Theorie-vragen (examen)

R*

MF'er
15 apr 2004
234
0
MMmmmm hey. Ik had even een ideetje.



Als iedereen die nou het theorie examen al gedaan heeft even hier de vragen post die voorkwamen in het examen. (hoeft niet met antwoord)



Dan kunnen degene die het nog moeten doen (bijv. ik ;) ) een beetje verwachten wat je allemaal kan krijgen en even heel goed voorbereiden. })

Sommige vragen bevatten natuurlijk plaatjes, as in; Wat is de volorgde van voorrang krijgen/wie gaat eerst etc.

Maar ik doel meer op vragen als;

* Wat voor kleur hebben de reflectoren aan de rechter zijkant van de weg?

* Is positieve wegverkanting in het wegdek juist positief of negatief in een bocht?

Handig voor de mensen die nog het theorie-examen moeten doen, en een kleine moeite om wat vraagjes te droppen toch?
*zoniet, sluit het topic ;)
 
volgens mij moet jij gewoon een oefenboek met oefenexames kopen :X . Zijn namelijk dezelfde vragen als in het examen
 
Ok, als je toch gaat antwoorden, je hebt ze allebei fout ;)

ik had laatst juist opgelet toen ik op de snelweg reed (met de auto weliswaar)

1. de reflectoren zijn ROOD.

2. positieve wegverkanting is POSITIEF


Better luck next time })



Iemand die zich geroepen voelt om wat vraagjes te posten? :)


volgens mij moet jij gewoon een oefenboek met oefenexames kopen :X . Zijn namelijk dezelfde vragen als in het examen
Heb wel een (niet gekocht) boekje ;) Maar dat was 't punt niet echt. Ik zag in het centraal rijlessen topic veel vragen over theorie, zodoende ook eigenlijk. :)
 
Laatst bewerkt:
U rijdt met 200 Km/u op uw achterwiel deze woonwijk binnen, mag dat?

:+


127434





...van mij wel ;)
 
Verkeersinzicht is goed kijken, goed lezen en vooral logisch nadenken.
logo.gif
 
Laatst bewerkt:
MMmmmm hey. Ik had even een ideetje.



Als iedereen die nou het theorie examen al gedaan heeft even hier de vragen post die voorkwamen in het examen. (hoeft niet met antwoord)



Dan kunnen degene die het nog moeten doen (bijv. ik ;) ) een beetje verwachten wat je allemaal kan krijgen en even heel goed voorbereiden. })

Sommige vragen bevatten natuurlijk plaatjes, as in; Wat is de volorgde van voorrang krijgen/wie gaat eerst etc.

Maar ik doel meer op vragen als;

* Wat voor kleur hebben de reflectoren aan de rechter zijkant van de weg?

* Is positieve wegverkanting in het wegdek juist positief of negatief in een bocht?

Handig voor de mensen die nog het theorie-examen moeten doen, en een kleine moeite om wat vraagjes te droppen toch?
*zoniet, sluit het topic ;)
WTF is een wegverkanting :?

heb een jaar geleden mijn theorie gehaald maar zo'n vraag kan ik mij niet herinneren. Is dat een week na mijn examen veranderd ofzo? :?
 
Theorie examen in België is hilarisch gemakkelijk. (na doornemen studieboek met vraagjes)

Enige tricky vraag is bijvoorbeeld:

Wanneer blokkeert het achterwiel het snelst?
a Als er een passagier op de motorfiets zit.
b Als er geen passagier opzit.
c Maakni uit
Antwoord -> b
De remweg verlengt dan weer wel met passagier

Enige wat ik fout had was dat ik een verbodsbord met een autootje te zien kreeg en ze vroegen of motoos daar door mochten.
Uiteraard mag dat...maar kwou geen zware overtreding maken (als dat er al een is) dus ik heb maar "nee" gezegd.
 
Vergeet het maar dat die oefenvragen hetzelfde zijn als de echte.
Heb in augustus theorie gedaan. Weet niet zo veel vragen meer, maar weet wel dat het pittig was. Goed de borden kennen is belangrijk (bijv. strikvraag die ik kreeg was :
U rijdt op een weg en ziet en blauw bord met een witte pijl rechtdoor. Mag u links af slaan?. Dat mag dus wel als het een vierkant bord is. Dat mag dus niet als het een rond bord is. (eenrichtingsverkeer vs verplichte rijrichting).

Oefenvragen zijn wel handig om in het examen ritme (en vooral stemming ;-) ) te komen. Heb de mijne gedownload via P2P.

Maar het meeste heb je toch aan stomweg leren. Je kunt je in dat zenuwe uurtje echt geen 2000 vragen met antwoorden herinneren.

Grtx
 
WTF is een wegverkanting :?

heb een jaar geleden mijn theorie gehaald maar zo'n vraag kan ik mij niet herinneren. Is dat een week na mijn examen veranderd ofzo? :?

Kijk dat bedoel ik maar. Heel veel mensen zakken omdat dit soort vragen in een examen voorkomen en je er doorgaans niks over hoort (maar staat waarschijnlijk wel in zo'n boekje)

Wegverkanting is dat ene kant van de weg hoger ligt dan de ander, en schuin is dus. Positieve wegverkanting is als bijv. zo'n race-autootjesbaan die je vroeger had, buitenkanten van de bochten omhoog, binnenkanten omlaag. Dan kom je goed de bocht door en is 't dus positief. Is 't omgekeerd, dan is die bocht gevaarlijk(er) en moeilijker door te komen is 't dus negatieve wegverkanting.

Thnx Tucker. Dat is 't he. Je krijgt hele tricky vragen op zo'n examen die niet eens of op een totaaaaaal andere wijze in 't boekje stonden. Maar goed, ik ga wel even leren nu, anders haal ik 't alsnog niet morgen ;)
 
Met zo'n vragen zou ik nu dus echt niet meer slagen hè!!!

Heel veel succes morgen!!!Denk maar aan :] dan lukt het vast en zeker.
 
Volgens mij bestaat ie al en is deze speciaal voor motrrijders ontwikkeld.

Kijk maar eens naar http://home.hccnet.nl/j.h.apperloo/vkquiz/vkquiz.html (de enige echte verkeerstest voor motorrijders)

De befaamde/beruchte verkeerstest van PanRider.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ga ik zo kijken. Maar dan nog wat, ik heb gisteren het hele boekje doorgelezen, en er staat bijvoorbeeld NERGENS;

of je precies tussen de tramrails magrijden, dus op dat middenstuk tussen 2 groeven

en die vraag zat wél in een theorie-examen van CBR.

en dan nog een;

Mag je buiten de bebouwde kom parkeren in de berm?

In heb boekje staat wel dat je níet op de rijbaan van een voorangsweg buiten de bebouwde kom mag parkeren. Maar mag je verder op alle plekken buiten de bebouwde kom parkeren dan?? (bij wijze van spreken) Echt lekker uitgelegd hoor, die shit.... |(
 
Kijk dat bedoel ik maar. Heel veel mensen zakken omdat dit soort vragen in een examen voorkomen en je er doorgaans niks over hoort (maar staat waarschijnlijk wel in zo'n boekje)

Wegverkanting is dat ene kant van de weg hoger ligt dan de ander, en schuin is dus. Positieve wegverkanting is als bijv. zo'n race-autootjesbaan die je vroeger had, buitenkanten van de bochten omhoog, binnenkanten omlaag. Dan kom je goed de bocht door en is 't dus positief. Is 't omgekeerd, dan is die bocht gevaarlijk(er) en moeilijker door te komen is 't dus negatieve wegverkanting.

Thnx Tucker. Dat is 't he. Je krijgt hele tricky vragen op zo'n examen die niet eens of op een totaaaaaal andere wijze in 't boekje stonden. Maar goed, ik ga wel even leren nu, anders haal ik 't alsnog niet morgen ;)

oooh, banking dus (op z'n engels :) )

Jah, nu ist duidelijk

Thnx! Lekker belangrijk ook voor het rijden zelf... Iedereen snapt toch dat een bocht met negatieve wegverkanting een klotebocht is? :D
 
Ok, ga ik zo kijken. Maar dan nog wat, ik heb gisteren het hele boekje doorgelezen, en er staat bijvoorbeeld NERGENS;

of je precies tussen de tramrails magrijden, dus op dat middenstuk tussen 2 groeven

en die vraag zat wél in een theorie-examen van CBR.

en dan nog een;

Mag je buiten de bebouwde kom parkeren in de berm?


In heb boekje staat wel dat je níet op de rijbaan van een voorangsweg buiten de bebouwde kom mag parkeren. Maar mag je verder op alle plekken buiten de bebouwde kom parkeren dan?? (bij wijze van spreken) Echt lekker uitgelegd hoor, die shit.... |(
Dan moet je denk ik toch wat beter zoeken, het staat er weldegelijk allemaal in. Gewoon ff die boeken leren, er zit niets anders voor je op. Er zijn er zoveel die het ook is gelukt, dus suc6.
 
nog zo'n leuke: bij het oprijden van de rotonde als je naar links wilt (driekwart rond dus) wel of niet richting aangeven naar links.........

Mijn Verjo boekie zegt van wel..... de theorie test van Panrider bijv. van niet..... :(
 
nog zo'n leuke: bij het oprijden van de rotonde als je naar links wilt (driekwart rond dus) wel of niet richting aangeven naar links.........

Mijn Verjo boekie zegt van wel..... de theorie test van Panrider bijv. van niet..... :(
Ik zou richting aangeven ja. Dat heb ik nadrukkelijk zo geleerd 8 jaar geleden bij mijn autorijbewijs.

Morgen heb ik theorie-examen... Ik zie het wel joh; op 't moment haal ik zo'n beetje alle oefen-examens die ik ken, dus ik ziet ut wel ;)
 
of je precies tussen de tramrails magrijden, dus op dat middenstuk tussen 2 groeven
Mag je buiten de bebouwde kom parkeren in de berm?
Ja, je mag tussen de tramrails rijden.
Ja, je mag buiten de bebouwde kom parkeren in de berm. Je mag buiten de bebouwde kom niet parkeren op de rijbaan van een voorrangsweg, maar naast de rijbaan (in de berm dus) mag je wel parkeren. Als het geen voorrangsweg is dan mag je ook gewoon op de rijbaan parkeren. Let wel, als het een autoweg of autosnelweg is dan mag het dus niet, want daar mag je sowieso niet parkeren. Ook niet in de berm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan