theorie vraagje

Nightstalker

Die hard MF'er
1 mei 2006
582
0
Leerdam
nu snap ik het ff niet meer... zit te leren voor theorie maar boeken spreken elkaar tegen.

- Met de motor lopend wordt je gelijkgesteld als voetganger, dus mag je op deze manier ook een voetpad op.

- Als je op straat loopt met diezelfde motor, en je komt op een kruising van rechts, krijg je gewoon voorrang, alszijnde dat je een bestuurder bent... :?

en toen was ik de weg kwijt, eerst wordt je gelijkgesteld met voetgangers, en dan krijg je ineens voorrangs als een bestuurder, waar een voetganger geen recht op heeft...
 
ik zat ook met die vraag :?
ook als je rijbewijs is in genomen mag je er niet mee lopen naar je huis omdat je dan de motor bestuurd! dat zeide ze bij wegmisbruikers iedergeval...
 
volgens mij, maar corrigeer me als ik het fout heb, ben je een bestuurder als je motor draait, en een voetganger als hij uit is.
dus als je voortuig uit zichzelf weg kan gaan als jij hem loslaat (oke je motor zal omvallen als je hem los laat maar oke) ben je een bestuurder.

teminste zo heb ik het onthouden van me auto theorie :o
 
Ja, er wordt onderscheid gemaakt tussen motorvoertuigen en niet motorvoertuigen. Met een motorvoertuig (ook aan de hand) ben je altijd bestuurder. Heb je een fiets aan de hand, dan ben je een voetganger. En dien je voorrang te krijgen bij een zebra-pad. Er was ook iets met een paard. Hoe zat dat ook alweer ?
 
Ja, er wordt onderscheid gemaakt tussen motorvoertuigen en niet motorvoertuigen. Met een motorvoertuig (ook aan de hand) ben je altijd bestuurder. Heb je een fiets aan de hand, dan ben je een voetganger. En dien je voorrang te krijgen bij een zebra-pad. Er was ook iets met een paard. Hoe zat dat ook alweer ?

met een paard aan de hand ben je een bestuurder
dat weet ik wel zeker *O*
 
wanneer je de motor aan de hand heb ben je voetganger,aangezien dat je op deze
manier ook op de stoep mag lopen en zodra je iets bestuurt (auto,motor,fiets,paard,3wieler enz) ben je verplicht gebruik te maken van de weg of het fietspad :Y
en ook ome ko spee heeft wel eens verkeerde info gegeven op tv
 
in belgie is het zo:

iemand
die een motor duwt of een auto duwt is een bestuurder.
of hij aanstaat of niet doet er niet toe.


idem voor een auto.

je mag dus nooit met je moto op een voet/fietspad komen in belgie.

heb je pech dan moet je hem duwen op de weg.
 
mmm....ik heb vandaag m'n theorie examen gehaald dus ik zou het eigenlijk moeten weten :X

Iemand die over de weg loopt met een fiets, bromfiets, motorfiets of iets dergelijks, wordt aangemerkt als voetganger. Deze valt dus niet onder bestuurders.

:+
 
ik citeer vanuit het motortheorieboek:
voetgangers: dit zijn personen te voet, bovendien zijn de regels voor voetgangers
ook van toepassing op
Personen te voet die een fiets,snorfiets,bromfiets,een motorfiets een kinderwagen of een klein voertuig zoals een kruiwagen of 3wieler aan de hand
meevoeren.
Personen die zich voortbewegen door middel van skeelers,skateboard een step enz.
met dank aan me vriendin die op dit moment hard aan het leren is voor de motortheorie. (eindelijk)
 
en nog ff wat, terugkomend op jou vraag, op gelijkwaardig kruispunt heeft al het verkeer (dus ook voetgangers) van rechts voorang. |( een nr 1 regel in het verkeer
 
klopt geen hol van die hele theorie!!!!!
bijvoorbeeld in het boek staat dat je tussen de file door mag, en de cd-rom vindt weer dat dit niet mag ( is ook al een topic over geweest )
mijn vriendin is vandaag gezakt :( :(
en ze is er ziek van want ze wil zo graag op een motor rondscheuren, en zo duurt het alleen maar langer!!
 
en nog ff wat, terugkomend op jou vraag, op gelijkwaardig kruispunt heeft al het verkeer (dus ook voetgangers) van rechts voorang. |( een nr 1 regel in het verkeer

Volgens mij heeft een voetganger dan écht géén voorrang (niet als ie mij tegenkomt :) ). Fietsers/brommers wél, dat is onlangs veranderd. Misschien kunnen we stemmen.

-KK krijgt graag gelijk-
 
tussen de file doorrijden mag mits je je aan de opgelegde regels houd
niet harder dan 30km/u tussen stilstaand verkeer en bij langzaam rijdend verkeer
mag je maar met 10km/u verschil rijden maar weer niet harder dan die 30.
laatst nog bijna een bekeuring voor gehad,ja bijna want hij had niet gemeten en ze op een schatting geen bekeuring geven :}
 
Doe even niet zo zielig, als je gewoon goed leert dan moet je het in 1 keer kunnen halen. Een bekende van me heeft ook nooit meer gepresteerd dan VMBO basis en heeft voor brommer en auto de theorie in 1 keer gehaald.

[doelde op de reactie van TL tinuz]
 
Volgens mij heeft een voetganger dan écht géén voorrang (niet als ie mij tegenkomt :) ). Fietsers/brommers wél, dat is onlangs veranderd. Misschien kunnen we stemmen.

-KK krijgt graag gelijk-

je heb gelijk voetgangers niet nee, kreeg al op me flikker van me vriendin
maar voor de rest heb ik 100 procent gelijk
 
@kawajunk:
Voorrangsregels gelden alleen tussen bestuurders. Als een voetganger op een gelijkwaardige kruising van rechts komt heeft hij mooi botte pech en zal moeten stoppen om niet tot moes gereden te worden. Anders wordt het als je een uitrit uit rijdt, dan hebben voetgangers dacht ik wel voorrang.
Ter verduidelijking: Voorrangsregels gelden tussen bestuurders op verschillende wegen.

Als beide verkeersdeelnemers op dezelfde weg zitten geldt de vrije doorgangsregel: De verkeersdeelnemer die rechtdoorgaat moet vrije doorgang krijgen van een afslaande verkeersdeelnemer. Deze regel geldt dus WEL ook voor voetgangers! Dus als je links of rechts af slaat moet je ook voetgangers die op dezelfde weg rechtdoorgaan voor laten gaan!

Deze regels worden nog al eens op 1 hoop gegooid, maar zoals je ziet zijn het niet voor niets 2 verschillende regels. De groepen verkeersdeelnemers waarvoor de regel geldt verschilt namelijk.

Edit: Sorry, ik typ te langzaam...
 
Doe even niet zo zielig, als je gewoon goed leert dan moet je het in 1 keer kunnen halen. Een bekende van me heeft ook nooit meer gepresteerd dan VMBO basis en heeft voor brommer en auto de theorie in 1 keer gehaald.

[doelde op de reactie van TL tinuz]


klopt, ik heb hem zelf ook in een keer gehaald, dus ik doe niet zielig..
feit is dat het boek en de cd-rom elkaar tegenspreken,
en dan weet ik niet eens wat het cbr als goed of fout ziet.
er was een topic over en iedereen riep wat anders, dus dat geeft wel aan dat er foutjes in het boek of de cd-rom zitten.
(dat mijn vriendin gezakt is is gewoon jammer, of mag ik dat er niet meer bijschrijven?)
 
de theorie spreekt zichzelf som tegen.

ik leer voor theorie 5 keer (verschillende bronnen) je motor zal minder snel slippen MET passagier op.
ik kom op examen en mag 4 proef vragen oplossen om het systeem te oefenen.
de vraag van het slippen komt en ik vol overtuiging. met passagier slip je minder snel (achterwiel dat blokkeerd)
PEEEUUT fout. ikke HUH??

nog zoiets.

het is verboden om in een file tussen de wagens door te rijden.
vlak daaronder staat de uitleg van wat je moet doen als je er toch tussen door gaat. zoals niet sneller dan 10 km per uur dan de rest van de auto's.
dit vind ik al wreet raar.

dan heb je een vraag
mag je er tussen door rijden.??
dan vind ik dat je nee moet zeggen want het mag eigenlijk niet.
PEEEEUUUt je moet op examen zeggen dat je wel mag.


raar hoor.

ik ben content dat ik er van de eerste keer met 3 foutjes van af was.

nu morgen en overmorgen de practijk 6 uurtjes doen en dan de baan op ermee.

lang leve belgie ;-)
 
hmm, lets see, volgens mij is het zo:

alle bestuurders(en sinds een tijdje dus ook fietsers) die van rechts komen hebben voorrang. En alle verkeer rechtdoor gaand op dezelfde weg heeft voorrang. Dus ook voetgangers. Ook al is er geen V.O.P (Voetgangers Oversteek Plaats) en jij slaat als bestuurder af en de voetganger gaat rechtdoor, heeft de voetganger gewoon voorrang.

art. 15 RVV: Rechts voorrang
Op kruispunten verlenen bestuurders voorrang aan voor hen van rechts komende bestuurders

Art. 18 RVV: Tegemoetkomend verkeer
Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer

A: dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of
B: dat op dezelfde weg zich naast of links of rechts achter hen bevindt,
voor laten gaan


Of kijk anders hier eens: http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=category§ionid=6&id=45&Itemid=31 = Regelement Verkeersregels enVerkeerstekens
 
Als je op het voetpad loopt met de motor ben je voetganger. Als je op de weg loopt met een motor, ben je bestuurder. :Y
 
de theorie spreekt zichzelf som tegen.


dan heb je een vraag
mag je er tussen door rijden.??
dan vind ik dat je nee moet zeggen want het mag eigenlijk niet.
PEEEEUUUt je moet op examen zeggen dat je wel mag.
Ik weet niet hoe de regel in B luidt maar in Nederland mag je wel tussen de file doorrijden. De wet daarop is begin jaren 90 veranderd. In Nederland geldt in principe dat de dingen die niet verboden zijn mogen. Theoretisch mag je zelfs met een auto tussen de file doorrijden. In Nederland is dus het goede antwoord dat het mag. Er zijn wel regels afgesproken om het zo veilig mogelijk te maken m.b.t. snelheden enz.
 
tussen de file doorrijden mag mits je je aan de opgelegde regels houd

idd weer zoiets, die had ik gister dus ook fout, wordt gedoogd maar het mag officieel niet


Doe even niet zo zielig, als je gewoon goed leert dan moet je het in 1 keer kunnen halen.

das echt grote bullshit, heb alle 1100 examen vragen uit mijn boek gemaakt (met goed gevolg, weet je hoeveel tijd er gaat zitten in 1100 vragen maken??) samenvattingen gemaakt over de dingen die ik fout had in die vragen zodat ik die later nog een keer kon overlezen (en als je iets opschrijft onthou je het ook beter) maar op het examen 7 fout.. 1 teveel dus helaas... en dat was niet omdat ik niet genoeg geleerd had, NO WAY

da was off topic 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan