Thunderace/cat vs r1/r6

Bananenschiller

Die hard MF'er
22 aug 2002
565
0
Arnhem
Ik zit me een beetje te oriënteren op de supersportmarkt, en aangezien ik student ben heb ik niet zoveel te besteden. Een R6 zou buiten mijn budget vallen, dus ik dacht, laat ik eens voor een thundercat kijken. Nou valt me op dat een thundercat eigenlijk net zo duur is als een R6, en dat ze ook nog heel lang tegelijkertijd zijn gemaakt.
Ik was altijd in de veronderstelling dat de R6 de vervanger van de Thundercat was, maar is dit wel zo dan? Aangezien ze heel lang tegelijkertijd zijn gebouwt, en er eigenlijk geen prijsverschil in zit. Ook kom ik weinig oude thundercats tegen.

Dus mijn vraag: Is een R6 wel de opvolger van de Thundercat, of moet ik het als hele verschillende fietsen met verschillende doelgroepen zien?
 
wat doet die r1 in j etopic titel dan.....

r6 is volgens mij opvolger thundercat, net als r1 opvolger thunderace.

Ik vind de r1/r6 veel meer supersport (extremer) dan de thundercat/ace dus dat is een behoorlijk verschil denk.

Lekker proefrijden zou ik zeggen!
8-)
 
Zie het als 2 verschillende fietsen ik had eerst een Cat en moet zeggen is de perfecte beginnerfiets.
De R6 is een wereld van verschil veel meer sport dan de Cat
 
De R6 is idd de opvolger van de thundercat. Maar omdat er nog steeds erg veel vraag naar de cat was/is hebben ze deze motor in het assortiment gehouden.
Hij is even wat comfortabeler dan de R6 en de zitpositie is veel lekkerder.
De thundercat is wel in prijs gedaald toen de R6 op de markt kwam. Ze zijn echt niet evenduur. De thundercat verliest overigens zeer weinig waarde.
 
Ik bedoelde ook de 2e hands prijzen, en die verschillen amper :)

Ik als arme student was heus niet naar een nieuwe aan het kijken hoor
 
Owja, nu we het er toch over hebben. Ik las laatst dat alleen motoren van na 1999 officieel 25kw gemaakt kunnen worden, maar aangezien de thundercat langer gemaakt is, zou je dan ook een motor van bijv 1996 op die manier officieel kunnen begrenzen?
 
Owja, nu we het er toch over hebben. Ik las laatst dat alleen motoren van na 1999 officieel 25kw gemaakt kunnen worden, maar aangezien de thundercat langer gemaakt is, zou je dan ook een motor van bijv 1996 op die manier officieel kunnen begrenzen?
Dat verschilt per merk, als er officiele kitjes zijn die door de importeur kunnen worden aangeleverd kan de motor naar 25 kw gezet worden. Per model zou je even moet navragen bij je dealer.

Overigens kan ik je aanraden om in Duitsland eens te gaan kijken, op www.mobile.de daar staan ook paar 25 kW's thundercats tussen :) suc6 dermee :)
 
Ben ook student, Thundercat is net even iets praktischer dan R6 (windbescherming/zitpositie/opslag onder zadel dat soort kleine dingetjes) motorisch verschilt het wel enigzins, maar op de weg komt het vaker toch op: "heb je de kloten?" aan, dan op net een fractie hogere prestaties

Kijk maar hoe blij al deze mensen met hun thundercat zijn :P
 
Ben ook student, Thundercat is net even iets praktischer dan R6 (windbescherming/zitpositie/opslag onder zadel dat soort kleine dingetjes) motorisch verschilt het wel enigzins, maar op de weg komt het vaker toch op: "heb je de kloten?" aan, dan op net een fractie hogere prestaties

Kijk maar hoe blij al deze mensen met hun thundercat zijn :P
Idd en op de openbare weg haal je toch niet uit de R6 wat erin zit. Bij de thundercat al niet. athans ik niet. Zeker qua acceleratie schelen ze niets. ik rij een R6 er bij het stoplicht gewoon uit ivm de lichte voorkant van de R6
 
Zeker qua acceleratie schelen ze niets. ik rij een R6 er bij het stoplicht gewoon uit ivm de lichte voorkant van de R6
Whoehahahahahahahahahaha
grapjas

ik reed met mijn cbr600 '00 mijn maat zijn thundercat
al gigantisch zoek (vraag maar aan Target)
en mijn R6 is tov cbr stukken sneller in het optrekken
 
Laatst bewerkt:
Whoehahahahahahahahahaha
grapjas

ik reed met mijn cbr600 '00 mijn maat zijn thundercat
al gigantisch zoek (vraag maar aan Target)
en mijn R6 is tov cbr stukken sneller in het optrekken
;( inderdaad.
Heb nu ook R6, geloof me gerust. De thundercat komt er niet meer aan te pas.
Zelfs de bochten rond ik nu veel sneller en strakker omdat de R6 nu eenmaal beter afgesteld is.
Ook met een lichte voorkant kom je heel snel uit de startblokken en geloof me maar als ik zeg dat ik er alles uit haal op de openbare weg :) Van mij mag hij zelfs nog meer vermogen hebben.
Enne Kurt weeg dan ook 13kg lichter dan ikzelf en krijgt het steeds voor elkaar om ook met een gelijkwaardige? R6 toch steeds een voorsprong te creëren.
 
Laatst bewerkt:
Zie het als 2 verschillende fietsen ik had eerst een Cat en moet zeggen is de perfecte beginnerfiets.
De R6 is een wereld van verschil veel meer sport dan de Cat
de 2003 R6 is wel iets comfortabeler geworden, nog niet zoals de T-cat. Zondag +/-600 km afgelegd en geen centje pijn de dag nadien ( ik ben reeds 2x aan de rug geopereerd)
 
;( inderdaad.
Heb nu ook R6, geloof me gerust. De thundercat komt er niet meer aan te pas.
Zelfs de bochten rond ik nu veel sneller en strakker omdat de R6 nu eenmaal beter afgesteld is.
Ook met een lichte voorkant kom je heel snel uit de startblokken en geloof me maar als ik zeg dat ik er alles uit haal op de openbare weg :) Van mij mag hij zelfs nog meer vermogen hebben.
Enne Kurt weeg dan ook 13kg lichter dan ikzelf en krijgt het steeds voor elkaar om ook met een gelijkwaardige? R6 toch steeds een voorsprong te creëren.
Nou lachen jullie maar, ik heb toch echt een aantal keer een R6 van mijn maat eruit getrokken. (je moet natuurlijk wel gas geven he :X ) Maar die bochten geef ik je wel gelijk in. Maar das logisch.
 
Nou lachen jullie maar, ik heb toch echt een aantal keer een R6 van mijn maat eruit getrokken. (je moet natuurlijk wel gas geven he :X ) Maar die bochten geef ik je wel gelijk in. Maar das logisch.
Ik lachte niet hoor, ik vertelde alleen maar de feiten.
Ik kennen de cijfers nu niet uit mij hoofd, maar ik weet dat de t-cat inderdaad wel wat meer koppel had onderin.
En het zou me ook niet verbazen dat er iemand met een T-cat mij voorbij komt in de bocht. Daar speelt lef mee en niet enkel de bouw van de motor.
Heb nog een ritje online staan en daar zie je dat ik een fout maak en verder op gaat het gewoon terug lekker de hoek om ;)
filmpje is +/- 40mb
Is van zondag laatst leden in Duitsland. Oo het einde zie je iemand op een fazer met een duo achterop. Hij volgde mooi in de meeste bochten: dat is dus lef hebben ;)
 
Ik lachte niet hoor, ik vertelde alleen maar de feiten.
Ik kennen de cijfers nu niet uit mij hoofd, maar ik weet dat de t-cat inderdaad wel wat meer koppel had onderin.
En het zou me ook niet verbazen dat er iemand met een T-cat mij voorbij komt in de bocht. Daar speelt lef mee en niet enkel de bouw van de motor.
Heb nog een ritje online staan en daar zie je dat ik een fout maak en verder op gaat het gewoon terug lekker de hoek om ;)
filmpje is +/- 40mb
Is van zondag laatst leden in Duitsland. Oo het einde zie je iemand op een fazer met een duo achterop. Hij volgde mooi in de meeste bochten: dat is dus lef hebben ;)
Pff lucky basterd, dat ging maar net goed.
Maar over die acceleratie, de motoren liggen zo dicht bij elkaar, het zit allemaal rond de 3-3.5 seconden. Het ligt er net aan hoe je koppeling aangrijpt enz enz enz. Eindeloze discussie dus :)
Het gaat gewoon snel en daar gaat het om.

PS waar zit die camera bevestigd??
 
Pff lucky basterd, dat ging maar net goed.
Maar over die acceleratie, de motoren liggen zo dicht bij elkaar, het zit allemaal rond de 3-3.5 seconden. Het ligt er net aan hoe je koppeling aangrijpt enz enz enz. Eindeloze discussie dus :)
Het gaat gewoon snel en daar gaat het om.

PS waar zit die camera bevestigd??
Ja had mijn bescherm engel weer al eens mee. Heb zo al een paar keer bijna een uitstapje gemaakt. Maar hier was het puur een kijk- en rem fout

klopt, Kurt schiet weg en ik heb 9/10 keer een front lift in 1ste en een wheely in 2de.

Camera is een bulletcam die net onder de luchthapper hangt. Verbonden met een dig cam en met mijn batterij.
 
Ja idd is heel goed te zien. remmen remmen remmen o shit bocht heej kijk een vangrail. mooie vangrail zeg, oooo shit vangrail erg dichtbij eehhhmm toch maar in de bocht kijken.
Kan gebeuren
De rechterbocht die er voor kwam heb ik ook nog kunnen nemen. Alhoewel ik door het remmen heel wijd dreigde te gaan. Daar heb ik mijn remfout direct hersteld en gewoon de bocht ingekeken/gestuurd.
 
De R1 en R6 zijn geen opvolgers van de Thunderace en de Thundercat.
De R én zijn duidelijk nog extremer wat racehouding betreft.
Vooral de Thundercat is een Sport/tour fiets.
Clipons boven de kroonplaat en hogere kuip.
De Thunderace heeft zijn clipons nog wel onder de bovenste kroonplaat.

De Thunders en de R én zijn nog een tijd samen gemaakt.
De Thunders zijn toen nog in prijs verlaagd omdat ze te veel concurentie van de nieuwe R en kregen.

Ik heb een test gelezen op het internet waar een paar sportjongens de Ace meenamen naar het circuit en de afstelling gingen perfectioneren.
Na een x tijd en vele instellingen geprobeerd te hebben ging hij als een speer.
Ze reden daar R1 en los. Maar ik geloof dat dat meer van hun zegt als over de R1 en de Ace.
Ik zal eens kijken of ik het stukje weer kan vinden. Ik zal het hier dan wel posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan