thermo overall

bric-a-brac

Rookie
13 jun 2011
15
0
Voor komende winterperiode over weeg ik de aanschaf van zo'n ding.
Tot nu reed ik 's winters met een iets grotere textieljas en daar vanalles onder.
(thermo ondergoed, dunne fleece, donsjas :)
Maar nu de woon/werk afstand opgelopen is naar 25km red ik het daar misschien niet meer mee. Vraagje: moet ik zo'n overall ook iets aan de ruime kant kopen zodat er nog laagjes onder kunnen of hoeft er niet veel onder?
Benieuwd naar de ervaringen.
 
Voor komende winterperiode over weeg ik de aanschaf van zo'n ding.
Tot nu reed ik 's winters met een iets grotere textieljas en daar vanalles onder.
(thermo ondergoed, dunne fleece, donsjas :)
Maar nu de woon/werk afstand opgelopen is naar 25km red ik het daar misschien niet meer mee. Vraagje: moet ik zo'n overall ook iets aan de ruime kant kopen zodat er nog laagjes onder kunnen of hoeft er niet veel onder?
Benieuwd naar de ervaringen.


Als je het lekker warm én veilig wilt houden,
koop je een thermo overall waar je je motorpak onder aan hebt.
In Scandinavië zijn goede pakken te koop (ook via internet).


Maar met laagjes werken geeft meer mogelijkheden om te wisselen
met de temperaturen.


25km enkele reis is prima te doen met thermo-ondergoed, fleece enzo.
Ikzelf doe 45 km en langer enkele reis op die manier.
 
Voor komende winterperiode over weeg ik de aanschaf van zo'n ding.
Tot nu reed ik 's winters met een iets grotere textieljas en daar vanalles onder.
(thermo ondergoed, dunne fleece, donsjas :)
Maar nu de woon/werk afstand opgelopen is naar 25km red ik het daar misschien niet meer mee. Vraagje: moet ik zo'n overall ook iets aan de ruime kant kopen zodat er nog laagjes onder kunnen of hoeft er niet veel onder?
Benieuwd naar de ervaringen.
Wat bedoel je met een thermo overall?

Zo'n ding?

REV_IT_Infinity_Textile_Suit_Light_Grey-Grey_detail.jpg


of dit:

long-johns-320x590.jpg
 
Waarom geen elektrisch verwarmd vest? Als je al bang bent voor een beetje koude over een afstand van 25 km lijkt het me dat je daar meer aan hebt.
 
Waarom geen elektrisch verwarmd vest? Als je al bang bent voor een beetje koude over een afstand van 25 km lijkt het me dat je daar meer aan hebt.
Ik denk dat je dan gewoon een beter textiel pak moet kopen, zelfs mijn koukleum vriendin redt het met een matig pak en een paar laagjes eronder, en die zit de hele winter 40 km op een naked op de snelweg totdat er sneeuw of ijzel ligt.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dan gewoon een beter textiel pak moet kopen, zelfs mijn koukleum vriendin redt het met een matig pak en een paar laagjes eronder, en die zit de hele winter 40 km op een naked op de snelweg totdat er sneeuw of ijzel ligt.
Tsja, ik wou hem eigenlijk al voorstellen gewoon een auto te kopen.... :+
 
Als je het lekker warm én veilig wilt houden,
koop je een thermo overall waar je je motorpak onder aan hebt.
In Scandinavië zijn goede pakken te koop (ook via internet).
Leuk om te weten, linkje per toeval of merknaam waar ik zelf kan op zoeken?
Maar met laagjes werken geeft meer mogelijkheden om te wisselen
met de temperaturen.
:^

25km enkele reis is prima te doen met thermo-ondergoed, fleece enzo.
Ikzelf doe 45 km en langer enkele reis op die manier.
 
ik snap best dat je het koud krijgt. als je dons onder een motor jas doet wordt het volledig plat gerukt en isoleert het dus voor geen meter meer. dan kan je beter de donsjas weglaten en de dunne fleece ook en er een fatsoenlijke fleece trui voor in de plaats doen. dan blijf je al een stuk warmer. en als dat niet genoeg blijkt te zijn kan er altijd nog een elektrisch verwarmd vest onder. dan krijg je het op 25 km echt niet meer koud. al sta je de hele weg in de file.
 
Een thermo-overall is een goed idee.
Maar dan moet je wel een specifieke motoroverall nemen. De overalls die MotoMarz noemt zijn dat niet en hebben geen enkele vorm van protectie. Wel lekker goedkoop.

De Difi Husky heeft wel protectie, dus die zou mijn voorkeur hebben. Al eerder is een plaatje getoond van wat volgens mij een overall van Rev'it is. Ook goed, maar zit volgens mij niet meer in de collectie. Motoport heeft trouwens ook een goedkopere overall (Yukon) en Polo heeft nog deze Thermoboy, maar daar moet je nog wel de protectoren bij kopen.

Verder sluit ik me aan bij Too: 25 kilometer zou niet veel problemen moeten geven en een donsjack onder een pak is niet optimaal.
 
Laatst bewerkt:
Voor komende winterperiode over weeg ik de aanschaf van zo'n ding.
Tot nu reed ik 's winters met een iets grotere textieljas en daar vanalles onder.
(thermo ondergoed, dunne fleece, donsjas :)
Maar nu de woon/werk afstand opgelopen is naar 25km red ik het daar misschien niet meer mee. Vraagje: moet ik zo'n overall ook iets aan de ruime kant kopen zodat er nog laagjes onder kunnen of hoeft er niet veel onder?
Benieuwd naar de ervaringen.

25km maar? Man dat doe ik in mijn korte broek :+

Ik rij zelf 70 km per rit [bijna een uur rijden] en voor mij voldoet een goretex jas met daaronder een fleecetrui, daaronder een trui en daaronder een hemd al. Dan ook nog een goretex broek en daaronder een spijkerbroek. Op deze manier kan ik bijna een uur met -15 graden volhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan