Theorie vragen downloaden?

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Hi Allemaal,

10 februari heb ik weer mijn motortheorie -_-. Helaas 2 keer gezakt met 3 fout te veel. Heb een boek en een CD van de ANWB en heb hier totaal zo'n 20 uur in gestoken.

Kreeg alsnog andere vragen. Is er nog een grote leverancier van deze vragen die je ergens kan downloaden? Liefst vragen die zoveel mogelijk op die van het CBR lijken.
 
Bij Bol.com het normale boek + CD kopen.

Ben je totaal 50€ kwijt, en wat is dat nou op een totaal plaatje van je rijbewijs.
 
Met theorie-leren.nl heb ik het gedaan. Is van vekabest, online boek + examen training (7,5 uur). Kost dacht ik 40 euro, moet er wel bij opmerken dat ik relatief makkelijk leer.
 
Qua geld maakt het me niet uit, maar snap niet dat veel vragen van de ANWB zo afwijken.
Tnx Zedd ik ga er even op kijken.
 
zoek eens op een torrentsite *cough* www.fucktimkuik.org *cough* op 'motor theorie'

bedankt me later
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waar je exact op doelt met afwijken? Zijn de vragen niet exact hetzelfde of is de vraagstelling anders? Ik heb (inmiddels 2 jaar geleden) mijn theorie ook geleerd met de ANWB cd/dvd en heb daar meer dan voldoende voorbereiding aan gehad.

Ik zie niet helemaal in hoe de vragen van de ANWB kunnen afwijken van de vragen die bij het CBR gesteld worden, je krijgt toch gewoon een foto met een verkeerssituatie en daarbij een multiple-choice vraag?

Succes in ieder geval!
 
@ Biker, ga ik thuis om zoeken en alvast bedankt ^_^

@Dry Bones, ik ben nu alle 800 vragen doorgeweest en ze komen overeen alleen word een vraag bijv bij de ANWB gesteld en die heeft verband met 2 rijstroken en op het theorie examen gaat het over 3 rijstoken. Dit bedoel ik met afwijkingen, waardoor je het dus wel weet
 
Dat is toch gewoon eigen inzicht.

Als je het echte examen voor wilt hebben is er een Marokkaan/Turk in NL die je hiervoor de cursussen geeft. 100% slagingspercentage...................
 
@ Biker, ga ik thuis om zoeken en alvast bedankt ^_^

@Dry Bones, ik ben nu alle 800 vragen doorgeweest en ze komen overeen alleen word een vraag bijv bij de ANWB gesteld en die heeft verband met 2 rijstroken en op het theorie examen gaat het over 3 rijstoken. Dit bedoel ik met afwijkingen, waardoor je het dus wel weet

Ga je dan straks als je je rijbewijs hebt ook alleen over wegen met 2 rijstroken rijden?

Dat is meteen ook een beetje mijn punt. Het gaat niet zo zeer om de exacte kennis (profieldiepte en andere dingen die je uit je hoofd moet/kunt leren), maar om het inzicht wat ze aan de hand van praktijkvoorbeelden (foto's) willen toetsen. Als je daar van uit gaat kan ik me onmogelijk voorstellen dat het verschil tussen ANWB, Vekabest en CBR erg groot is.
 
Volgens mij gaat het er om dat de regels begrijpt ongeacht de situatie.

Wat in jouw theorieboekje staat en wat je tijdens het theorie examen krijgt wijkt zo veel af van de praktijk dat je het moet snappen wil je het toepassen. Dus niet uit je kop leren maar snappen...

Als je al in de war raakt doordat het CBR de situaties door elkaar gooit dan begrijp je het gewoon niet goed genoeg. Het aantal uren wat je er in steekt is niet relevant.

Ik heb 3 keer over mijn theorie gedaan. Ik volgde een cursus bij mijn rijschool en tijdens de proefexamens was ik telkens degene met de minste fouten of 1 van de gene met de minste fouten. Ik ben uiteindelijke degene geweest die er het langst over heeft gedaan.

Schijnbaar begreep ik het dus allemaal niet zo goed als dat ik dacht....
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het vragen leren dan wel de vergissing geweest ipv het bekijken van de situatie.
Ik denk dat het wel verstandig is om de vragen van Vekabest ook te bestuderen.


Trouwens, ik heb via internet een paar online betaalde examens gedaan, deze had ik wel gehaald. 6/7 stuks gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Rechts heeft voorrang en voor rood moet je stoppen. Toen ik dat eenmaal doorhad, was de rest een eitje. Zelf ik heb ik er 10 weken voor in een klooster gezeten.
 
Misschien is het vragen leren dan wel de vergissing geweest ipv het bekijken van de situatie.
Ik denk dat het wel verstandig is om de vragen van Vekabest ook te bestuderen.


Trouwens, ik heb via internet een paar online betaalde examens gedaan, deze had ik wel gehaald. 6/7 stuks gedaan.
Uhhh... ja. |(
 
Yes, heb voor me auto ook een paar betaalde online oefen examens gedaan, omdat deze ongeveer gelijk zijn aan het CBR, dus als een laatste check of ik genoeg geleerd had. Bij de motor heb ik dit dus ook gedaan.
 
Wat maar weinig mensen weten is dat de computers van het CBR maar 1 antwoorden pad kennen. De vragen verschillen natuurlijk per examen (zodat je niet de vragen en antwoorden simpelweg kunt leren). Maar de antwoorden zijn altijd hetzelfde, dit heeft te maken met de verouderde stemcomputers waar ze gebruik van maken. Op vraag 1 is het antwoord altijd B op vraag 2 is het antwoord altijd C enz enz.

Dit is ook de reden dat je soms dezelfde vraag bij 2 examens krijgt waarbij de antwoorden van volgorde zijn veranderd.

Het komt allemaal goed als je dit rijtje onthoud:
B,C,A,B,B,A,C,D,B,A,D,C,D,D,B,A,B,B,A,B,D,B,D,D,A,C,D,C,B,A,B,C,C,C,B,B,A,D,A,B,

Dit zelfde truckje krijg je geleerd bij www.altijdgeslaagd.nl (hoe anders kun je 100% slagingsgarantie krijgen voor een vooraf onbekend examen en een halve dag leren)

PS dit heb je natuurlijk niet van mij!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar mijn papiertje gehaald, had toen alles van nieuwsgroepen afgeplukt, was van Vekabest oid. En het heeft geen zin om 100 oefen examens te leren, je moet de regels begrijpen. Het vervelende is alleen de uitzonderingen op de meest gangbare regels, daar tuin je vaak in dus een paar een keer een oefen examen doen helpt zeker... dan heb je de meeste instinkers wel gehad.

Succes !
 
Ik heb het zelf geprobeerd en toen ik ABCDABCDABCD etc indrukte was ik nog geslaagd ook! 0 fouten! Werkt perfect!

Dit heb je overigens wel van mij.
 
Altijdgeslaagd haha, ben benieuwd wanneer die gepakt word. Zag het gisteren weer voorbij komen op Pownieuws.

Mijn idee ervan is dat de kandidaten de lijst met vragen krijgen en daarbij de antwoorden als je dat 2 uur overkijkt weet je echt wel alle antwoorden.

Ik neem dan ook niet aan dat het CBR een algoritme gebruikt voor alle antwoorden:P
 
Laatst bewerkt:
De meeste bibliotheken hebben ook boeken en cd's voor theorie te leen, ik heb nog nooit zo'n boek gekocht.
En anders staat er meer dan genoeg op het grote boze internet ;)
 
Ik heb het zelf geprobeerd en toen ik ABCDABCDABCD etc indrukte was ik nog geslaagd ook! 0 fouten! Werkt perfect!

Dit heb je overigens wel van mij.

Dit is makkelijker te onthouden dan die van Nildo... Darklevi ik zeg deze is getest, onthoud dit rijtje en go for it!

mocht het nou niet lukken kun je de antwoorden ook vast op de hand schrijven :X })

Succes! *D
 
Haha trollen.

Ga me maar even in Vekabest verdiepen + anwb = hopelijk ftw.

Ik dacht gewoon even vragen aan de mensen die de theorie er al op hebben zitten. Misschien dat die de leerstof van de ANWB afraden of andere adviezen hadden.

Bedankt iig en fingers crossed maandag
 
Laatst bewerkt:
Dit is makkelijker te onthouden dan die van Nildo... Darklevi ik zeg deze is getest, onthoud dit rijtje en go for it!

mocht het nou niet lukken kun je de antwoorden ook vast op de hand schrijven :X })

Succes! *D
Wel een watervaste stift gebruiken, vooral als je zweethanden hebt. Ik spreek uit ervaring '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan