Thermo ondergoed

Lady-M

MF veteraan
10 aug 2003
3.145
154
Julianadorp
Omdat ik in de winter gewoon regelmatig wil blijven rijden (behalve als er pekel ligt) denk ik erover om thermo ondergoed te kopen. Nou keek ik bij Louis.de en daar heb je veel verschillende soorten, maar wat is nou het beste? Het meeste is volgens mij ook voor mannen en ik heb wel iets gezien in de damesmaten, maar dan ben ik voor een hemd en broek 160 euro kwijt! :X Beetje duur en ik weet niet eens of het nou echt wel goed is. Voor de winter heb ik een textiel pak en ik denk dat ik het op den duur koud krijg omdat mijn handen en voeten koud worden. Misschien scheelt het al een stuk als ik handvatverwarming zou aanbrengen. En dan mijn voetjes nog :o
 
Waarom kijk je niet bij een goedkope kledingwinkel (favoriet) of ze daar wat hebben?
 
Kijk ook eens bij fiets (kleding) zaken of sportzaken. Het is weer tijd om te mountainbike en menig biker rijdt in de winter met thermo ondergoed. Ik heb destijds een setje van Odlo gekocht waarbij de voorkant zelfs winddicht is: :} Laatst nog gebruikt bij een all-road rit. Edit: en onder mijn zomerpak... en zaterdag 8 oktober begon best frisjes... later op de dag zelfs een paar ritsen opengezet

Voordeel is dat ze ook damesmaten hebben.
 
vorig jaar bij het kruidvat een actie. iets van €10 voor een broek. als je toch geld wil uitgeven koop dan kleding met windstopper (merknaam van het materiaal net als goretex). Houdt de koude rijwind tegen, ook al rijdt je met een goede jas/ broek.

tlh
 
En? Is het lekker warm of zit je nog steeds te verrekken van de kou? :+ })

Werkt op het principe van veel laagjes. Door een paar dunne laagjes gaat de lucht in die vezels en kledinglaagjes stilstaan en dat isoleert. Kleding mag niet van katoen zijn omdat katoen vocht vasthoudt en zodra dat vocht verdampt onttrekt het warmte en krijg je het juist kouder.
 
Hee, bedankt allemaal voor de info. Weer wat geleerd :) Ik ga deze week nog wel even bij een fietszaak langs. Vroeger had ik van dat lange ondergoed van de marine, maar ik denk dat ik dat niet meer heb }) en het was volgens mij van katoen en mét gulp.
 
Voor koude voeten: Je kan eerst proberen windstopper sokken en anders zijn er wel elektrische inlegzooltjes (neem aan dat je kleine voeten hebt ;) :P :+ ) die op een accuutje werken.

Handvatverwarming werkt prima. Mijn motor is er standaard mee uitgerust en werkt :}
 
De Patagonia spullen die ze in buitensportzaken verkopen zijn zeer de moeite waard. Krijg je het heel warm van. Soms, of vaak té...
 
Voor koude voeten: Je kan eerst proberen windstopper sokken en anders zijn er wel elektrische inlegzooltjes (neem aan dat je kleine voeten hebt ;) :P :+ ) die op een accuutje werken.

Handvatverwarming werkt prima. Mijn motor is er standaard mee uitgerust en werkt :}


Ik heb zelfs piepkleine voetjes }) Ben een beetje uit verhouding geloof ik.
Zit je me nou in de maling te nemen over die inlegzooltjes? :+
Ik was in februari op de beurs in Utrecht en daar zag ik veel soorten handvatverwarming en kon daardoor geen keuze maken. Toch maar eens navragen bij de volgende beurs.
 
Of je wacht even op een leuke aanbieding van de aldi, die hebben volgens mij ook ieder jaar thermo ondergoed
 
Nope... ik zou niet durven }) :P

http://www.hotronic.com/ voor inlegzolen op accu (wel duur... bij Touratech staan ze in de catalogus voor €150 :o )

http://www.gerbing.nl/ voor verwarmde sokken, maar die moet je wel aansluiten op je motor via een draad... Hebben in hetzelfde systeem ook elektrisch verwarmde handschoenen... Geloof dat je de draden kan doorverbinden in je pak en dus niet op een gegeven moment met vijf elektra draden aan je motor vast zit :+
Collega heeft de verwarmde handschoenen en is erg tevreden.

Edit: Let wel op het totale stroomverbruik anders laadt de accu van de motor tijdens het rijden niet meer op :o en dan moet je duwen... krijg je het wel weer warm van :P :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo LADY,
Misschien heb je al wat aangeschaft. Maar dan nog wil ik ff reageren.
De thermo onderkleding welke in de reguliere fietsenzaak te koop is, is redelijk goedkoop én van een goed merk.
Bijvoorbeeld bij Bike-totaal of Bike-world , ( maak ff niet uit..), daar verkopen ze Helle Hanse onderkleding.
Heb ik zelf ook en ik gebruik het zowel bij fietsen/ schaatsen/ motorrijden (winter).
Er zijn ook long-sleeves met windstopper. = perfect. 26/30 euro?

De eigenschap van dit materiaal:
Het geeft de transpiratie dóór aan het volgende kledingstuk!
En daarom heb je het niet koud!

:+
 
Hallo LADY,
Misschien heb je al wat aangeschaft. Maar dan nog wil ik ff reageren.
De thermo onderkleding welke in de reguliere fietsenzaak te koop is, is redelijk goedkoop én van een goed merk.
Bijvoorbeeld bij Bike-totaal of Bike-world , ( maak ff niet uit..), daar verkopen ze Helle Hanse onderkleding.
Heb ik zelf ook en ik gebruik het zowel bij fietsen/ schaatsen/ motorrijden (winter).
Er zijn ook long-sleeves met windstopper. = perfect. 26/30 euro?

De eigenschap van dit materiaal:
Het geeft de transpiratie dóór aan het volgende kledingstuk!
En daarom heb je het niet koud!

:+


Nee joh, zo snel ben ik niet. Het is zondag hoor en hier zijn de winkels dan meestal dicht :) Ik ga wel even kijken komende week. Ik heb lekker twee weken vrij, maar moet wel een beetje veel studeren '( Er zal evengoed wel wat tijd overblijven om een beetje te winkelen (en véél te rijden, hoop ik)
 
Hoi Lady M,

ik zie dat je in Julianadorp woont dus das niet zo ver weg van Noord Scharwoude.

Daar zit een legerdump en die verkoopt ook thermo-ondergoed. Zowel het ouderwetse legerspul als gewoon. Ik heb mijn thermo ondergoed er ook vandaan en het werkt perfect.

En als je dan toch in Noord-Scharwoude bent kun je gelijk ff bij Madracing op de koffie gaan :+
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lady M,

ik zie dat je in Julianadorp woont dus das niet zo ver weg van Noord Scharwoude.

Daar zit een legerdump en die verkoopt ook thermo-ondergoed. Zowel het ouderwetse legerspul als gewoon. Ik heb mijn thermo ondergoed er ook vandaan en het werkt perfect.

En als je dan toch in Noord-Scharwoude bent kun je gelijk ff bij Madracing op de koffie gaan :+

Zit die legerdump in de buurt van Madracing? Dat weet ik wel te vinden, n.l.
:)
 
Zit die legerdump in de buurt van Madracing? Dat weet ik wel te vinden, n.l.
:)

Ja dat dacht ik al, heb ik jou ook niet gezien het forum van hun, dat dacht ik dus vandaar..

Maar weet je Casper die dierenwinkel?? Als je over de prov weg rijdt, dus langs Casper sla je ten hoogte van het Total tankstation rechtsaf. Dan gelijk weer linksaf. Volg de weg en dan moet je de (ik dacht) eerste weer rechts nemen. Dan kom je op de Juliana Stoltsbergenweg (ten minste ik dacht dan het zo heette) Daar zitten ze aan de rechterkant van de weg en ze heten Combitex. Hoop dat je het zo kunt vinden.
 
Ja dat dacht ik al, heb ik jou ook niet gezien het forum van hun, dat dacht ik dus vandaar..

Maar weet je Casper die dierenwinkel?? Als je over de prov weg rijdt, dus langs Casper sla je ten hoogte van het Total tankstation rechtsaf. Dan gelijk weer linksaf. Volg de weg en dan moet je de (ik dacht) eerste weer rechts nemen. Dan kom je op de Juliana Stoltsbergenweg (ten minste ik dacht dan het zo heette) Daar zitten ze aan de rechterkant van de weg en ze heten Combitex. Hoop dat je het zo kunt vinden.

Ja hoor, dat gaat lukken. Dinsdag maar even kijken daar dan. Ik moet toevallig toch nog honden- en kattenvoer hebben, dus dan combineer ik het wel even.
Ik zit niet op het forum van Madracing, dus dat klopt wel dat je me daar niet ziet.
 
Bever Zwerfsport,
Zwerfkei,
Active Life,
De Vrijbuiter

of te wel: buitensportzaken.

Merken als Odlo: Goede kwaliteit!
In dames en heren uitvoering,
en verschillende warmte gradaties.
 
Net te laat voor deze aanbieding bij 'Lidl', zie/zag sportondergoed bij Lidl va. 07-10.

De ervaring leert dat ook Kruidvat en Trekpleister geregeld zeer redelijk thermo-ondergoed verkopen, alert blijven.

Nog niet genoemd, maar ik zweer bij Craft en Helly Hansen, bij de betere buitensport- en hardloopzaken.
 
Bever over kleding, advies etc.
In bovenstaande link ook info over wat en hoe in het algemeen te dragen bij buiten activiteiten.
Een (daar niet vermelde) tip is om een goed passend en ademend regenpak over je :] leren :] pak aan te doen, je staat versteld van het verschil t.o.v. een bezweet :] ritje.
 
Hallo Lady-M,

Ik zit met hetzelfde probleem, maar heb inmiddels begrepen dat een thermobroek e.d. simpelweg behoorlijk goedkoop is bij de Boerenbond! Tja, functionele winkel, zelfs voor motorrijders. Ik wil ook doorrijden deze winter, dus ga daar ook een kijkje nemen. Iemand uit mijn familie had er daar een gekocht en schijnt heel lekker warm te zijn. Ben alleen benieuwd of dat nog onder mijn leren broek past... Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan