Theorie

20 nov 2003
79
0
Gehucht in Gelderland
Moet ik voordat ik praktijk lessen ga nemen, eerst me theorie halen?
Zo ja, is het verplicht om van die theorie avonden te volgen, wie heeft hier ervaring mee, met die avonden, heeft het zin, of is het allemaal overbodig omdat je met een beetje logisch nadenken ook wel je theorie cetificaat haalt, want het scheelt je een hoop euritjes.

Bvd
 
Ja, je moet inderdaad eerst het theorie-examen haalt, voordat je het praktijkexamen kan doen, of je nu je autorijbewijs hebt of niet.

Sommige hebben baat bij extra les, anderen niet. Moet je voor jezelf bepalen.

Ik heb zelf gestudeerd met twee boeken, één theorieboek, en een boek met examen vragen. En ook nog een cd-rom met 5 proefexamens. In 1 keer geslaagd. Ik zou het zeker niet te licht opvatten. Meer dan 5 fout, en je bent gezakt.

Succes!
 
als je je autorijbewijs al hebt kun je al met de praktijk beginnen (geen examen) voordat je je theorie hebt. anders moet je wel eerst je theorie halen.
het leert makkelijker de theorie te volgen in lessen is mijn ervaring, maar het is niet verplicht. je kunt gewoon een boek of cd kopen en zelf theorie examen aanvragen.

wens je in ieder geval veel succes :)
ik heb gebruik gemaakt van zo'n pakket. dus theorie en examen en 10 lessen en examen praktijk. kosten 690 euro totaal.
 
Je mag al wel lessen als je nog geen theorie hebt. Alleen voor dat je examen doet moet je die wel hebben.

Die theorie lessen ligt aan jezelf. Ik heb ze niet genomen. Maar ik leer makkelijk. Ik heb theorie boek doorgelezen (ik leer nooit) zooi vragen gemaakt en dan nog een keer door lezen en nog meer vragen maken.

Werkt bij mij altijd prima. Nog nooit een theorie niet gehaald. A B C en E
 
theorie leren is niet zo heel moeilijk...gewoon een
theorie boek even doorlezen en een hoop vragen op
internet doen....
En denk bij elke vraag "en is dit veilig" er achter!

enkele sites:

www.cbr.nl
www.vekabest.nl
www.gratistheorie.nl

maar just google it!! dan komt het goed. Het leukste
aan het CBR is die lui die al voor de 23ste keer op
gaan...die lui kennen elkaar gewoon al!!! ROTFL!!!

maar verders succes der mee!!!!!!!
 
Je mag al wel lessen als je nog geen theorie hebt.

Dit is onjuist. Je mag pas lessen als je:
Een theorie-certificaat A hebt
of
Een militair certificaat A hebt
of
Een licht rijbewijs A of rijbewijs A voor automaat (ja,ja, dat bestaat ook)
of
Een geldig rijbewijs B

Als je dit niet hebt, moet je dus eerst je theorie hebben voordat je mag lessen.
 
Dit is onjuist. Je mag pas lessen als je:
Een theorie-certificaat A hebt
of
Een militair certificaat A hebt
of
Een licht rijbewijs A of rijbewijs A voor automaat (ja,ja, dat bestaat ook)
of
Een geldig rijbewijs B

Als je dit niet hebt, moet je dus eerst je theorie hebben voordat je mag lessen.

Serieus??? Is dat niet zo lang geleden verandert? Zal eens mij theorieboekje opduikelen uit de catacomben van mijn rotzooi.
 
Serieus??? Is dat niet zo lang geleden verandert? Zal eens mij theorieboekje opduikelen uit de catacomben van mijn rotzooi.

Ja, serieus. Denk na, in een auto zit iemand die kan ingrijpen, op een motor niet. Dus ze willen dat je de regels kent eer je aan het verkeer deelneemt.

Verder, ik heb ook zelfstudie gedaan met een theorieboek. Gewoon 3 keer doorgelezen en oefenvragen maken. Als je van jezelf weet dat je slecht kan leren of er graag met de pet naar gooit, dan zijn lessen aan te raden. Ik heb het overigens in 1 keer gehaald.
 
Serieus??? Is dat niet zo lang geleden verandert? Zal eens mij theorieboekje opduikelen uit de catacomben van mijn rotzooi.

Ik ben bezig met opleiding tot motor rij-instructeur en heb dat toevallig net behandeld.

Is artikel 2 Reglementen rijbewijzen (voor de fanatici) ;)
 
Ik leer ook erg makkelijk en had m'n autorijbewijs al. Heb alles met www.gratistheorie.nl en een paar proefexamens op internet gedaan en heb het daarna vrij makkelijk in 1 keer gehaald. Heb ook geen boeken iod moeten kopen.

Heeft me dus bijna niets gekost. :)
 
Op zondag 04 januari 2004 19:21 schreef BlitzeR1 het volgende:Ja, serieus. Denk na, in een auto zit iemand die kan ingrijpen

Het is zelfs zo dat een auto-rijinstructeur juridisch verantwoordelijk is en een motor-rijinstructeur dus NIET.

Voorbeeld; Wanneer je tijdens de les te hard rijdt met een auto moet de instructeur de boete betalen, wanneer het een motorrijles betreft, dus de leerling.
 
theorie leren is niet zo heel moeilijk...gewoon een
theorie boek even doorlezen en een hoop vragen op
internet doen....
En denk bij elke vraag "en is dit veilig" er achter!

enkele sites:

www.cbr.nl
www.vekabest.nl
www.gratistheorie.nl

maar just google it!! dan komt het goed. Het leukste
aan het CBR is die lui die al voor de 23ste keer op
gaan...die lui kennen elkaar gewoon al!!! ROTFL!!!

maar verders succes der mee!!!!!!!
Ja ja, vergeet mijn site ff. B|
 
Succes met je theorie examen :P

Ik moest ook eerst mijn theorie halen voor ik kon beginnen met lessen. Omdat ik dus ook geen B rijbewijs heb. Dan wil je wel slagen hoor en dus ook goed leren ;)
 
Nu hoop ik toch niet dat ze de examens bij het CBR net zo moelijk maken als jouw quiz. ;)
Nee joh, theorie is een eitje. Ruim voldoende tijd om na te denken (kan ook een nadeel zijn) en de vragen zijn niet al te moeilijk.

Tip: ze vragen alleen maar naar hele getallen (dat wordt geloof ik ook nog gezegd voor het begin van het examen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan