WeetIkHetNou
KTM 1090 Adventure R
- 7 nov 2012
- 1.203
- 968
Ik wil dit jaar de kleine beurt van mijn Tiger 800 XRx zelf gaan doen (stelt ook allemaal niet zoveel voor natuurlijk).
Nu zit ik de Haynes er op na te kijken wat er dan allemaal gecontroleerd moet worden, en ik loop een beetje vast bij de 'idle speed and throttle body sync'. Ik snap wat daar de bedoeling is, maar als ik dit allemaal zo lees lijkt het mij sterk dat dit bij een dealer ook bij een kleine (of grote for that matter) gedaan wordt. Kappen, tank, luchtfilter etc moet er allemaal af, provisorische benzinetoevoer aanleggen, meten, afstellen, ECU uitlezen).
Gevoelsmatig zou je dit soort dingen alleen doen als je het idee hebt dat er ergens een probleem zit (onregelmatig lopen vd motor, vermogensproblemen, verkeerde idle).
Kan iemand mij meer vertellen of zoiets echt zinvol is om elke 10dkm te controleren als je verder geen klachten hebt? In dat geval moet hij alsnog naar de dealer namelijk.
Nu zit ik de Haynes er op na te kijken wat er dan allemaal gecontroleerd moet worden, en ik loop een beetje vast bij de 'idle speed and throttle body sync'. Ik snap wat daar de bedoeling is, maar als ik dit allemaal zo lees lijkt het mij sterk dat dit bij een dealer ook bij een kleine (of grote for that matter) gedaan wordt. Kappen, tank, luchtfilter etc moet er allemaal af, provisorische benzinetoevoer aanleggen, meten, afstellen, ECU uitlezen).
Gevoelsmatig zou je dit soort dingen alleen doen als je het idee hebt dat er ergens een probleem zit (onregelmatig lopen vd motor, vermogensproblemen, verkeerde idle).
Kan iemand mij meer vertellen of zoiets echt zinvol is om elke 10dkm te controleren als je verder geen klachten hebt? In dat geval moet hij alsnog naar de dealer namelijk.