Theorie

20 nov 2003
79
0
Gehucht in Gelderland
Moet ik voordat ik praktijk lessen ga nemen, eerst me theorie halen?
Zo ja, is het verplicht om van die theorie avonden te volgen, wie heeft hier ervaring mee, met die avonden, heeft het zin, of is het allemaal overbodig omdat je met een beetje logisch nadenken ook wel je theorie cetificaat haalt, want het scheelt je een hoop euritjes.

Bvd
 
Ja, je moet inderdaad eerst het theorie-examen haalt, voordat je het praktijkexamen kan doen, of je nu je autorijbewijs hebt of niet.

Sommige hebben baat bij extra les, anderen niet. Moet je voor jezelf bepalen.

Ik heb zelf gestudeerd met twee boeken, één theorieboek, en een boek met examen vragen. En ook nog een cd-rom met 5 proefexamens. In 1 keer geslaagd. Ik zou het zeker niet te licht opvatten. Meer dan 5 fout, en je bent gezakt.

Succes!
 
als je je autorijbewijs al hebt kun je al met de praktijk beginnen (geen examen) voordat je je theorie hebt. anders moet je wel eerst je theorie halen.
het leert makkelijker de theorie te volgen in lessen is mijn ervaring, maar het is niet verplicht. je kunt gewoon een boek of cd kopen en zelf theorie examen aanvragen.

wens je in ieder geval veel succes :)
ik heb gebruik gemaakt van zo'n pakket. dus theorie en examen en 10 lessen en examen praktijk. kosten 690 euro totaal.
 
Je mag al wel lessen als je nog geen theorie hebt. Alleen voor dat je examen doet moet je die wel hebben.

Die theorie lessen ligt aan jezelf. Ik heb ze niet genomen. Maar ik leer makkelijk. Ik heb theorie boek doorgelezen (ik leer nooit) zooi vragen gemaakt en dan nog een keer door lezen en nog meer vragen maken.

Werkt bij mij altijd prima. Nog nooit een theorie niet gehaald. A B C en E
 
theorie leren is niet zo heel moeilijk...gewoon een
theorie boek even doorlezen en een hoop vragen op
internet doen....
En denk bij elke vraag "en is dit veilig" er achter!

enkele sites:

www.cbr.nl
www.vekabest.nl
www.gratistheorie.nl