Thuis er achter komen; schade veroorzaakt

Maar je hebt dus de auto die je sneed geraakt? Haal het er niet helemaal uit.

Als je je echt lullig erover voelt kun je altijd ff melden bij de politie dat je bij thuiskomst er achter kwam dat je de auto geraakt hebt. Misschien dat hij zich ook ergens meldt.
 
Fastcruiser

:^

FF melden. Je hebt toch kans dat hij iets heel anders gaat vertellen en dan ben je sigaar.
 
Tja lullige situatie. Verlaten plaats ongeval is een misdrijf. Je kunt je zelf ook melden en dan is het daarmee af wat dat betreft. Als de politie jou eerder weet op te sporen dan ben je te laat. Maar hoe groot is de kans dat ze je opsporen?
 
Tja lullige situatie. Verlaten plaats ongeval is een misdrijf. Je kunt je zelf ook melden en dan is het daarmee af wat dat betreft. Als de politie jou eerder weet op te sporen dan ben je te laat. Maar hoe groot is de kans dat ze je opsporen?
Je weet niet of anderen jou kenteken hebben genoteerd?? En dan is opsporen wel erg makkelijk natuurlijk....

Maar voor verlaten plaats ongeval moet wel redelijkerwijs aantoonbaar zijn dat de bestuurder redelijkerwijs had moeten kunnen weten dat er schade is ontstaan.
Nou is dat op meerdere manieren aan te tonen maar in dit geval is Ivan zelfs al gestopt om te kijken en zag niets...en ziet bij thuiskomst pas dat er mogelijk toch ergens schade is....maar wie weet heeft de andere partij een heel ander verhaal...maar zoals ik het begrijp word jij plots geblokt door iemand die van richting veranderd en dat zou dus de ander "schuldig" zijn aan het veroorzaken van de "aanrijding" op zich..????

Iig wel even melden....Dat voorkomt idd dat ze achteraf alsnog kunnen zeggen dat je je had moeten melden op het moment dat je bemerkte dat er mogelijk toch bij dat contact schade was ontstaan. Telefoontje is genoeg en kan eventueel veel voorkomen.
 
Ik kan het verhaal niet helemaal precies volgen, maar als ik het goed begrijp dan heb je dus nog net (of eigenlijk net niet) een auto kunnen ontwijken die jou afsneed. Dan kun je hem dus aansprakelijk stellen voor de schade aan jouw uitlaat. Aanval is de beste verdediging! Voordat hij inderdaad een heel ander verhaal gaat ophangen bij de politie....
 
Ik was inderdaad niet schuldig aangezien ik aangereden werd. Je hebt zeker gelijk omtrend de aangifte maar ze moeten er wel iets mee kunnen natuurlijk:

Meneer agent, mijn geweten knaagt al enkele dagen aangezien ik vorige week een automobilist heb aangereden die mij afsneed. Het tijdstip en de dag zijn mij onduidelijk, het kenteken van de auto heb ik niet kunnen noteren cq. onthouden aangezien ik die niet gezien heb. Het merk en type van de auto zou ik u weinig over kunnen zeggen aangezien ik daar ook niet op gelet heb. De kleur was roodachtig (ben kleurenblind), roodbruin, dus kan rood zijn, een rood achtige tint, bruin of een spectrum tussen rood en bruin in.


Bovenstaan belachelijk verhaal zou mijn eerlijke en oprechte verklaring zijn.

Betwijfel daarom in hoeverre het zin heeft om hier tijd in te stoppen, zowel van mijn kant als van de justitiële kant.

T gaat niet om je geweten, maar daarom dat als die andere bestuurder het wel meld jij een boel problemen zal krijgen.

Het aantal aanrijdingen op dat punt, omstreeks die tijd, tussen een motor enerzijds en een auto anderzijds zal niet zo heel hoog liggen......

Maar goed, je bent eigenwijs groot genoeg om t zelf te weten ;) :P
 
ik zou goed naar meneer B. Steen luisteren.

(er hoeft maar 1 bekende, familielid of iets dergelijks te ZEGGEN dat jij er tegenaan reed en vluchtte en je bent de lul)
 
Hee, dat klinkt bekend.
Een jaartje geleden reed ik tussen de files door bij Eindhoven op de A58. Als gevolg van een lompe invoegactie van een automobilist (van de invoegstrook rechts, vol voor mij langs naar de linkerbaan doorschuiven) moet ik een moeilijke slinger maken om hem niet te raken.
Maar niks gebeurd en vrolijk verder gereden.
Een paar kilometer verder blijkt mijn knipperlicht rechts niet meer te werken, maar ach, lampjes hebben nu eenmaal geen oneindig leven.
Op mijn werk aangekomen blijkt mijn hele rechter knipperbol weg te zijn. Straks maar even bij de politie langslopen.
Er bleek inmiddels een automobilist aangifte te hebben gedaan, die echter zelf OOK NIKS had gemerkt, maar door weer een ander op zijn schade was gewezen. Die ander had ook mijn kenteken opgeschreven.
Ik had met mijn knipperbol een diepe groef over de hele zijkant van de auto getrokken, en we hebben dit geen van beide gemerkt.
Alles is netjes door de verzekering geregeld, maar de politie wist mij wel te vertellen dat ik, als ik me niet had gemeld, een serieus probleem had gehad.
Doorrijden na ongeval, met getuigen en zo.

Ik zou dus toch maar even bellen.

Tom
 
Toch voor strafbaar zijn van 'doorrijden na ongeval' moet er sprake zijn van opzet. Het is nl. een misdrijf en geen overtreding, die je wel strafwaardig per ongeluk kan begaan.

Als je geen weet hebt / kan hebben van ongeval/aanrijding en daarom gewoon doorrijdt (waarom ook niet?) is er geen verwijtbaar delict in strafrechtelijke zin.

Verzekeringstechnisch is het natuurlijk anders.
 
als je een zwarte streep hebt was het een zwart/grijze bumper, die dingen beschadigen niet zo snel en kosten ook niet zo veel (in tegenstelling tot in kleur meegespoten 'bumpers')
 
Toch voor strafbaar zijn van 'doorrijden na ongeval' moet er sprake zijn van opzet. Het is nl. een misdrijf en geen overtreding, die je wel strafwaardig per ongeluk kan begaan.

Als je geen weet hebt / kan hebben van ongeval/aanrijding en daarom gewoon doorrijdt (waarom ook niet?) is er geen verwijtbaar delict in strafrechtelijke zin.

Verzekeringstechnisch is het natuurlijk anders.
Yep, en na thuiskomst ontdek je dat je dus aan je motor dingen ziet waaruit je kunt afleiden dat de ander toch ook schade zal hebben. Je reageert daarop door nog steeds niet je personalia bekent te maken. Zie die opzet maar eens te weerleggen ;)

PS: niet alsnog bedoeld richting Ivan ;) , maar ik denk dat de "voorlichting "anders niet volledig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan