Thunderace - Banden en Olie vraagje

Brent Spar

Rookie
21 nov 2004
3
0
Vianen
Hoi Allemaal,

Sinds een half jaartje ben ik eigenaar van een 1997 Thunderace waar ik (eigenlijk veel te weinig) al erg veel plezier mee gehad heb. De machine rijdt (na mijn zzr600) erg prettig en geeft mij meer dan genoeg vermogen (teveel misschien...haha) om op een leuke manier mijn vrije tijd mee door te komen. Daarnaast vind ik het gewoon een bloedmooie machine en heb ik wat dat betreft geen enkele spijt van de aanschaf.

Echter, de banden raken op en vroeg ik me af of iemand een goede tip heeft voor bandenkeuze. Ik heb hier en daar al de BT20 aanbevolen gezien. Zelf heb ik overigens een niet enorm sportieve rijstijl: ik kom dus niet op een circuit maar vind het wel prettig om zo nu en dan even "op te schakelen". Bekenden raden dus wat hardere banden aan: mede vanwege de levensduur. Heeft iemand ook tips qua leverancier? Ik heb zelf begrepen dat Sabra in Geldermalsen (ik woon zelf in Vianen) een goede keuze is?

Daarnaast is me bekend dat de Aces van voor 1998 nogal wat olie verbruiken wat bij mij overigens wel meevalt (softe manier van rijden? Haha!). Welke olie gebruiken jullie overigens?

Bedankt voor alle reacties!!!

Mzzl, Rudi
 
Jouw Thunderace = 1000cc toch dacht ik..
Misschien geen slecht idee om er
Michelin Pilot Power op te steken = beste commerciele band van het moment..
ook wel duur natuurlijk
Voorband :+ - 150€
achterband +- 250€ ??

Normaal kan je met sportief rijden +- 5000km doen met achterband,
mss zelf iets meer..;

Olie: Castrol GPS 10w/40

Ps: iik rijdt een ZXR750
Maar is ook een sport he :+
 
Sabra is idd een prima zaak, al een paar keer geweest. Hun site ligt er vanavond uit, rekening niet betaald? Maar ik was iig niet al te veel kwijt, en ze zijn iedere avond tot 20.00 open. (geen spam hoor....)
 
BT020 bevielen goed onder mijn Ace.
Grip zat, als je er niet mee wil racen, en ze gaan behoorlijk lang mee.
 
Mijn Ace was uitgevoerd met een bt010 voor en een bt020 achter. Levensduur van de banden waren +- 8000km. Perfecte combinatie vond ik. De olie was van Castrol, 10w40.
 
Ok thanks. ;)

Ik zal eens bellen met Sabra voor een afspraak en eens wat liters Castrol aanschaffen. Moeten we de (mooie) winterdagen wel doorkomen denk ik... :)
 
Ik zou voor de Pirelli Diablo kiezen; in alle opzichten een betere band dan de BT020.

De Ace is een relatief zware fiets, waardoor hij veel van de banden vergt. Met een zachte compound zal hij zijn banden letterlijk opvreten B| . Ik speek uit eigen ervaring O-) . Een bt020 achter is een band die ook veel grip biedt in natte omstandigheden. Ook is het loopvlak van een harder compound dan de zijkant waardoor je in de bochten toch veel grip hebt.
 
Over je vraag over het olie gebruik, die van mij gebruikt bij flink doorjakkeren (220+ op de autobahn) best wel wat olie. Dan gaat er wel ruim een liter op de 1000 km doorheen. Hier in Nederland gebruikt hij veel minder, nog geen halve liter per 1000 km. Het is (bij mijn fiets uit '96) dus sterk afhankelijk van het gebruik. Hier in Nederland gaat het gas ook wel flink open, maar nooit zo lang achter elkaar en dat scheelt flink. Het is in elk geval niks om je zorgen over te maken m'n vorige motor (FZR1000Exup, heeft hetzelfde blok) had hetzelfde probleem en de blokken kunnen hoge km-standen halen zonder problemen.....
 
hiep hiep hoera voor de zoekfunctie!!!! :+

zoek en gij zult vinden....denk ik wel een toppic of 10....

veel plezier met de Tunderace.....had maar heel weinig gescheelt of ik had er ook 1...
 
Hoi Allemaal,

Sinds een half jaartje ben ik eigenaar van een 1997 Thunderace waar ik (eigenlijk veel te weinig) al erg veel plezier mee gehad heb. De machine rijdt (na mijn zzr600) erg prettig en geeft mij meer dan genoeg vermogen (teveel misschien...haha) om op een leuke manier mijn vrije tijd mee door te komen. Daarnaast vind ik het gewoon een bloedmooie machine en heb ik wat dat betreft geen enkele spijt van de aanschaf.

Echter, de banden raken op en vroeg ik me af of iemand een goede tip heeft voor bandenkeuze. Ik heb hier en daar al de BT20 aanbevolen gezien. Zelf heb ik overigens een niet enorm sportieve rijstijl: ik kom dus niet op een circuit maar vind het wel prettig om zo nu en dan even "op te schakelen". Bekenden raden dus wat hardere banden aan: mede vanwege de levensduur. Heeft iemand ook tips qua leverancier? Ik heb zelf begrepen dat Sabra in Geldermalsen (ik woon zelf in Vianen) een goede keuze is?

Daarnaast is me bekend dat de Aces van voor 1998 nogal wat olie verbruiken wat bij mij overigens wel meevalt (softe manier van rijden? Haha!). Welke olie gebruiken jullie overigens?

Bedankt voor alle reacties!!!

Mzzl, Rudi


Ik heb tijden met de BT020 gereden, maar heb nu Metzeler Mez4 (o.i.d.).

Merk weinig verschil met de BT020, maar volgens m'n gevoel gaan ze wel wat langer mee.
Ben ook niet zo'n turbo-rijder, dus vandaar deze bandenkeuze.
 
Wilde even doorgeven dat ik na wat rondbellen uiteindelijk gekozen heb voor de Continental Road Attack. Ik heb ze voor 300,- euro erom laten leggen bij Sabra in Geldermalsen. Leuke zaak overigens, goede indruk gemaakt die jongens.

Hier op het forum had ik al wat positieve berichten gelezen over de Continentals, dus....toch maar hiervoor gegaan!

En nu....wat meer gaan :] !
 
Terug
Bovenaan Onderaan