Theorie tips voor anderen

Pvdw93

Rookie
2 mei 2018
2
0
Vandaag mijn theorie A gehaald! ^^ (2e poging)

Was al in bezit van Rijbewijs B, dat scheelt wel.

Onder andere dit Forum is voor mij heel handig geweest, op de wat gedateerde informatie na. Bij deze dus een nieuwe thread voor ieder die nog moet!

Post hieronder de vragen die je nog weet waar je over twijfelde of meer van wilt weten. Met het vriendelijk verzoek de vraag zo compleet mogelijk te maken. Dus niet 'fietser van rechts en ik wilde linksaf, voorrangsweg. wie eerst?' Die vragen zijn onmogelijk te beantwoorden..

Zo heb ik tijdens mijn examen de volgende vraag gekregen;

Twee afbeeldingen waar je op een erf een gelijkwaardig kruispunt op rijdt. Dan staat er een voetganger op plaats A of op plaats B.

_A_| |_B_
___ ___
| X |

Wie moet je hier voor laten gaan?
A; Aleen plaats A
B; Alleen plaats B
C; Geen van beide.

Dat was B

Vond ik verwarrend door de optie geen van beide. Logisch nadenken helpt uiteindelijk wel natuurlijk


Graag alleen antwoord geven inclusief uitleg!
 
Ik vind je vraag niet echt duidelijk omschreven, en ik zou de tekening gewoon even in paint oid maken. En omschrijven wie welke richting uit wil, dat scheelt ook :X
 
waar op die tekening moet ik mijn steeksleutel zetten en hoeveel spanning moet ik meten tussen A-X en B-X :?
 
_A_| |_B_
___ ___
| X |

Is dit niet een of ander formule bij wiskunde met de vraag "Vind X"?.

_A_| |_B_
___ ___
| X |

Gevonden :P
 
Erger nog, ik snap geen ene klote van waar TS het nou eigenlijk over heeft.

Of het is een verdwaalde wiskundeleraar die op een woonerf 3 kinderen, te noemen A, B en X, gaat kidnappen. Of het is een verdwaalde wiskundeleraar die wilt weten welk kind hij mag aanrijden op een woonerf? 50% kans!

Hij heeft het in ieder geval over een gelijkwaardig kruispunt binnen / op een woonerf. Aangezien het BINNEN het woonerf is, gelden de reguliere voorrangsregels. Niet heel lastig volgens mij. Kindje A kun je sowieso zonder gevolgen aanrijden...
 
Ik heb geen moeite gehad met de A-theorie, alleen bij de B-theorie een vraag gehad die ik verwarrend vond.

Bij de oefenvragen en in het theorieboek werd aangegeven dat je bij uit-stekende lading een vlaggetje moest hangen zoals hieronder. Bij het examen lieten ze een foto zien waarbij het vlaggetje geheel roodgekleurd was. Ik dacht dat fout was, even denkend aan de reflecterende mogelijkheden van een effen roodgekleurd vlaggetje. Maar blijkbaar ging het erom dát er een vlaggetje hing en dat de kleur of reflectiestrepen niet uitmaakten. Dit is trouwens wel een paar jaartjes terug :$

Markeringsbord-te-gebruiken-bij-uitstekende-uitstekende-ladi-48200.jpeg
 
Ik heb geen moeite gehad met de A-theorie, alleen bij de B-theorie een vraag gehad die ik verwarrend vond.

Bij de oefenvragen en in het theorieboek werd aangegeven dat je bij uit-stekende lading een vlaggetje moest hangen zoals hieronder. Bij het examen lieten ze een foto zien waarbij het vlaggetje geheel roodgekleurd was. Ik dacht dat fout was, even denkend aan de reflecterende mogelijkheden van een effen roodgekleurd vlaggetje. Maar blijkbaar ging het erom dát er een vlaggetje hing en dat de kleur of reflectiestrepen niet uitmaakten. Dit is trouwens wel een paar jaartjes terug :$

[afbeelding]

En toch is jouw afbeelding ook onjuist :P

Bij auto's mag ondeelbare lading max. 1m voor en 1m achter het voertuig uitsteken. Bij meer dan 1 meter uitsteek moet dat bord gebruikt worden. Maar omdat het bij auto's toch niet meer dan 1 meter uit mag steken is het bord overbodig.
Je gebruikt het bij aanhangers en vrachtwagens. Daar mag ondeelbare lading 0,5 x de lengte van de aanhanger uitsteken. Dus bij een aanhanger van 3 meter mag lading 1,5m uitsteken. Dan is het wel verplicht zo'n bordje te gebruiken.
 
Vandaag mijn theorie A gehaald! ^^ (2e poging)

Was al in bezit van Rijbewijs B, dat scheelt wel.

Onder andere dit Forum is voor mij heel handig geweest, op de wat gedateerde informatie na. Bij deze dus een nieuwe thread voor ieder die nog moet!

Post hieronder de vragen die je nog weet waar je over twijfelde of meer van wilt weten. Met het vriendelijk verzoek de vraag zo compleet mogelijk te maken. Dus niet 'fietser van rechts en ik wilde linksaf, voorrangsweg. wie eerst?' Die vragen zijn onmogelijk te beantwoorden..

Zo heb ik tijdens mijn examen de volgende vraag gekregen;

Twee afbeeldingen waar je op een erf een gelijkwaardig kruispunt op rijdt. Dan staat er een voetganger op plaats A of op plaats B.

_A_| |_B_
___ ___
| X |

Wie moet je hier voor laten gaan?
A; Aleen plaats A
B; Alleen plaats B
C; Geen van beide.

Dat was B

Vond ik verwarrend door de optie geen van beide. Logisch nadenken helpt uiteindelijk wel natuurlijk


Graag alleen antwoord geven inclusief uitleg!
Vandaag mijn theorie A gehaald! ^^ (2e poging)

Was al in bezit van Rijbewijs B, dat scheelt wel.

Onder andere dit Forum is voor mij heel handig geweest, op de wat gedateerde informatie na. Bij deze dus een nieuwe thread voor ieder die nog moet!

Post hieronder de vragen die je nog weet waar je over twijfelde of meer van wilt weten. Met het vriendelijk verzoek de vraag zo compleet mogelijk te maken. Dus niet 'fietser van rechts en ik wilde linksaf, voorrangsweg. wie eerst?' Die vragen zijn onmogelijk te beantwoorden..

Zo heb ik tijdens mijn examen de volgende vraag gekregen;

Twee afbeeldingen waar je op een erf een gelijkwaardig kruispunt op rijdt. Dan staat er een voetganger op plaats A of op plaats B.

_A_| |_B_
___ ___
| X |

Wie moet je hier voor laten gaan?
A; Aleen plaats A
B; Alleen plaats B
C; Geen van beide.

Dat was B

Vond ik verwarrend door de optie geen van beide. Logisch nadenken helpt uiteindelijk wel natuurlijk


Graag alleen antwoord geven inclusief uitleg!


Hahaha probeer ik het goede voorbeeld te geven, verpest ik heel de uitleg. Laten we t maar houden bij theorievragen en de bijbehorende onderbouwende theorie!
 
Hahaha probeer ik het goede voorbeeld te geven, verpest ik heel de uitleg. Laten we t maar houden bij theorievragen en de bijbehorende onderbouwende theorie!
Jeetje, benieuwd of je hiermee nou een quoterecord hebt gezet iig.

Verder vind ik die vragen over een uitstekende lading ook altijd erg vaag. Wat maakt het hun uit of die lading goed is of niet? :+
 
Een vriendin kreeg bij het auto-examen een foto te zien van een woonerf met een parkeerplek. De vraag was "moet u hier parkeren". Ze antwoordde "nee" want ze zou doorrijden. Was fout. De vraag had moeten zijn "mag u naast dit vak parkeren".
 
Terug
Bovenaan Onderaan