog net op het randje dat de theorie nog 3 jaar geldig was voor zowel auto als motor.
2 jaar later mijn motor rijbewijs gehaald met hetzelfde theorie certificaat.
Ik heb wel eens van die on-line testjes gedaan, meestal 1 foutje ofzo, dat zit wel goed, beetje logisch nadenken helpt al behoorlijk. :)
 
Auto met leren in 1 keer. Motor zonder leren in 2 keer. 1e keer van de motor 6 fout, 2e keer 2 fout. Zit wel goed lijkt me

Update: Heb ff die testjes gemaakt. 6 van de 25 en 2 van de 10 fout. Zal wel. |(
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin die 2 testen:

Bij die test met 10 vragen heb ik één vraag fout beantwoord over het opbokken van de motor. Sinds wanneer moet je dat met 2 handen aan het stuur doen :?

Bij die test met 25 vragen had ik 2 fouten:

foto002.jpg

Je wilt meteen na de bocht de grijze auto inhalen.
Is dat veilig?
Nee.

Je komt net uit een onoverzichtelijke bocht rijden. Je moet eerst een goed overzicht krijgen hoe de weg verder verloopt. Ook moet je een inschatting maken van het overige verkeer. Pas als je alle indrukken verwerkt hebt kun je veilig inhalen.

Als je hier geen overzicht zou hebben hadden ze wel een enkele doorgetrokken streep gemaakt. Volgens mij heb je hier dus wel genoeg overzicht om meteen na de bocht in te halen

foto014.jpg

Je gebruikt bij het remmen alleen de voorrem.
Is dat de goede manier van remmen?
Nee.

Bij het remmen gebruik je de voor en de achterrem. De verdeling van de remkracht is ongeveer 80% voor en 20% achter.

B*llsh*t, met alleen m'n voorrem kan ik ook veilig remmen. Zeker met een schoon wegdek zoals hier.
 
Ik had deze twee fout:

Vraag 13:
foto013.jpg

Je wilt linksaf. Sorteer je zo goed voor?
Ja. Je rijdt op een éénrichtingsweg waar je wel fietsen en bromfietsen kan tegenkomen. Als je nu helemaal aan de linkerzijde voorsorteert kunnen er geen fietsen of bromfietsen de straat inrijden. Je moet in zo een situatie tegen de as van de weg voorsorteren.
Tegen de as wist ik als er fietsers in mogen. Maar dit vind ik dus rechts, want iets verder rechts en hij rijdt de spiegels van de auto's eraf. |(

Vraag 15:
foto015.jpg

Je parkeert hier op een suggestiestrook. Is dat toegestaan?
Ja. Je parkeert hier op een suggestiestrook, dat is toegestaan. Let goed op: Een fietsstrook is alleen een fietsstrook als er afbeeldingen van een fiets zijn aangebracht.
Wist ik veel, ik parkeer altijd op de stoep, wat niet mag. ;)

Maar ben wel geslaagd, joehoe!!!


Hier nog één gedaan, hier ben ik het dus totaal niet mee eens hè:

10.jpg

Deze vraag heb je NIET goed beantwoord! Dit is de goede manier om een motor op de bok te plaatsen.

Ik heb geleerd van mijn instructeur om linker hand het linkse handvat vast te houden, met rechterhand ergens onder de buddy en druk zetten op de bok met je voet en beetje omhoog trekken!!! Werkt prima!

Oh ja, en nog ééntje fout met parkeren, of je in de berm mag parkeren met zo'n parkeerverbodbord. Weet ik veel, hoe kan ik nou in de berm parkeren, dan flikkert ie om in het gras. :j De mensen die dit gemaakt hebben rijden zelf niet echt veel motor zie ik al.
 
Laatst bewerkt:
...

foto014.jpg

Je gebruikt bij het remmen alleen de voorrem.
Is dat de goede manier van remmen?
Nee.

Bij het remmen gebruik je de voor en de achterrem. De verdeling van de remkracht is ongeveer 80% voor en 20% achter.

B*llsh*t, met alleen m'n voorrem kan ik ook veilig remmen. Zeker met een schoon wegdek zoals hier.
niet bij zo'n BMW, de achterkant wil je inhalen van wege het gewicht.
 
niet bij zo'n BMW, de achterkant wil je inhalen van wege het gewicht.

Gaat het boek er dan van uit dat we allemaal een BMW kopen?! :) Ik rem ook meer met voorrem dan achterrem, voorrem werkt veel beter. Met nat wegdek wel ff aanpassen, maar heb sowieso schijf voor en trommel achter. Zegt genoeg lijkt me ;)
 
Twee fout

foto013.jpg


Je wilt linksaf. Sorteer je zo goed voor?

Ja.

Je rijdt op een éénrichtingsweg waar je wel fietsen en bromfietsen kan tegenkomen. Als je nu helemaal aan de linkerzijde voorsorteert kunnen er geen fietsen of bromfietsen de straat inrijden. Je moet in zo een situatie tegen de as van de weg voorsorteren.

Ik had dat onderste bordje niet gezien |(

foto022.jpg


Nader je hier over 300 meter een overweg met overwegbomen?

Nee.

Het verkeersbord J10 geeft aan dat je een overweg met overwegbomen nadert. Het verkeersbord is geplaatst op een witte bebakening waarop schuine rode strepen zijn aangebracht. Eén rode streep staat voor 80 meter. Drie rode strepen is dus 240 meter en geen 300 meter.

Of het nou 240 of 300 meter is vind ik niet zo beangrijk :z
 
Hoe zit het met jouw kennis, zou je zonder leren nog slagen? Ik moet in in iedergeval het boekje toch maar ff doornemen.
Kep sinds maandag 25/3 mn theorie-certificaat, na 2 keer zakken. Het boek doornemen is zeker een must, en leren kan ook geen kwaad.
Dr zitten een hoop vragen bij die niet zo vanzelfsprekend zijn en makkelijk je foutenscore naar de 5+ kunnen helpen. :(

Tip: koop een vragenboek en oefen *alle* vragen. :)
 
Laatst bewerkt:
10.jpg

Deze vraag heb je NIET goed beantwoord! Dit is de goede manier om een motor op de bok te plaatsen.
Ik heb geleerd van mijn instructeur om linker hand het linkse handvat vast te houden, met rechterhand ergens onder de buddy en druk zetten op de bok met je voet en beetje omhoog trekken!!! Werkt prima!

Zo heb ik het ook geleerd.Ik had eerst die andere link gevolgd , met als eerste vraag :
Mag je hier parkeren?
misc.php

Antwoord:nee , er ligt geen tegel met een "p" erop.Nou , vooruit dan maar.Dus bij de bovenstaande had ik :nee , want hij bokt hem midden op de weg.En da mag nie.Of ik zie het verkeerd.Ach , keb toch geen bok.

Bijlage: foto001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 27 maart 2002 13:59 schreef Xiphias het volgende:Mag je hier parkeren?
misc.php
Nee, want op een woonerf mag je alleen parkeren op aangegeven parkeerplaatsen. :)
 
Ik snap dat 'parkeren' niet... Misschien dat je dat met een Goldwing of Pan ofzo doet, maar ik 'parkeer' mijn motor NOOIT. Ik zet hem gewoon ergens neer. Is toch geen parkeren |(
 
Autotheorie in een keer gehaald (70 vragen, 4 fout). Motortheorie de eerste keer gehaald (50-2) de tweede keer motortheorie ook gehaald (ook 50-2). Dat was eind 2000. Ach, boekje lezen en vragen oefenen. Zat wel een goede vraag bij in het boek.

Plaatje van een smal, klein bospaadje met een rood-wit paaltje in het midden en op het paadje rijdt een motor. Mag je hier rijden?

Ja! Er staat hier geen bord dat het hier om een fiets- voetpad gaat en dus mag je er rijden. Toch leuk zo'n motor :D
 
op mijn theorie examen werdt ik geconfronteerd met mensen die al 3-4 x opgeweest waren, ik zat zelf in een burn-out situatie ( nee geen verbrand rubber), met grote concentratie problemen, en met de mogenlijkheid om niet meer dan MAXIMAAL 1 vel A4 informatie te lezen en te begrijpen . ik heb mijn theroie voorbereid door 3x daags een sessie van 50 vragen te maken gedurende 5 dagen, het resultaat was 50 vragen 0 fout.!!!
van de 50 personen op het examen waren er 27 gezakt, ik was de enige die alles goed had.
Als ik dat in die situatie kan, moet iedereen dat kunnen!!!! ( je zal er wel aandacht aan moeten besteden ).
 
Autotheorie in 1x met 0 fout (leren).
Motortheorie in 1x met 2 fout (ff doorbladeren).

Tijdens het examen voor de motor waren veel vragen twijfelgevalletjes. Ik dacht na de 1e 10 vragen al dat ik gezakt was.

Van die haventjes aan de autoweg als je pech hebt.
"Je staat hier te bellen, mag dat?

Bellen tijdens het verkeer is onveilig en zo'n haventje mag je alleen gebruiken in geval van pech.
Ik weet niet meer wat ik geantwoord heb, maar de 2 die ik fout had, gingen over parkeren.
 
Van die haventjes aan de autoweg als je pech hebt.
"Je staat hier te bellen, mag dat?

Bellen tijdens het verkeer is onveilig en zo'n haventje mag je alleen gebruiken in geval van pech.

Ja, als je tenminste staat te bellen omdat je motor kapot is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan