Thundercat klik startmotor

H-I-A-1981

MF'er
31 mei 2016
33
0
Beste mensen,

Als ik op de startknop van de yzf 600 druk hoor ik klik. Soms na vele malen proberen start die wel. Accu lijkt goed 12,6 en ook bij accu op de lader is de klik er nog. Overigens bij het omzetten van het contact hoor je vanuit de stator altijd al eventjes een hoop geklik, Maar dit lijkt echt bij de accu vandaan te komen. Of is het de startmotor? Of toch de stator?
Iemand tips hoe ik dit kan testen?

Dank.
 
controleer even of het startrelais doorkoppeld als je op de startknop drukt.
de 2 dunne draadjes bedienen het relais vanaf de startknop, de 2 dikke worden dan doorverbonden.
Indien de 2 dikke niet worden verbonden is waarschijnlijk je startrelais kapot.
1 dikke komt vanaf de accu (plus) de andere gaat rechtstreeks naar de startmotor.
 
@midlifecrisis wellicht noob maar hoe controleer ik dat?

@rimmaster ga ik doen
Zal start relais kopen en vervangen.


Op de dikke (➕) kabel komende van de accu, gaande naar het startrelais staat al spanning, bij het indrukken van de startknop moet er ook spanning op de 2e dikke kabel komen te staan.
Die gaat naar de startmotor.
Je hebt een multimeter begrijp ik in je OP.
 
Beste mensen,

Als ik op de startknop van de yzf 600 druk hoor ik klik. Soms na vele malen proberen start die wel. Accu lijkt goed 12,6 en ook bij accu op de lader is de klik er nog. Overigens bij het omzetten van het contact hoor je vanuit de stator altijd al eventjes een hoop geklik, Maar dit lijkt echt bij de accu vandaan te komen. Of is het de startmotor? Of toch de stator?
Iemand tips hoe ik dit kan testen?

Dank.
Ook even meten tijdens een startpoging en de uitslag daarvan hier posten.
 
Kans was groot, oordelend over de klachtentopic's aangaande tikkende relais was de kans 9:1 ongeveer :P


Ik heb nergens gezien dat je de uitdaging aan gaat, zoiets roepen nadat de uitkomst bekend is.... da's te makkelijk, je krijgt helemaal niets :P

het enige juiste antwoord was al heel lang geleden geven door ikke
 
Terug
Bovenaan Onderaan