Theorie vragen die niet in de boeken staan?

Precies en dit wil je nog wel eens over het hoofd zien.
Ik had dus ja geantwoord (was gewoon een proef examen) maar die bus had z'n knipperlicht dus niet aan staan. Foutje bedankt, maar dat was dus 1 van de 7 al geweest.

Oh, in dat geval neem ik mijn vorige posting terug. Dat is inderdaad wel een hele flauwe.
 
Precies en dit wil je nog wel eens over het hoofd zien.
Ik had dus ja geantwoord (was gewoon een proef examen) maar die bus had z'n knipperlicht dus niet aan staan. Foutje bedankt, maar dat was dus 1 van de 7 al geweest.

Dus elke vraag die niet in de boeken staat, zet 'm hier maar neer.Euh dit is dus fout.
De meeste ongelukken gebeuren binnen de bebouwde kom (als ik die gast die 'm fout had moet geloven).

Dit is fout. De meeste ongelukken gebeuren op 80km wegen (buiten de bebouwde kom dus). Deze vraag moest ik ook beantwoorden op het examen.
 
Bij deze mijn menig/opvatting over de theorie van de motor.(Na 3keer te zijn gewwest ben ik vandaag dan geslaagd).
De eerste keer has ik zo iets van oke ik lees dat boek goed door.Maak wat aantekeningen ,en een paar oefenexzamens en klaar.(ook gedaan met de auto)
Maar gezakt met 10 fouten.Ik dacht oke zullen wel de zenuwen wel geweest zijn.de vragen op zicht waren niet te moeilijk.
de tweede keer weer 10 fouten.Toen knapte er iets bij me.Ik kon de thoerie en toch steeds zakken.
Toen bij de rijschool een paar lessen gevolgd.En echt ieder hoofdstuk van buiten geleerd.
En van ieder hoofdstuk een verslag gemaakt.
En zie het resultaat geslaagd.
Instinkers ja die zijn er echt.
Persoonlijk kan ik deze site wel aan raden.
http://www.buuren.nl/opleidingen/index.php?page=examen

Is wel gratis

ook heb ik veel gehad aan de site van
http://www2.examencentrum.nl/theorie-examen/A/index.php

of deze
http://rijbewijs.cbr.nl/goodies/Oefen theorie/main.html
deze is dan wel maar met 10 vragen maar is ook gratis

puur voor wat tekst is deze ook wel erg handig
Motorfiets | Gratis theorie


Hopelijk hebben die gene die nog moeten hier wat aan.

En onderschat het zeker niet.
Lijkt makelijk maar die instinkers |(

Jacqueline
 
hey Jacqueline dank je *D
Moet morgenmiddag theorie doen, dus die extra oefen sites zijn handig :)
(vooral die van van buren)

Eens kijken of ik voor de vierde keer het in 1 keer kan halen :P
(tja, veeel te lang over praktijk B gedaan, dus moest 3 keer theorie doen.....wel alle drie gehaald toen, maar das lang geleden)
Ik hoop dat m'n praktijk A toch iets sneller gaat B|
 
Bij deze mijn menig/opvatting over de theorie van de motor.(Na 3keer te zijn gewwest ben ik vandaag dan geslaagd).
De eerste keer has ik zo iets van oke ik lees dat boek goed door.Maak wat aantekeningen ,en een paar oefenexzamens en klaar.(ook gedaan met de auto)
Maar gezakt met 10 fouten.Ik dacht oke zullen wel de zenuwen wel geweest zijn.de vragen op zicht waren niet te moeilijk.
de tweede keer weer 10 fouten.Toen knapte er iets bij me.Ik kon de thoerie en toch steeds zakken.
Toen bij de rijschool een paar lessen gevolgd.En echt ieder hoofdstuk van buiten geleerd.
En van ieder hoofdstuk een verslag gemaakt.
En zie het resultaat geslaagd.
Instinkers ja die zijn er echt.
Persoonlijk kan ik deze site wel aan raden.
http://www.buuren.nl/opleidingen/index.php?page=examen

Is wel gratis

ook heb ik veel gehad aan de site van
http://www2.examencentrum.nl/theorie-examen/A/index.php

of deze
http://rijbewijs.cbr.nl/goodies/Oefen theorie/main.html
deze is dan wel maar met 10 vragen maar is ook gratis

puur voor wat tekst is deze ook wel erg handig
Motorfiets | Gratis theorie


Hopelijk hebben die gene die nog moeten hier wat aan.

En onderschat het zeker niet.
Lijkt makelijk maar die instinkers |(

Jacqueline

Hoi, ik heb net van de eerste site en die van het cbr het examen gemaakt, en bij de ene zegt hij dat het rijden met een kapotte kilometertellerkabel wel toegestaan is en bij de andere niet.

Wat is nou het goede antwoord? volgens mij mag het niet, aangezien ik nog bezig ben met lessen en mijn theorie van A nog niet heb gehaald, wil ik het toch zeker weten.

Wie heeft het bij het juiste eind? ;)

Toch erg bedankt voor deze handige sites Jacqueline
 
Hoi, ik heb net van de eerste site en die van het cbr het examen gemaakt, en bij de ene zegt hij dat het rijden met een kapotte kilometertellerkabel wel toegestaan is en bij de andere niet.

Wat is nou het goede antwoord? volgens mij mag het niet, aangezien ik nog bezig ben met lessen en mijn theorie van A nog niet heb gehaald, wil ik het toch zeker weten.

Wie heeft het bij het juiste eind? ;)

Toch erg bedankt voor deze handige sites Jacqueline

als je km teller kabel kapot is kan je je snelheid niet meten/zien.
en volgens de wet moet je ten alle tijden je snelheid kunnen zien/meten dus als de kabel kapot is mag je niet rijden..

scheelt ook weer wat bekeuringen btw |(
 
snelheidsmeter moet het idd altijd doen (dat wijzertje dus)

de km-teller hoeft er niet op te zitten.
 
Hoi, ik heb net van de eerste site en die van het cbr het examen gemaakt, en bij de ene zegt hij dat het rijden met een kapotte kilometertellerkabel wel toegestaan is en bij de andere niet.

Wat is nou het goede antwoord? volgens mij mag het niet, aangezien ik nog bezig ben met lessen en mijn theorie van A nog niet heb gehaald, wil ik het toch zeker weten.

Wie heeft het bij het juiste eind? ;)

Toch erg bedankt voor deze handige sites Jacqueline

Ik denk dat het wel mag. De vraag zegt kilometerteller is stuk, niet de snelheidsmeter.
 
is dezelfde kabel |(

maar goed, kleine tip:
elke vraag die als volgt klinkt: er is iets kapot, mag je rijden
mag je met "nee" beantwoorden

Is dezelfde kabel ja, dat had ik gelukkig ook door, maar bij het ene examen gaat de vraag over de kabel, de andere heeft het alleen over een kapotte teller. Daar zit m het verschil in denk ik. Maar ik zou het echt niet zeker weten hoor.
 
Ik moet zodadelijk voor mijn theorie examen, ben blij dat ik dit topic nog even heb doorgelezen!! staan toch goede vragen/antwoorden in die ik nog niet kende!!
 
MRX506, succes straks.
Lees de vragen rustig door en kijk goed naar de getoonde afbeeldingen. Een aantal vragen zijn instinkers.
Gewoon logisch nadenken en dan moet het examen geen probleem zijn.

Veel succes en laat je nog weten hoe het is afgelopen ?
 
MRX506, succes straks.
Lees de vragen rustig door en kijk goed naar de getoonde afbeeldingen. Een aantal vragen zijn instinkers.
Gewoon logisch nadenken en dan moet het examen geen probleem zijn.

Veel succes en laat je nog weten hoe het is afgelopen ?

:^
 
Van alle vragen die ik hier ben tegengekomen staat de informatie toch echt in de laatste uitgave van het Veka Best theorieboek.... Samen met de laatste druk van het vragenboek had ik alle informatie die ik nodig had tijdens mijn theorie een tijdje terug...

Dus als je de theorie echt beheerst, dus begrijpt, dus kunt toepassen en niet alleen kent, is het behalen van het examen echt GEEN probleem en zijn de instinkers niet meer dan logisch nadenken...
 
Van alle vragen die ik hier ben tegengekomen staat de informatie toch echt in de laatste uitgave van het Veka Best theorieboek.... Samen met de laatste druk van het vragenboek had ik alle informatie die ik nodig had tijdens mijn theorie een tijdje terug...

Dus als je de theorie echt beheerst, dus begrijpt, dus kunt toepassen en niet alleen kent, is het behalen van het examen echt GEEN probleem en zijn de instinkers niet meer dan logisch nadenken...

Da's niet altijd zo, vind ik. Ik had een vraag dat een fietser net voor een gelijkwaardige kruising linksaf wilde (en dus een beetje voorsorteerde). De motorrijder gaat er net rechts voorbij (net voor de kruising).

De vraag was iets van "Mag de motorrijder zo inhalen?". Antwoord was "ja/nee". Ik heb "ja' gezegd en dit was ook goed. Echter zou het net zo goed "nee" kunnen zijn, omdat de motorrijder behoorlijk dicht langs de fietser ging (en niet de geleerde 1 a 1,5m :)). Dit zijn kl*te vragen, omdat je hier erg in twijfel gebracht wordt én omdat beide antwoorden eigenlijk zouden kunnen.
 
Anteros: daar ben ik het niet mee eens. In het geval van de afstand tussen fietser en motorfiets of geparkeerde auto's en motorfiets etc etc wordt er altijd gevraagd of je de auto's zo VEILIG inhaalt... Nergens in de wet staat gedefinieerd hoeveel meter afstand moet houden in zo'n geval. Dus ja het mag, is het veilig is een tweede vraag maar die stellen ze niet....

Mijns inziens dus gewoon een correcte vraag. Zelfde als met die busvraag, op de foto is niet te zien dat er een knipperlicht gebruikt wordt DUS wordt dat niet gebruikt dus heeft de bus geen voorrang. Als je een vraag krijgt met een verkeerslicht dat op rood staat is toch ook direct duidelijk dat het verkeerslicht op rood staat en niet op groen? Bij de bus zie je geen knipperlicht dus is het duidelijk dat hij dat niet gebruikt...

Besluitvaardigheid noemt men dat!
 
Laatst bewerkt:
Anteros: daar ben ik het niet mee eens. In het geval van de afstand tussen fietser en motorfiets of geparkeerde auto's en motorfiets etc etc wordt er altijd gevraagd of je de auto's zo VEILIG inhaalt... Nergens in de wet staat gedefinieerd hoeveel meter afstand moet houden in zo'n geval. Dus ja het mag, is het veilig is een tweede vraag maar die stellen ze niet....

Mijns inziens dus gewoon een correcte vraag. Zelfde als met die busvraag, op de foto is niet te zien dat er een knipperlicht gebruikt wordt DUS wordt dat niet gebruikt dus heeft de bus geen voorrang. Als je een vraag krijgt met een verkeerslicht dat op rood staat is toch ook direct duidelijk dat het verkeerslicht op rood staat en niet op groen? Bij de bus zie je geen knipperlicht dus is het duidelijk dat hij dat niet gebruikt...

Besluitvaardigheid noemt men dat!

En daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een vraag in mijn theorieboek gehad waar een motorrijder twee fietsers inhaalde. Hij ging er heel kort langs. De vraag was "Mag je zo inhalen?" Nee dus. Er staat niet in de wet dat je er met 1 a 1,5m eromheen moet, maar wel met enige afstand.

Hetzelfde dus eigenlijk met het rechts inhalen van die fietser die voorgesorteerd was. En ja, in het eggie zou ik er ook voorbij gaan (heb dat dus ook beantwoord). Maar als de fietser gewoon op de weg reed en je reed met dezelfde afstand van de fietser aan de linkerkant voorbij, dan was het fout geweest.
 
wat een domme theorievragen hebben jullie
t'is toch niet dat je weet waar de meeste dodelijke ongelukken plaatsvinden dat je dan een betere rijder wordt. Achterlijke overheid!
 
wat een domme theorievragen hebben jullie
t'is toch niet dat je weet waar de meeste dodelijke ongelukken plaatsvinden dat je dan een betere rijder wordt. Achterlijke overheid!


Nou, eigenlijk wel. Misschien dat je dan nog beter oplet en anticipeert op die 80km wegen (en daardoor minder ongelukken maakt).
 
je moet niet leren waar je beter moet opletten. Je moet altijd alert zijn op een situatie die zich zomaaar kan voordoen.
 
en je moet je er bewust van zijn dat je meer kans maakt op een ongeluk buiten de bebouwde kom. Dit scheelt zeker ongelukken omdat je je meer bewust bent van mogelijke gevaren die je anders wellicht over het hoofd zou zien....

Anteros: die vraag ben ik nooit tegengekomen en was van mening dat ze redelijk consequent waren qua vraagstelling... Blijkbaar niet dus :)
 
Oh, dat is heel gemeen en discriminerend.
Fout!!!!!

ik zou zeggen: spieken of gokken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan