Thundercat,lawaai,Zwitserland

5 minuten buiten nijmegen was het nu anders ook al 1,25 hoor ;) Daarvoor hoef ik niet helemaal naar livignio ;)
Tja, maar de Stelvio (om er maar eentje te noemen) is toch net iets anders dan de zevenheuvelenweg.......

Let voor zwitserland/italie ook op, dat je geen xenon gebruikt. Dat betekend ook dat je niet verder mag rijden.
Sinds waneer mag je niet meer verder rijden, na de Oostenrijkse politie gesponserd te hebben voor het bedrag van € 100,- mochten wij gewoon verder rijden met xenon.
 
Tja, maar de Stelvio (om er maar eentje te noemen) is toch net iets anders dan de zevenheuvelenweg.......Sinds waneer mag je niet meer verder rijden, na de Oostenrijkse politie gesponserd te hebben voor het bedrag van € 100,- mochten wij gewoon verder rijden met xenon.

Ook niet als je de gehele unit (met projectors) hebt? Dan zou een panigale (Led/xenon) niet in eigen land mogen rijden :?

Snap wel als je in je standaard reflector koplampen xenon gooit je niet verder mag rijden! Die lui die die al lang niks kunnen inbouwen zonder af te stellen moeten ze gelijk der brommert afnemen! Levensgevaarlijk van die verblindende idioten
 
Alleen als de motor standaard met Xenon geleverd is, mag het wel. LED weet ik niet (neem aan hetzelfde) maar alleen BMW heeft tot nu toe 2 modellen met Xenon af fabriek. De rest is achteraf ingebouwd en mag dus niet.
 
Heel simpel, is het vanuit de fabriek dan mag het.
Die geven E-keurtjes e.d.
Eigen samenbouw mag niet, tenzij je exact voldoet aan de originele specs.
 
Ook niet als je de gehele unit (met projectors) hebt? Dan zou een panigale (Led/xenon) niet in eigen land mogen rijden :?

Snap wel als je in je standaard reflector koplampen xenon gooit je niet verder mag rijden! Die lui die die al lang niks kunnen inbouwen zonder af te stellen moeten ze gelijk der brommert afnemen! Levensgevaarlijk van die verblindende idioten
Ik heb geen idee, wij reden toen met standaard reflector/koplamp met achteraf ingebouwde xenon zoals 99% doet..Deze waren overigens goed afgesteld en niet verblindend voor tegenliggers. Na het voldoen van de boete mochten wij met xenonverlichting verder rijden. Wel werd ons geadviseerd om bij terugkomst in ons hotel de xenonverlichting te verwijderen, mocht dezelfde agent ons in de dagen erna nog maals zien rijden met xenon werd het kenteken ingenomen en was het einde vakantie.

Volgens de Oostenrijkse politie was het probleem dat de koplampunit van je motor voorzien moet zijn van een automatische hoogte/laagte regeling als je rijdt met xenonverlichting en je koplampglas moet voorzien zijn van een bepaald keurmerk voor xenonverlichting. Volgens de dienders was er toen maar 1 motor die af fabriek met xenonverlichting geleverd kon worden, als ik het goed heb was dat de BMW K1600gt.

Toen wij bekeurd werden hiervoor, 3 of 4 jaar geleden was er volgens mij nog niemand in Nederland die er van op de hoogte was wat nu wel of niet toegestaan was in Oostenrijk/Italië enZwitserland.met betrekking tot Xenonverlichting.
Wij hebben destijds bij diverse instanties navraag gedaan (Politie, RDW, KNMV enz.) echter niemand kon ons een zinnig antwoord geven hier omtrent.
 
Ik ben afgelopen jaar een weekje in Zwitersland wezen sturen, ook politie gezien maar geen problemen gehad ondanks de LeoVince SBK herriemaker. Ondanks de db killer maakt hij flink wat herrie maar het was blijkbaar geen probleem. Ik heb wel rustig gereden bij de grensovergangen, je moet het natuurlijk niet uitlokken :).
 
Ik heb geen idee, wij reden toen met standaard reflector/koplamp met achteraf ingebouwde xenon zoals 99% doet..Deze waren overigens goed afgesteld en niet verblindend voor tegenliggers. Na het voldoen van de boete mochten wij met xenonverlichting verder rijden. Wel werd ons geadviseerd om bij terugkomst in ons hotel de xenonverlichting te verwijderen, mocht dezelfde agent ons in de dagen erna nog maals zien rijden met xenon werd het kenteken ingenomen en was het einde vakantie.

~Volgens de Oostenrijkse politie was het probleem dat de koplampunit van je motor voorzien moet zijn van een automatische hoogte/laagte regeling als je rijdt met xenonverlichting en je koplampglas moet voorzien zijn van een bepaald keurmerk voor xenonverlichting.~ Volgens de dienders was er toen maar 1 motor die af fabriek met xenonverlichting geleverd kon worden, als ik het goed heb was dat de BMW K1600gt.

Toen wij bekeurd werden hiervoor, 3 of 4 jaar geleden was er volgens mij nog niemand in Nederland die er van op de hoogte was wat nu wel of niet toegestaan was in Oostenrijk/Italië enZwitserland.met betrekking tot Xenonverlichting.
Wij hebben destijds bij diverse instanties navraag gedaan (Politie, RDW, KNMV enz.) echter niemand kon ons een zinnig antwoord geven hier omtrent.

Dus... verblindend! Al lijkt ie goed afgesteld als je stil staat, een motor veert wat meer in en uit door de lage massa in vergelijk tot een koekblik. Wat tijdens het rijden in het donker tegenliggers kan verblinden. Ben hier achtergekomen tooen mijn iemand anders op mijn vorige motor reed met dezelfde setup als jullie en de overige 99% |(
 
Wat mij verteld werd door de lokale BMW dealer, was dat er een groepje motorrijders in italie langs de weg was gezet. Nu waren daar 1 of meerdere, weet het niet precies meer, politie agenten onder die nederlanders. Dus als 'collega's' hebben ze onderhandeld dat ze de lampen om mochten bouwen en verder konden.
Dus schijnbaar is de kans aanwezig dat je in italie niet meer verder kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan