Thunderace of ZX9R HElp!!!

crocop

Rookie
25 jun 2004
7
0
H. I. Ambacht
Hallo allemaal,

Ben op zoek naar een nieuwe motor. Twijfel tussen de Thunderace (bj 96,97) en de ZX9R (bj 94,95). Dit oa ivm budget, uiterlijk, zithouding en power. Wat zijn de voor en de nadelen van de bovengenoemde fietsen?

Ik hoor het graag!!!!

Zijn zo een beetje gelijk denk ik...als ik 1 van de twee aan een prijsje vond zou ik hem nemen...

off topic: die nick heeft toevallig niks met een Kroatische free-fighter te maken?

A Sigma: Jij bent ook een lekkere :P
>> Sport en doof zijn we ook nog niet allemaal ;) dus ik heb de caps verwijderd uit de titel.

Heb ze toevallig allebei gehad. De Thunderace is onderin beduidend sterker. Als je gaat accelereren vanuit stilstand, zullen er waarschijnlijk nauwelijks verschillen zijn, maar als je van rollende acceleratie houdt, zonder terug te hoeven schakelen, neem dan de Ace. De Ace is ook nog iets lichter. Ikzelf zou de Ace kiezen.

en de kawa lijkt me waarde vaster,ook niet echt onbelangrijk!!!

Een kawa waarde vast???

De keus lijkt mij eenvoudig. Een Kawa zou ik nooit kopen, dus het word de Ace.
Op de Ace heb ik trouwens wel een paar Km gereden. Dat is echt een bere sterk ding.
De gemiddelde R1 heeft er moeite mee. Alleen is hij wat lomper als een R1.

Een kawa waarde vast???

De keus lijkt mij eenvoudig. Een Kawa zou ik nooit kopen, dus het word de Ace.
Op de Ace heb ik trouwens wel een paar Km gereden. Dat is echt een bere sterk ding.
De gemiddelde R1 heeft er moeite mee. Alleen is hij wat lomper als een R1.

ZX9 van dat bopuwjaar zijn idd weat mnder, dan is idd een thunderace een betere keuze.

Maar waarom zou een R1 moeite hebben met een Thunderace??????????

ding is 30 a 40 kg zwaarder, heet minder pk en koppel, en draait minder toeren.
En een maat van mij heeft er eentje, is echt geen partij hoor.
Niet dat een Ace een sloom ding is, maar een R1 is wel effe verder geevolueerd.

Heb ze toevallig allebei gehad. De Thunderace is onderin beduidend sterker. Als je gaat accelereren vanuit stilstand, zullen er waarschijnlijk nauwelijks verschillen zijn, maar als je van rollende acceleratie houdt, zonder terug te hoeven schakelen, neem dan de Ace. De Ace is ook nog iets lichter. Ikzelf zou de Ace kiezen.
heb je een budget voor een 98 er ZX9 dan wordt het een ander verhaal.
heb ze ook beide gehad en ook nog nooit een fiets gehad die zoveel olie zoop als de ace (96er).
de kawa hierintegen gebruikt nagenoeg niets en is vanaf boujaar 98 net zo sterk en veel sneller als de ace , de ace is hierbij gewoon een lomp ding.
( en nog ff terugkomend op het olieverbruik van de ace) ik was niet de ENIGE!!!!!

ZX9 van dat bopuwjaar zijn idd weat mnder, dan is idd een thunderace een betere keuze.

Maar waarom zou een R1 moeite hebben met een Thunderace??????????

ding is 30 a 40 kg zwaarder, heet minder pk en koppel, en draait minder toeren.
En een maat van mij heeft er eentje, is echt geen partij hoor.
Niet dat een Ace een sloom ding is, maar een R1 is wel effe verder geevolueerd.

Ik heb het ook niet over het bochten werk. Daar zal het gewicht van een Ace je wat tegen werken. Al stuurt dat ding behoorlijk goed. En wat betreft het vermogen, een vriend van mij had er een uit '96 en die had alleen met een andere uitlaat 136 pk op het achterwiel. Lijkt mij toch niet zo veel minder als een R1. En dan heb ik het natuurlijk niet over een 2004 model ofzo.

Wat betreft die maat van je, wellicht kan hij niet rijden en verliest hij daarom alle sprintjes.

Bj PK Tijd(s) Snelheid (Mph) 1/4 mile
Yamaha YZF1000R Thunderace       1997      130      10.7      134

Bron http://www.syclone.freeserve.co.uk/rivals.htm

Oh de Kawa staat 1 plekje hoger, maar moet daar wel het 2001 model voor mee brengen.

Als je voor het uiterlijk ook gaat...
Zx9R is meestal mooier (maar dat is mijn smaak)

Ik zou een Ace persoonlijk niet kopen, heeft niet zo een bekende naam hier..

ik zou denk ik voor de kawa gaan, alleen het feit dat de ace toch iets lomper is, en beide vind ik mooie motoren
testrijden als je kan en net zoals sigma zegt, vind je iets voor een mooie prijs kopen die handel!!!!

gewoon lekker voor de zx gaan joh, heerlijk zware, en heel beheersbare machine. geeft de bestuurder een heel betrouwbaar gevoel, en ik heb er nog geen problemen mee gehad( behalve het opentrekken van de portemonee bij een beurt ;( )

Verder denk ik dat als je eenmaal gewend bent, het helemaal niets meer uitmaakt wat je gekozen hebt, dus kijk gewoon welke de beste koop voor je is.

Ik heb het ook niet over het bochten werk. Daar zal het gewicht van een Ace je wat tegen werken. Al stuurt dat ding behoorlijk goed. En wat betreft het vermogen, een vriend van mij had er een uit '96 en die had alleen met een andere uitlaat 136 pk op het achterwiel. Lijkt mij toch niet zo veel minder als een R1.

Maar je vergeet nu effe voor het gemak het gewichtsverschil, en het verschil in massa in het inwendige van het blok, waardoor modernere machine's, zoals R1 bijv., veel sneller in toeren klimmen en dus veel sneller dat topvermogen leveren.

Maar je vergeet nu effe voor het gemak het gewichtsverschil, en het verschil in massa in het inwendige van het blok, waardoor modernere machine's, zoals R1 bijv., veel sneller in toeren klimmen en dus veel sneller dat topvermogen leveren.

Klopt helemaal, maar je budget moet het wel toelaten om een modernere fiets te kunnen aanschaffen.

Klopt helemaal, maar je budget moet het wel toelaten om een modernere fiets te kunnen aanschaffen.

ja, sorry, zit heel het oorspronkelijke topic om zeep te helpen met een foute discussie tussen mij en

ja sorry maar heb het niet zo op yamaha ,ondanks dat ze leuke motoren bouwen ,ok vergeet de yamaha en de kawa koop een suzuki :}

ja sorry maar heb het niet zo op yamaha ,ondanks dat ze leuke motoren bouwen ,ok vergeet de yamaha en de kawa koop een suzuki :}

tsja, als die echt een leuke motor wilt, meer dan 900 cc, en toch lekker licht, dan zou je een Blade moeten kopen.
Fireblade was de motor in die jaren die jij noemt ('94-'95)

heb je een budget voor een 98 er ZX9 dan wordt het een ander verhaal.
heb ze ook beide gehad en ook nog nooit een fiets gehad die zoveel olie zoop als de ace (96er).
de kawa hierintegen gebruikt nagenoeg niets en is vanaf boujaar 98 net zo sterk en veel sneller als de ace , de ace is hierbij gewoon een lomp ding.
( en nog ff terugkomend op het olieverbruik van de ace) ik was niet de ENIGE!!!!!

Over het olieverbruik van de Ace ben ik het met je eens.
Heb zelf ook een Ace van bouwjaar '96 gehad,en die zoop ook olie. :(
Maar nu heb ik een ZX9-R van 2001 en die bevalt super :} .
En de eerste ZX9-ens hadden ook nog wel last van de nodige kinderziektes.
Je kunt inderdaad het beste een 9 vanaf het bouwjaar '98 kopen.
Deze zijn lichter en wendbaarder dan de Ace en hebben ook 144 PK :P .

Ronnie.

Over het olieverbruik van de Ace ben ik het met je eens.
Heb zelf ook een Ace van bouwjaar '96 gehad,en die zoop ook olie. :(
Mijn broer rijdt ook op een Ace maar heeft geen enkel last van olieverbruik.
Wel benzine verbruik, maar dat zal aan zijn rijstijl liggen denk ik.
En wat betreft het vermogen van een Ace... je zou het niet zeggen omdat zo'n ding een vijf-bak heeft, maar hij gaat echt als de brandweer, vooral onderin de toeren. Als ik hem bij wil houden moet ik echt alle zeilen bijzetten en geen halve seconde later reageren want dan heb ik bij voorbaat al het nakijken. Ik verbaas me er iedere keer weer over. En hij stuurt en zit ook nog eens erg lekker.

Kawa ken ik niet, maar een Ace bezit ik zelf sinds paar maandjes...
Geen olie-probleem gehad en ik rij er toch niet echt rustig mee...

Zoals voorgaande mensen al beamen: Beresterk

....zowel qua frame, remmen en accel...

Minpuntjes: is wat zwaar als je zelf klein of licht bent.... erg 'lompe' fiets met zeer weinig grondspeling...zeker met standaard-pijp. Ietwat gedateerd uiterlijk.

Ik vind het een heerlijke fiets, ook met slecht weer en is zelfs redelijk pekel-bestendig... Het is gewoon een hele snelle sport-toer-fiets 8-)

Terug
Bovenaan Onderaan