Thundercat max 8000 toeren?

H-I-A-1981

MF'er
31 mei 2016
33
0
hoi,

Vraag. Motor loopt in geen enkele versnelling boven de 8000 toeren. Bij bereiken van deze toeren lijkt het alsof deze begrenst is. Motor is wel ingevoerd en vorige eigenaar zegt dat hij wel boven de 8000 toeren kwam. Kan dit carburateurs probleem zijn of ECU begrenzing? Motor heeft een basis EEGK melding bij RDW.

Dank weer.
 
Ik heb inmiddels wel iets gelezen over de fuel level sensor, als brandstof niveau laag is gaat de wijzer naar nul en dan naar 8000, hetzelfde als deze sensor stuk is. Geen idee, of de motor dan ook op 8000 rpm begrenst is.
 
Op een fzr400rr die ik hier heb staan zat ook zo'n sensor, maar de vorige eigenaar heeft die hele sensor verwijderd.
En die zei dat de motor gewoon in toeren komt. Heb het zelf nog niet kunnen proberen omdat de motor nog niet rijdt.
 
Ik heb inmiddels wel iets gelezen over de fuel level sensor, als brandstof niveau laag is gaat de wijzer naar nul en dan naar 8000, hetzelfde als deze sensor stuk is. Geen idee, of de motor dan ook op 8000 rpm begrenst is.
Nee dat is geen begrenzing. Toerenteller gaat van nul naar 8000, naar echte toerental, naar nul, naar 8000 etc...

Vraag is inderdaad of de motor inderdaad meer of minder toeren maakt.
 
Thundercatjes zouden met gemak de 12000 rpm moeten kunnen aantikken. Meet eerst eens of de toerenteller de toeren juist weergeeft.

Dat de motor uit DLD komt kan ook een oorzaak zijn: motoren in DLD mogen max 100 pk hebben. Een TC komt standaard tot zo'n 105 krukaspk's dus dat kan betekenen dat ze daar begrensd waren. Maar dan vind ik 8000 rpm wel erg laag.
 
ga vanavond even proberen in zijn vrij. Kijken wat die dan doet.

Nu heb ik vd week bougies, luchtfilter, olie etc. allemaal vervangen, maar lijkt me niet dat het daar mee te maken heeft. Hij springt overigens niet de toerenteller, motor rijdt normaal, maar in elke versnelling stopt het bij 8K en blijft die gewoon erop hangen zegmaar en trekt niet verder door dan. Voelt daadwerkelijk als een begrenzing. Had ooit een mustang en daar voelde de begrenzing hetzelfde. Maar aangezien de vorige eigenaar beweert dat hij wel daarboven kwam kan dat bijna niet erop zitten.
 
Uh durf het bijna niet te zeggen , maar opgelost. Na verwijderen luchtfilter behuizing vergeten om de klemmen op de lucht slangen naar de carburateur vast te schroeven. Dat dat trouwens zo veel scheelt? Nu loopt die er boven zoals het hoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan