Theorie les

Fastlady

MF veteraan
10 jul 2003
1.158
0
Heerhugowaard
Ik heb mijn theorie vorig jaar gehaald en heb er een paar keer over gedaan terwijl ik mijn auto in 1x had. Nu is mijn theorie verlopen omdat ik te lang gewacht heb om weer te beginnen en nu moet ik opnieuw mijn theorie doen. Wat zouden jullie aanraden om de theorielessen te volgen of om het gewoon te proberen bij het cbr en oefenen met de cdrom?!
 
Laatst bewerkt:
jep, je theorie is na 1 jaar verlopen.
Ik kan niet zeggen wat voor jouw het beste is, cursus of cd'rom, ik denk dat alleen jij dat het beste kan bepalen. Veel succes iig
 
Wat ik zou willen aanraden is de cd-rom met iets van 600 vragen (weet nie precies, anders gewoon het vertrouwde boekje nemen).
Deze vragen 3x helemaal doornemen, tot op de dag voor je examen (3x duurt ong. 5/6 avondtjes).
Dit is mij altijd zeer goed bevallen (auto en motor in 1x) en ben het gaan doen omdat het met het bromfiets certificaat helemaal fout ging (verkeerd geleerd, alleen zo'n stom boekie met regels zitten lezen |( .)
Op deze manier ga je (meestal) fluitend door het examen omdat je alle instinkers uit je hoofd kent ;)
 
ik heb boekje helemaal doorgenomen dus lett de regels en toen 7 oefen examens gemaakt. met 3 fout in 1x gehaald. dus iig oefen wat examentjes!!
 
auto had ik het boekje gelzen en 18 proefexamen gedaan, viel me alles mee. Nu met me moto theorie 1x het boekje doorgelezen en ook in 1x geslaagt ...
 
theorie boek doorlezen.
Daarna net zoveel examens oefenen tot je het zat bent.

Ik had een cd rom erbij zitten met +-25 examens
 
Ik heb mijn theorie vorig jaar gehaald en heb er een paar keer over gedaan terwijl ik mijn auto in 1x had. Nu is mijn theorie verlopen omdat ik te lang gewacht heb om weer te beginnen en nu moet ik opnieuw mijn theorie doen. Wat zouden jullie aanraden om de theorielessen te volgen of om het gewoon te proberen bij het cbr en oefenen met de cdrom?!

Pfffff wat een zooi in Nederland. En wat een gedoe ook dat je eerst tig keer moet proberen om te slagen en het dan laat vervallen :?

Ik zou bij God niet weten waarom je lessen zou gaan volgen (tenzij dat verplicht is in jouw geval). Je hebt btoch een boek waaruit je studeert? Nou dan...alsof ze op lessen zoveel meer vertellen als in die boek staat. Plus...je hebt het al eens gehaald :X Ff studeren (nou jah...mischien iets meer dan ff :X )...en dan theorie halen EN DAN ALS DE BLIKSEM OOK JE PRAKTIJK HALEN ZODAT JE BINNEN EEN JAAR NIET NOG EENS KUNT AANTREDEN
 
Over het verlopen van het certificaat zijn de meningen wel verdeeld,
maar op zich is het wel goed, om je scherp te houden.

Waarom WEL een theorieles volgen:
Omdat je dan de examensituatie toch iets meer benaderd dan
thuis met een boek of op de computer.
Omdat je dan meteen een gedegen antwoord krijgt waarom je
een bepaalde vraag fout hebt, of juist goed...

Ik heb eerst lekker thuis de boeken door zitten nemen,
vervolgens op een ochtend bij de rijschool een theorieles gevolgd
(2 uur ofzo) en aansluitend met de hele groep naar het examen.
Het resultaat: van de 20 kandidaten was iedereen van onze groep
geslaagd (8 personen), de overige 12: 9 gezakt.
Wellicht zegt dat genoeg?
 
Over het verlopen van het certificaat zijn de meningen wel verdeeld,
maar op zich is het wel goed, om je scherp te houden.

En dan heb je theorie en a/B/enz...

Wordt je nog scherp gehouden daarna :? |(

Maar goed.

TS: Ik zou oefenen met CD-ROM en dan opgaan voor examen.

Succes maar weer en laat het niet nog een keer verlopen.
 
Ik heb 2 theorielessen genomen, en ik ben ONTZETTEND blij dat ik het heb gedaan.. de nieuwe examens zijn behoorlijk klote. Heb 4 jaar geleden 1e keer examen gehaald, en een half jaar geleden pas de 2e keer. Ik heb er toch wel ontzettend voor geblokt, en ik pik de meeste theorie toch wel redelijk snel op.. (HBO/Uni niveau, maar dat zegt hierbij ook niet veel)

Theorie en de praktijk liggen bij examen HEEL ERG uit elkaar, en juist bij mijn theorielessen legt de docent niets over de praktijk uit, maar des te meer over de meest gemaakte fouten, en de naaierige vraagmethoden van het CBR.

Voorbeeldjes: even de weg vragen terwijl je op de motor zit is theoretisch gezien 'parkeren', terwijl je oma achterop laten stappen die er een uur over doet, DAT is 'stilstaan'.

Mag je met een defecte kilometerteller gaan rijden?? JA! Je snelheidsmeter moet echter wel functioneren.

etc..
 
Ik heb mijn theorie vorig jaar gehaald en heb er een paar keer over gedaan terwijl ik mijn auto in 1x had. Nu is mijn theorie verlopen omdat ik te lang gewacht heb om weer te beginnen en nu moet ik opnieuw mijn theorie doen. Wat zouden jullie aanraden om de theorielessen te volgen of om het gewoon te proberen bij het cbr en oefenen met de cdrom?!

1000 vragenboek kopen daar staan alle examenvragen in..........Je bent wel lang bezig met je motorrijbewijs O-)

succes
 
1000 vragenboek kopen daar staan alle examenvragen in..........Je bent wel lang bezig met je motorrijbewijs O-)

succes

Ja ik heb mijn theorie gehaald en ben toen begonnen tot het moment dat ik gevallen ben...toen werd ik bang ook door wat er met mijn moeder is gebeurd, daardoor heb ik heel lang niet gelest en ben pas net weer begonne! Stom maar ja...
 
Pfffff wat een zooi in Nederland. En wat een gedoe ook dat je eerst tig keer moet proberen om te slagen en het dan laat vervallen :?

Ik zou bij God niet weten waarom je lessen zou gaan volgen (tenzij dat verplicht is in jouw geval). Je hebt btoch een boek waaruit je studeert? Nou dan...alsof ze op lessen zoveel meer vertellen als in die boek staat. Plus...je hebt het al eens gehaald :X Ff studeren (nou jah...mischien iets meer dan ff :X )...en dan theorie halen EN DAN ALS DE BLIKSEM OOK JE PRAKTIJK HALEN ZODAT JE BINNEN EEN JAAR NIET NOG EENS KUNT AANTREDEN

Niet een beetje arrogant???

Als je denk dat je theorielessen nodig hebt, moet je die gewoon volgen. Deze zijn zeker weten heel nuttig. Bij sommige rijscholen kun je de cursus gewoon gratis volgen.
Ik denk dat een hoop mensen het doel van het theoriecertificaat over het hoofd zien: Het beheersen van de theoretische kennis. Je gaat dus niet op examen om dat papiertje te halen, maar omdat jij je straks veilig op je motor wil gaan verplaatsen.

Hetzelfde geld voor de praktijk. Je kunt beter wat extra lessen en nemen en echt kunnen motorrijden dan 150 € te besparen door enkel op het CBR een toneelstukje op te voeren.
 
de beste theorieles die je kun volgen is de praktijk!
Ervaring van de auto, gecombineerd met motorlessen, dan een theorieboekje erbij en vragen oefenen werkte voor mij prima!

Plus, ik heb geen zin meer geld uit te gaan geven als nodig is :+
 
de beste theorieles die je kun volgen is de praktijk!
Ervaring van de auto, gecombineerd met motorlessen, dan een theorieboekje erbij en vragen oefenen werkte voor mij prima!

Plus, ik heb geen zin meer geld uit te gaan geven als nodig is :+
Lees mijn post hierboven met de voorbeeldjes. Theorie en praktijk hebben (tegenwoordig) maar weinig met elkaar te maken!
 
Lees mijn post hierboven met de voorbeeldjes. Theorie en praktijk hebben (tegenwoordig) maar weinig met elkaar te maken!

Klopt, heb je gelijk in.
Maar toch door de ervaring van oa lessen sta je een stuk zekerder in je schoenen.

Leren moet je toch wel, helemaal om de instinkers eruit te halen!
 
Lees mijn post hierboven met de voorbeeldjes. Theorie en praktijk hebben (tegenwoordig) maar weinig met elkaar te maken!



???

Mensen houden zich er toch niet aan?
Omdat de bijz verr zo uitgebreid zijn krijg je er niets over bij je eerste 5 lessen?
Of worden de verkeersregels gewoon helemaal niet meer toegepast?!?!?
 
knip bla bla

EN DAN ALS DE BLIKSEM OOK JE PRAKTIJK HALEN ZODAT JE BINNEN EEN JAAR NIET NOG EENS KUNT AANTREDEN
Die regel is er met een reden. En als je daar over na zou denken VOORDAT JE BEGINT TE SCHREEUWEN zou je al een stuk verder zijn. Als jij je theorie haalt, maar binnen een jaar geen praktijk heb je dus weinig tot geen ervaring (als het goed is enkel met lessen) opgedaan in het verkeer. Omdat je de geleerde theorie niet toe kan passen, verwatert het allemaal weer. Dus vind ik het logisch dat deze regel ingesteld is.
 
???
Mensen houden zich er toch niet aan?
Omdat de bijz verr zo uitgebreid zijn krijg je er niets over bij je eerste 5 lessen?
Of worden de verkeersregels gewoon helemaal niet meer toegepast?!?!?
De verkeersregels worden zeker toegepast, maar sommige dingen in wat mindere mate. Zoals het verschil tussen stilstaan en parkeren, dat is in realiteit iets anders dan in de theorie. En stilstaan en je rits van je jas goed dichtdoen, is PARKEREN, ook al duurt het maar 2 seconden. En laten ze over stilstaan en parkeren nou net een heel hoofdstuk hebben :)

Wat is wettelijk toegestane minimale profieldiepte van een motorband? 1mm.. bij een auto 1.6mm..

Beinvloeden medicijnen met een rode sticker de rijvaardigheid? Nee, dat zijn die met de gele sticker (of precies andersom).

Bevat een glas jenever evenveel alcohol als een glas bier? Ja, want elke portie bevat evenveel alcohol.

Moet je opa met zijn scootmobiel voor laten gaan als ie uit een uitrit komt gesjeesd? Nee, maar in de praktijk lijkt me dat wel verstandig.

Een geel rechthoekig bord met een rode rand, zit die achterop een vrachtauto of een oplegger achter de vrachtauto? Het laatste..

Welke snelheid moet een motorvoertuig minimaal KUNNEN rijden om op de autosnelweg te mogen rijden? 60 km/h

Zo kan ik nog doorgaan.. Items die in de praktijk misschien niet opvallen, of misschien voor zich spreken, maar die je dus bij je theorie uit je hoofd moet stampen..

Get my point?
 
Ik heb mijn theorie vorig jaar gehaald en heb er een paar keer over gedaan terwijl ik mijn auto in 1x had. Nu is mijn theorie verlopen omdat ik te lang gewacht heb om weer te beginnen en nu moet ik opnieuw mijn theorie doen. Wat zouden jullie aanraden om de theorielessen te volgen of om het gewoon te proberen bij het cbr en oefenen met de cdrom?!

Dat laatste wat je zegt heb/had ik ook gedaan, gewoon zelf oefenen met het theorie boek en zo'n cd-rom, dan gaat het helemaal goed komen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan