Theorie

Als je al een rijbewijs hebt, dan mag je gelijk met rijlessen beginnen, zoniet dan moet je eerst de theorie zien te halen :)

Theorie examen voor de motor heb ik aangevraagd via de rijschool, de rest heb ik zelf gedaan (zelfstudie o.i.d.) ;) Je hoeft er niet per definitie les voor te krijgen, kan wel natuurlijk maar is niet verplicht om examen te mogen doen :)

Zelf heb ik dat theorie boekje bestudeert, en veel op de computer geoefend met de cd-rom van Veka-Best, en als resultaat in 1x geslaagd voor de theorie *D
 
fok niet gehaald 10 fout

toch maar een keer gaan leren
zitten toch weer van die kut vraagjes tussen maar jah cbr moet ook leven heh ;)

volgende week poging 2
 
ik zou als ik jou was ook even rondvragen welke strikvragen of wat dan ook je tegen zou kunnen komen, want het cbr is erg goed in het innen van geld door middel van dit soort geintjes...
 
ik zou als ik jou was ook even rondvragen welke strikvragen of wat dan ook je tegen zou kunnen komen, want het cbr is erg goed in het innen van geld door middel van dit soort geintjes...
Ik ben zelf niet echt strikvragen tegengekomen. Je moet gewoon goed op de foto's letten (borden!) en een beetje logisch nadenken.

En voor een motor is 1mm profiel het minimum. Ken je snelheden, de voorrangsregels en of je ergens wel of niet mag parkeren. Met defecten mag je nooit rijden.

Er is geloof ik ook een vraag met een foto waarop een motorrijden staat afgebeeld die wil wegrijden. Hij een motorpak aan, een helm op, kijkt over zijn schouder en geeft richting aan. De vraag is of je zo mag gaan rijden. Je zou denken dat het antwoord JA is, maar als je goed kijkt zie je dat er iets voor de kentekenplaat hangt..... en dan mag je dus niet gaan rijden. Let dus goed op de details, daar kunnen namelijk de instinkers in zitten.
 
Jeroenemans, op welke gebieden ben je gezakt?, welke onderdelen? (ik maak me echt zorgen he :? , was bij me brommer ook zo, heel veel info gezocht op forum`s enzo, maar wel geslaagt met 0 fouten :D , nu hoop ik ook dat het zo bij me motor gaat :) )

En hoe lang was de wachttijd, toen je belde voor een afspraak? 2 weken ongeveer?
 
Laatst bewerkt:
ik had op best veel fronten 1 fout allemaal stomme foutjes maar ik had niet erg goed geleerd.

Ik had een maand van te voren aangemeld maar waarom dat moest weet ik niet echt want in een zaal waar 70 man kan zitten zaten er maar 20 voor theorie, zal wel aan de winter liggen ofz.

maar jah volgende week weer })
 
Theorie is so boring als je je autorijbewijs al hebt! Dan stelt het echt niets voor! Succes!
er schijnen anders nog erg veel mensen voor te zakken


en.... volstrekt zinloos, maar ik moet er volgende week wel een halve dag voor vrijnemen (en zien een uittreksel uit het bevolkingsregister te bemachtigen, met een beetje pech nog een halve verlofdag)
 
Als je via je rijschool, je theorie examen bij het cbr laat aanvragen, is de wacht tijd dan korter, dan als je het zelf doet? trekt het cbr dat soort dingen voor?


ik denk het niet. vandaag dat 0900 nummer gebeld en ik kon morgen al op. is wat lastig aangezien ik nog wat paperassen moet regelen en ook op mijn werk een en ander van me verwacht wordt. is optie 4 geworden, volgende week ergens.
 
theorie van de motor is wel iets anders als van de auto hoor
want theorie van de auto had ik in 1 keer gehaald dat wasa een koekie
maar kvindt die van de motor tog wel wat pittiger

en brommer was helemaal kut maar jah dan kom je ook voor het eerst in aanraking met verkeersregels.

en jongens meer als 60% zakt hoor de eerste keer theorie dus niet gaan huilen en over zelfmoord denken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan