Thundercat of CB600?

CB600 of Thundercat?

  • CB600

    Stemmen: 4 16,0%
  • Thundercat

    Stemmen: 21 84,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
Misschien moet je nog even iets langer om je heen kijken voordat je een keuze maakt en daarna eens wat proefritjes gaan maken op een aantal motoren.
Straks kom je ook nog met de Fazer of SV om de hoek zetten ;)

je wil helemaal niet weten hoe lang ik al om me heen aan t kijken ben ;)

en een fazer of sv trekt me niet zo, k ga vrijdag ff een proefritje maken op een cat, het wordt echt of een hornet of een cat
 
je wil helemaal niet weten hoe lang ik al om me heen aan t kijken ben ;)

en een fazer of sv trekt me niet zo, k ga vrijdag ff een proefritje maken op een cat, het wordt echt of een hornet of een cat
Te lang dus begrijp ik ;)
Veel plezier vrijdag en ik hoop dat je dan ook een proefritje kunt maken op een Hornet!
 
Jezus, jullie stelletje gevaren op de weg hier?


Koop nou maar een ZXR 400 man!
't is en blijft toch 25Kw })


Ben vrijdag en vandaag nog langs de rijschool geweest
niemand gezien!
Koop je een dikke poserbike is er niemand om ernaar te kijken!
(behalve Irene)

Ben al 500Km onderweg geweest met m'n nieuwe brommer, jullie?

Oh, enne ik hoop zaterdag rond 1 uur weer op de rijschool te zijn
misschien dat ik effe langs Zoetermeer cross
 
Jezus, jullie stelletje gevaren op de weg hier?


Koop nou maar een ZXR 400 man!
't is en blijft toch 25Kw })


Ben vrijdag en vandaag nog langs de rijschool geweest
niemand gezien!
Koop je een dikke poserbike is er niemand om ernaar te kijken!
(behalve Irene)

Ben al 500Km onderweg geweest met m'n nieuwe brommer, jullie?

Oh, enne ik hoop zaterdag rond 1 uur weer op de rijschool te zijn
misschien dat ik effe langs Zoetermeer cross

Nou irene is toch goed genoeg ;) enne zaterdag om 12 uur gaan ze volgens mij al dicht hoor sjef is er nog steeds niemand die m kan bekijken... k ging vandaag ook nog ff een bakkie doen op de rijschool uit me werk maar heb je nie gezien, misschien van de week dan
 
Laatst bewerkt:
Verdomd, je hebt gelijk,...
dat word vroeg m'n nest uit dan

enne, Jeldou was een beter aanblik,.. zeker op een vroege
zaterdagochtend
(Maar Zuid Afrika is een beetje TE ver rijden)

Trouwens: Als ik moest kiezen tussen Honda of Yamaha....
Een Yamaha is een pracht motor,... maar het is nog steeds geen Honda })
 
Laatst bewerkt:
Verdomd, je hebt gelijk,...
dat word vroeg m'n nest uit dan

enne, Jeldou was een beter aanblik,.. zeker op een vroege
zaterdagochtend
(Maar Zuid Afrika is een beetje TE ver rijden)

Trouwens: Als ik moest kiezen tussen Honda of Yamaha....
Een Yamaha is een pracht motor,... maar het is nog steeds geen Honda })

jouw soes is tog ook geen honda :P en kom es op msn man
 
neem een cb600.heb ook het 1999 model gereden.klasse motor.alleen de veering is echt klote.voor lijkt het wel gevuld met mayonaise.ga naar hyperpro en laat er een combi kit inzetten en je hebt een fiets waar echt goed hard mee te sturen is.ook het aanremmen gaat stukken beter en veiliger.een kleiner voortandwiel erop en hij trekt harder en loopt mooier door zijn toeren.heb er mee op het circuit gereden en veel keken toch mooi op hun neus omdat ze eerst niet verwachte dat er zo goed mee te sturen was.en het is een mooie fiets om te zien.zelf vind ik dit model mooier dan het nieuwe
groeten:boedhaman
 
hallo mevrouw heeft u heel toevallig een rood/witte cat? ik heb namelijk een paar keer zo eentje zien rijden bij mij in de buurt

Tis altijd lente...
Nope, ik heb een zwart/zilver/gouden cat. Maar die kun je ook in en rond Delluf zien rijden hoor . En horen, maar dat ligt aan mijn fantastische dempertje zonder db-killers :P .


full
 
Nope, ik heb een zwart/zilver/gouden cat. Maar die kun je ook in en rond Delluf zien rijden hoor . En horen, maar dat ligt aan mijn fantastische dempertje zonder db-killers :P .


(Afbeelding)

ow, jij bent dus die halleve zool die ik altijd bij die geluidswallen voorbij hoor denderen, woon namelijk in de buurt daarachter :9
 
Wij hebben een blauw-witte Thundercat te koop. Bouwjaar 2002, met 57000 km. Het is een ex-verhuurmotor, maar in erg mooie staat en altijd goed onderhouden. Slechts 4500 euro! Ketting, tandwielen en remblokken zijn net vervangen.
 
heb nu een mooie cat voor een leuke prijs gezien, alleen er zijn geen officiele 25kw kitjes voor dus hij kan niet 25kw op kenteken via de yam dealer, maar de dealer kan hem wel laten begrenzen met een vermogensuitdraai, is dit nou eigelek erg riskant ivm verzekering enzo?
 
Laatst bewerkt:
ow, jij bent dus die halleve zool die ik altijd bij die geluidswallen voorbij hoor denderen, woon namelijk in de buurt daarachter :9
:P
Woon zelf vlakbij afslag Delft-Noord, en hoor soms op mooie zomeravonden ook wel eens 'collega'motorrijders over de A13 voorbij knallen...

PS: Lynx is ook te herkennen aan de lange rode staart of vlecht onder haar helm vandaan ;) .
 
:P
Woon zelf vlakbij afslag Delft-Noord, en hoor soms op mooie zomeravonden ook wel eens 'collega'motorrijders over de A13 voorbij knallen...

PS: Lynx is ook te herkennen aan de lange rode staart of vlecht onder haar helm vandaan ;) .


oei, jij bent wel een heel gevaarlijke meid... doktersassistente en dan nog rood haar ook, heb je misschien een piccie dan kan ik je beter herkennen (bij voorkeur in zustersoutfit en/of strak leren motorpak ) O-) ennuh, mag k niet een keer achterop op je poesje? :9
 
Laatst bewerkt:
oei, jij bent wel een heel gevaarlijke meid... doktersassistente en dan nog rood haar ook, heb je misschien een piccie dan kan ik je beter herkennen (bij voorkeur in zustersoutfit en/of strak leren motorpak ) O-) ennuh, mag k niet een keer achterop op je poesje? :9

heej!!! :( :( :( :( Ik zag d'r eerst,...tenminste, 'sort of'...

[me]Nightbat® stapt op, op Soezoekie naar de rode staart :+ [/me]
 
ga maar voor die CB600... rijden alleen maar irritante snobs op thundercats :+
 
Ik heb op beide motorfietsen gereden, niet erg veel kilometer maar toch genoeg om er wat over te zeggen denk ik (alleen volvermogen). De thundercat heb ik tijdens een proefrit bereden en de cb600 heb ik een keer als leenmotor meegekregen.
Zelf zou ik zeker kiezen voor de thundercat, is goed te doen als beginner en helemaal met 25kw natuurlijk.

Belangrijkste: de keuze hangt heel erg af van wat je van plan bent met de motor! Thundercat is sportiever, cb600 meer toer..

Voor/nadelen thundercat:
+ Looks
+ meer vermogen, maar toch nog goed te hanteren (al geldt dat meer vermogen natuurlijk niet meer bij 25kw)
+ fijner sturen
+ iets sportievere zithouding
- remmen, weinig gevoel vond ik (maar kan ook exemplarisch zijn geweest natuurlijk)

Voor/nadelen cb600:
+ zithouding langer vol te houden
+ lijkt behoorlijk groot als je er op zit
+ allround motor
+ je hebt veel sneller het idee dat je hard gaat (is toch wel fijn op de nederlandse wegen met de vele controles) -> maar geen windbescherming wat dus ook weer een nadeel is..
- gaat denk ik snel vervelen
- schakelen ging minder fijn (maar dat had er denk ik ook mee te maken dat ik net van de zx6 afkwam, schakel'pedaaltje' zat op een hele andere plek).

Ik zou voor de thundercat kiezen.. Maar uiteindelijk heb ik zelf voor de zx6 gekozen ipv voor de thundercat, de zx6 remde veel fijner en het sturen ging nog veel fijner.. Ook vond ik m er nog beter uitzien. Misschien ook het proberen waard. Of een zxr400, dit was voor mij echter een probleem door mn lengte (1m88 is niet echt makkelijk op een 400).

Ps. Verder misschien beter om een cbR600 te vergelijken met de thundercat, is een gelijkwaardigere motorfiets.
 
Ik heb op beide motorfietsen gereden, niet erg veel kilometer maar toch genoeg om er wat over te zeggen denk ik (alleen volvermogen). De thundercat heb ik tijdens een proefrit bereden en de cb600 heb ik een keer als leenmotor meegekregen.
Zelf zou ik zeker kiezen voor de thundercat, is goed te doen als beginner en helemaal met 25kw natuurlijk.

Belangrijkste: de keuze hangt heel erg af van wat je van plan bent met de motor! Thundercat is sportiever, cb600 meer toer..

Voor/nadelen thundercat:
+ Looks
+ meer vermogen, maar toch nog goed te hanteren (al geldt dat meer vermogen natuurlijk niet meer bij 25kw)
+ fijner sturen
+ iets sportievere zithouding
- remmen, weinig gevoel vond ik (maar kan ook exemplarisch zijn geweest natuurlijk)

Voor/nadelen cb600:
+ zithouding langer vol te houden
+ lijkt behoorlijk groot als je er op zit
+ allround motor
+ je hebt veel sneller het idee dat je hard gaat (is toch wel fijn op de nederlandse wegen met de vele controles) -> maar geen windbescherming wat dus ook weer een nadeel is..
- gaat denk ik snel vervelen
- schakelen ging minder fijn (maar dat had er denk ik ook mee te maken dat ik net van de zx6 afkwam, schakel'pedaaltje' zat op een hele andere plek).

Ik zou voor de thundercat kiezen.. Maar uiteindelijk heb ik zelf voor de zx6 gekozen ipv voor de thundercat, de zx6 remde veel fijner en het sturen ging nog veel fijner.. Ook vond ik m er nog beter uitzien. Misschien ook het proberen waard. Of een zxr400, dit was voor mij echter een probleem door mn lengte (1m88 is niet echt makkelijk op een 400).

Ps. Verder misschien beter om een cbR600 te vergelijken met de thundercat, is een gelijkwaardigere motorfiets.

Hoi dankjewel voor je reactie hier heb ik veel aan, ik heb er inderdaad ook over gedacht om een 400 te nemen maar ben zelf ook nogal lang dus een 600 lijkt me toch comfortabeler. Heb ook aan de zx6r gedacht, maar aangezien ik geen autorijbewijs heb en de motor dus mijn enige vervoermiddel wordt (behalve de fiets dan) lijkt een thundercat mij gewoon een stukje comfortabeler voor als ik een keer een wat langere rit wil maken. Ook vind ik de cat er persoonlijk mooier uitzien dan een cbr. de cbr is wel een hele mooie fiets maar er rijden er al zoveel van rond, dus denk dat ik toch maar voor een cat ga... heb al een leuke zien staan maar heeft iemand misschien nog een antwoord op dat begrenzen/verzekeren met vermogensuitdraai?
 
Ik heb op beide motorfietsen gereden, niet erg veel kilometer maar toch genoeg om er wat over te zeggen denk ik (alleen volvermogen). De thundercat heb ik tijdens een proefrit bereden en de cb600 heb ik een keer als leenmotor meegekregen.
Zelf zou ik zeker kiezen voor de thundercat, is goed te doen als beginner en helemaal met 25kw natuurlijk.
Heb ook met beide gereden, Hornet een paar keer als vervangmotor en gehuurd, T-Cat in bezit (verder ook CBR600, Fazer en SV, maar met die info ben je niets meer als ik het goed heb).
Belangrijkste: de keuze hangt heel erg af van wat je van plan bent met de motor! Thundercat is sportiever, cb600 meer toer..
Dat valt wel mee, uiteraard vang je met de CB meer wind, ik vond hem ook veel minder stabiel sturen dan de Cat, CB geeft wel de indruk wendbaarder te zijn, maar dat komt mss wel omdat je rechtop zit. Verder vang je op de CB veel meer wind en kan je op de Cat veel langer blijven zitten.
En uiteraard (puur persoonlijk) ziet de T-cat er gewoon veel mooier uit dan de CB, die laatste (of motoren die erop lijken) zie je echt wel veel meer rijden.
Voor/nadelen thundercat:
+ Looks
+ meer vermogen, maar toch nog goed te hanteren (al geldt dat meer vermogen natuurlijk niet meer bij 25kw)
+ fijner sturen
+ iets sportievere zithouding
- remmen, weinig gevoel vond ik (maar kan ook exemplarisch zijn geweest natuurlijk)
Remmen was bij de mijne geen enkel probleem (had wel stalen remleidingen laten monteren).
Voor/nadelen cb600:
+ zithouding langer vol te houden
+ lijkt behoorlijk groot als je er op zit
Niet mee eens (ben 1m67) en vond de CB een mini-motor in vgl met de T-Cat.
+ allround motor
+ je hebt veel sneller het idee dat je hard gaat (is toch wel fijn op de nederlandse wegen met de vele controles) -> maar geen windbescherming wat dus ook weer een nadeel is..
- gaat denk ik snel vervelen
- schakelen ging minder fijn (maar dat had er denk ik ook mee te maken dat ik net van de zx6 afkwam, schakel'pedaaltje' zat op een hele andere plek).
T-Cat schakelt uiteraard typisch yamaha. er lijkt vanalles mis te gaan, maar dat is maar schijn.
Ik zou voor de thundercat kiezen.. Maar uiteindelijk heb ik zelf voor de zx6 gekozen ipv voor de thundercat, de zx6 remde veel fijner en het sturen ging nog veel fijner.. Ook vond ik m er nog beter uitzien. Misschien ook het proberen waard. Of een zxr400, dit was voor mij echter een probleem door mn lengte (1m88 is niet echt makkelijk op een 400).

Ps. Verder misschien beter om een cbR600 te vergelijken met de thundercat, is een gelijkwaardigere motorfiets.
PS klopt, en dan kies ik toch voor de T-Cat (heb ook met de cbr gereden).
 
Hi,

Thundercat = goede keuze. Kheb er zelf ook een en ben op deze Cat begonnen. Ik vind het een sportieve fiets, goede looks, met naar mijn idee voldoende vermogen. Ik denk dat weinigen onder ons gelijk al het onderste uit de kan halen, als het daar op aankomt...

De cat stuurt prima, af en toe een bochtje wat giftiger aanvallen gaat prima. Mooie fiets om sportief op te leren rijden. Hoe dan ook, ik ben er erg tevreden mee!

Voor vragen over de Cat kun je misschien eens kijken op www.thundercat.nl Daar vind je vast wel iemand die de vragen kan beantwoorden, ook op technisch vlak.

Succes!
 
Remmen was bij de mijne geen enkel probleem (had wel stalen remleidingen laten monteren).

:^

De standaard remtangen voldoen uitstekend, en met stalen leidingen is het helemaaal ok...

T-Cat schakelt uiteraard typisch yamaha. er lijkt vanalles mis te gaan, maar dat is maar schijn.

Wederom: :^

PS klopt, en dan kies ik toch voor de T-Cat (heb ook met de cbr gereden).

Mijn vrouwtje heeft een CBR600, en die neem ik ook wel eens mee. Alhoewel die fiets jonger is dan de mijne (en dus in principe "modernere techniek" aan boord heeft) heeft de Cat toch de voorkeur. Zeker voor langere afstanden, omdat je op de Cat, afhankelijk van je postuur natuurlijk, naar mijn mening iets relaxter in je zadel zit.
 
Om welke CB600 gaat het nu, de naked CB600F:
cb600f_07_2003_l.jpg

of de CBF600
cbf600_004_2004_l.jpg

de CBF600S
cbf600_038_2004_l.jpg

of de R?
cbr600f_005_2004_l.jpg


of een ouder model?


Lijkt me tocht wel belangrijk om te weten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan