Thunderace en thundercat ... afrader? waarom?

MAGICm8

Rookie
23 nov 2004
1
0
rotterdam
hi,

ik hoor van hier en daar dat je niet voor een yamaha thunderace of thundercat moet gaan omdat het een slechte motor is.

Maar kan iemand iets specifieker zijn? Waarom is het een slechte motor?

Dit vraag ik omdat ik een R6 te duur vind anders had ik die natuurlijk gekocht.

groetjes en alvast bedankt,

motorgek :}
 
Waarom zeggen ze dan dat het slechte motoren zijn? Ik hoor alleen maar goede verhalen, de Thunderace gebruikt wel wat meer olie dan normaal maar verder is ie super.
 
Tja zo blijf je bezig, ik raad mensen af om chopper te gaan rijden, gewoon even kijken naar de voor en nadelen van een motor en kijken of die bij je past.. niet vragen waarom die word afgeraden het blijft toch een kwestie van smaak.
 
Waarom zeggen ze dan dat het slechte motoren zijn? Ik hoor alleen maar goede verhalen, de Thunderace gebruikt wel wat meer olie dan normaal maar verder is ie super.

:^

en dat zijn ook alleen de aces van voor een bepaald jaartal.
 
Heb nu 2 jaar op een Cat gereden. Dit was mijn eerste fiets en ik heb er nooit problemen mee gehad. Rijdt superfijn en redelijk ontspannen (ook als je meer dan 1.90m bent) en was m.i. een ideale motor om het motorrijden goed onder de knie te krijgen. Ik stap nu over op een zwaardere fiets en bied mijn Cat nu te koop aan. Laat maar weten als je interesse hebt.
 
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen, en i.h.a. geldt da je sowieso een of meerdere proefritten moet maken.

Succes.
 
Kijk en oordeel zelf

052002side3.jpg

freak01.jpg

yzf1000r.jpg
 
Was ééns een verkoper van een motorzaak die de ace vergeleek met een cementauto :?
Toch knap dat het zelfde merk ook Opel kadetjes onder de motoren maakt :P
 
De Ace heeft inderdaad de naam van een olieverbruiker. Als je het niet erg vind om altijd met een vat olie achterop te rijden geen probleem maar persoonlijk vind ik het ontzettend irritant en heb mijn YZF750R om die reden ooit weggedaan.

Over de Cat heb ik nog nooit slechte verhalen gehoord en ik heb zelf ook erg goede ervaringen met de Cat. Perfecte fiets - overigens ik heb er geen een meer laat staan te koop : )
 
ik ken iemand met een ace, wat trouwens zijn eerste fiets was/is.
zeer tevreden over, maar heeft dan ook niet echt vgl materiaal natuurlijk..
Stuurt alleen niet echt scherp naar het schijnt
 
Ik heb zelf 4 jaar thundercat gereden (was mijn eerste motor) en heb me hier prima op vermaakt (redelijk goed vermogen en stuureigenschappen). Na 55.000 km ingeruild maar nog nooit in die 4 jaar last mee gehad (hooguit een keer bevroren carburatie in de winter, op zich geen echt probleem). Dus ga lekker thunderdat rijden en koop een R6 of R1 over een jaartje of wat.
 
thundercats zuigen idd... kunnen niks hebben 1 valpartijtje en ze zijn meteen totalloss O-) :+
 
Ik heb zelf ook een Thunderace gehad en vond het echt een perfecte fiets. Ik snap ook niet wat iedereen loopt te zeiken over deze motor :? . Waarschijnlijk kunnen ze gewoon niet sturen :X . De Ace weegt droog iets van 195kg, dus dat valt ook wel mee.
Over het oliegebruik het volgende. In het begin ('96) is er een serie gemaakt die veel olie gebruikte. Voor deze serie zijn modificaties geweest onder garantie.
Oliegebruik is wel hoger dan bijvoorbeeld een Honda, maar ook niet exceptioneel hoog (1 liter op 5.000 km). Alleen wanneer je hi-speed O-) richting vakantiebestemming rijdt moet je het oliepijl in de gaten houden, normaal lijkt mij.

Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze destijds dus laat je de kop niet gek maken met fabeltjes.
 
Thunderace is echt een heerlijke fiets..enorm vermogen en lekker koppel. Ontspannen zit, maar je kan er ook grof op gummen. Ideale langsafstandsmotor (lange stukken boven de 220 geen probleem). Olieverbruik is alleen irritant bij ritten van meer dan 1000 km op hoge snelheid O-) ....En vanaf modellen 2000 is het sowieso verholpen.
Kopen die Ace! :}

full
 
En bovenstaande (van Acer) geldt in 'ergere' mate voor de :} Cat :} , comfortabele snelle sportieve motor, zonder de nadeeltjes van de Ace, als olieverbruik (wasdatnouweer? ), banden- en kettingslijtage (he he, minder koppel = minder stukkende dingen) , maar wel betere zithouding en windbescherming, dankzij standaard DoubleBubble ruit.
 
Ik heb ook "Cat" gereden...vind een Ace toch een fijnere motor. Cat stuurt vanzelfsprekend beter op het kortere werk, maar 150+ bochten is toch lekkerder met een Ace... }) Windbescherming is ook tig keer beter op Ace....ACE RULES :P :P :P
 
Waarom zeggen ze dan dat het slechte motoren zijn? Ik hoor alleen maar goede verhalen, de Thunderace gebruikt wel wat meer olie dan normaal maar verder is ie super.

Klopt helemaal. Dat olieverbruik is een drama, maar verder echt een heeeerlijke machine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan