Thundercat,lawaai,Zwitserland

maltje

Rookie
23 okt 2010
8
0
Beste Motorfanaten.
Eerst en vooral de beste wensen voor 2015:Dat we nog mooie tochten kunne doen in 2015.
Ik ben er aan het denken om enkele dagen naar Zwitserland te gaan maar ik lees hier en daar dat ze zeer streng zijn op vlak van lawaai.
Ik rijd met een thundercat en deze is wel zeer luidruchtig dus ik weet niet of ik het land binnen kom.
Heeft er iemand ervaring mee?Niet alles wat je op het internet tegenkomt moet je geloven,vandaar dat ik het liever hoor van iemand die het echt kan weten.

mvg
 
Laatst bewerkt:
Beste Motorfanaten.
Eerst en vooral de beste wensen voor 2015:Dat we nog mooie tochten kunne doen in 2015.
Ik ben er aan het denken om enkele dagen naar Zwitserland te gaan maar ik lees hier en daar dat ze zeer streng zijn op vlak van lawaai.
Ik rijd met een thundercat en deze is wel zeer luidruchtig dus ik weet niet of ik het land binnen kom.
Heeft er iemand ervaring mee?Niet alles wat je op het internet tegenkomt moet je geloven,vandaar dat ik het liever hoor van iemand die het echt kan weten.

mvg
:+ Dit is ook het internet. Voor hetzelfde geld is er hier nog nooit iemand met een motor in Zwitserland geweest :Y
 
Standaard pijp erop of dB-killer erin en je hoeft je nergens zorgen om te maken. :)"
 
Anders standaardpijpjes genoeg te vinden op het internet. Die van mij heeft de standaardpijp er nog op zitten, klinkt heel tam.
 
Het is in Zwitserland zelfs zo dat met een standaard pijp kun je nog een boete krijgen, ze meten geluid ongeacht wat je eronder heb zitten. Heb met m'n gsxr 1000k5 met m'n standaard pijp in Zwitserland gereden, maar je ziet weinig politie en als ik ze zag kneep ik even de koppeling in
 
@Maltje,Thundercats what else....standaarduitlaten er op.....Loud is al laaaanggg out!
Boete kosten 300,-chf. + 10% administatie kosten ,Thundercats weg!
Motor wordt terstelle inbeslag genomen......ter poot verder!
Dat heet standaarduitlaten kopen....bij de Kantonale behörden (Tüv) Db,s meten,dit alles op jou kosten wel te verstaan!
Al deze ellende is eenvoudig te voorkomen.
 
Een aantal jaar geleden met mijn VFR800 Fi met remus uitlaat in zwitserland aangehouden. Er kon geen db-killer uit de remus gehaald worden. Wel had ik het TUV rapport bij me van remus.
Dit vond men toen goed genoeg. Er is geen meting gedaan.
Zelfs nog wat lekker gekletst over motorrijden met hen.
 
Vorig jaar nog met mijn Thundercat in Zwiterland geweest, met sportuitlaat met db-killer (e-keur). Ik heb in ieder geval geen controles of politie gezien.

En zoveel geluid heeft zo'n tc nog niet?
 
Laatst bewerkt:
Een thundercat is een lieve fiets, daar moet de pijp af wil je daarmee herrie willen maken.
Met standaard uitlaat is hij stiller dan een elektrische fiets. _O-
 
Afgelopen jaar even in Zwitserland geweest en gereden met een vriend/kennis gereden die daar woont. Die heeft mooie HP CORSE uitlaatjes onder z'n Street Triple. En man man man, daar komt behoorlijk wat geluid uit! En dat was nog mét de db-killers erin.. Wel vet geluidje in de tunnels :P
Rijdt ie al jaren mee, nog nooit problemen gehad. Maar kan natuurlijk ook komen omdat hij 'Zwitser' is met bijbehorend kenteken.
 
Laatst bewerkt:
Tja je kunt daar gewoon pech hebben...ze zijn gewoon veel strenger, nee zeg het verkeerd, als ze kwaad willen kunnen ze veel strengere regels toepassen....

Max snelheid overschrijden, en te veel DB's kunnen daar heel makkelijk onder millieudelicten worden geschaard, en dan zou je theoretisch duizenden euro's kunnen gaan betalen
 
De mijne maakt wel redelijk wat lawaai:Het is niet de originele uitlaat die eronder zit.
Toch misschien een andere uitlaat zoeken.
Of anders gewoon weer naar Frankrijk,maar de bergen zijn verder.

mvg

Vorig jaar nog met mijn Thundercat in Zwiterland geweest, met sportuitlaat met db-killer (e-keur). Ik heb in ieder geval geen controles of politie gezien.

En zoveel geluid heeft zo'n tc nog niet?
 
Een standaard pijp erop zetten is 10min werk.
Gewoon even op marktplaats of hier op MF een standaard pijpje scoren voor 3 tientjes.
 
Een standaard pijp erop zetten is 10min werk.
Gewoon even op marktplaats of hier op MF een standaard pijpje scoren voor 3 tientjes.
Zoals gezegd, ik heb nog de originele liggen. Enne, hoef er niks voor. Ligt al jaren op zolder stof te happen :P

Edit: heb er zelfs twee, van de Thundercat én van m'n FZR600R :$ Dus je kan nog kiezen ook *D
 
Laatst bewerkt:
Zeer vriendelijk voorstel.
Waar woon je ergens?

mvg

Zoals gezegd, ik heb nog de originele liggen. Enne, hoef er niks voor. Ligt al jaren op zolder stof te happen :P

Edit: heb er zelfs twee, van de Thundercat én van m'n FZR600R :$ Dus je kan nog kiezen ook *D
 
Tja je kunt daar gewoon pech hebben...ze zijn gewoon veel strenger, nee zeg het verkeerd, als ze kwaad willen kunnen ze veel strengere regels toepassen....
En die pech hebben wij ondervonden......
2 jaar geleden reden wij noodgedwongen van Italië naar Zwitserland aangezien we voor een gesloten Stelvio stonden i.v.m. een wielerevenement.
Bij het naderen van het Zwitserse grenskantoor werden wij opgewacht door 2 zwitserse motoragenten. Wij voelde al enigzins nattigheid omdat ons tempo ietsje te hoog was geweest naar het grenskantoor toe. O-)
We moesten stoppen maar er werd met geen woord gesproken over onze snelheid }) , wel werd er even onze dempers gekeken of de DB-killer wel gemonteerd was, helaas hadden we er ééntje bij die 'm niet gemonteerd had en hij mocht even apart gaan staan en toen kwam het; nee meneer de db-killer mag U nu niet meer monteren en een geluidsmeting was niet nodig hoor.
Na een seconde of 15 hoorde we hem luid vloekend het grenskantoortje buiten stappen.
Hij had net de mededeling gehad dat hij een boete kreeg van 500,- zwitserse frank (€ 622,-) en of hij deze even meteen wilde betalen.
Daarna hebben we ongeveer een half uur daar gestaan omdat deze dienders weigerde om een proces verhaal te overhandigen, deze zouden ze wel opsturen naar zijn huis adres in Nederland.
Na herhaaldelijk hier op aangedrongen te hebben is het uiteindelijk gelukt zodat hij bij thuiskomst direct bezwaar in kon maken, en waarom: wij bevonden ons nog op Italiaans grondgebied en het niet uitvoeren van een geluidsmeting.
En voor de geïnteresseerden, deze zaak loopt nog steeds. '(
 
Afgelopen zomer (FZ8N met Remus uitlaat; wel insert gemonteerd) 1 week in Zwitserland rondgereden. Geen politie gezien die week
 
Zwitserland heeft nog een echte grens met echte grenswachten.
Als je pech hebt en teveel lawaai maakt, ben je al de sjaak voor je uberhaupt het land
binnen bent.
Geldt overigens ook voor die mini staatjes zoals Livignio en St morits enz
 
Klopt, voordeel is dat je daar (Livignio) wel heel goedkoop je tank vol kan gooien.
20140902_143255_zps05a57789.jpg
~[/URL]
 
Laatst bewerkt:
5 minuten buiten nijmegen was het nu anders ook al 1,25 hoor ;) Daarvoor hoef ik niet helemaal naar livignio ;)

Let voor zwitserland/italie ook op, dat je geen xenon gebruikt. Dat betekend ook dat je niet verder mag rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan