Thundercat of CB600?

CB600 of Thundercat?

  • CB600

    Stemmen: 4 16,0%
  • Thundercat

    Stemmen: 21 84,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25

delluft84

MF'er
19 sep 2004
53
0
delft
Hallo allemaal,

Heb net mijn 25kw rijbewijs en ben nu voor een brommert an t kijken ;)

Na een beetje rondkijken bij dealers in de buurt heb ik een cb600 en een thundercat zien staan die ik wel leuk vond. Heeft een van jullie toevallig ervaringen met deze motoren, al dan niet 25kw? ze kostten ongeveer even duur alleen de cb was uit 1999 en de cat was uit 1996 en de cat had ook een hele kleine beschadiging aan de voor/zijkant van de kuip en 10000km minder. Weet er iemand nog een goede dealer in zuid-holland of heeft iemand nog tips?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
d'r zit nogal een verschil tussen een cat en een cb600 volgens mij :?

Ik zou voor de cat gaan, maar ik ben natuurlijk niet helemaal objectief :P
 
d'r zit nogal een verschil tussen een cat en een cb600 volgens mij :?

Ik zou voor de cat gaan, maar ik ben natuurlijk niet helemaal objectief :P

ja ik weet het ik heb geen auto dus ik ga elke dag naar me werk (ook in de winter als het niet te glad) en ik wil er ook gewoon eindjes op kunnen rijden, maar wel sportief, lukt dat een beetje op een cb600?
 
Laatst bewerkt:
okee ik ben eruit, ik wil een hornet, betere kwaliteit en hijs tog wat minder poser

iemand een idee hoeveel een tweedehands hornet uit 98/99 bij de dealer zou moeten kosten? en is een kmstand van 50000 een bezwaar? heb er namelijk een bij de dealer zien staan uit 1999 met 50k op de teller voor 4650, is dit een goede prijs?
 
okee ik ben eruit, ik wil een hornet, betere kwaliteit
:? :? Heb drie jaar door weer en wind woon-werk gereden met een Cat, nooit problemen mee gehad. Zag er na drie jaar nog toppie uit, dus kon hem nog voor een leuke prijs kwijt ook :)
 
:? :? Heb drie jaar door weer en wind woon-werk gereden met een Cat, nooit problemen mee gehad. Zag er na drie jaar nog toppie uit, dus kon hem nog voor een leuke prijs kwijt ook :)

sja ik hoor van veel mensen dat honda toch de beste kwaliteit levert

is een cat nou eigelek een beetje wendbaar? lijkt me nl. veel moeilijker sturen dan een hornet
 
sja ik hoor van veel mensen dat honda toch de beste kwaliteit levert

is een cat nou eigelek een beetje wendbaar? lijkt me nl. veel moeilijker sturen dan een hornet
Vraag maar aan Zeelenberg en Jeffrey de Vries, wonnen allebei in de Thunderbikes / Supersport klasse nog wel eens met een Catje, en ze gaan ook behoorlijk lang mee...
Uitzonderingen daargelaten.

Maarre een 25kW Cat, is die er dan officieel? (voor mij nvt, maar pure interesse)
 
Zou de CB kiezen. Alhoewel niet geheel objectief, ben ik van mening dat de CB of Hornet wat makkelijker stuurt met z'n brede stuur en is ook nog wat lichter qua gewicht. Nadeel is z'n geringere windbescherming (zonder schermpje of topkuip) en de kleinere actieradius. Maar oh, oh, oh, wat is spelen met een Hornet toch fijn.
Kijk anders eens bij de topics (met de zoekfunctie) over de Hornet.
 
Ik heb voor de cat gestemd, maar ja.... ;)

De cat heb ik sinds december 2002, en ik kan er niets nadeligs aan vinden. Natuurlijk heb ik ook op andere motoren gereden, ook met meer cc'tjes, maar ik vindt deze fiets voor mijn gebruik echt ideaal. Toeren, sportief rijden, lange vakantie's, het kan er allemaal mee.

Succes met je zoektocht en je keuze :) .

BTW, groeten uit Delft!
 
okee ik ben eruit, ik wil een hornet, betere kwaliteit en hijs tog wat minder poser

Hoezo minder poser. Je kan van een Hornet soms leuke dingetjes toveren, met een hoog posergehalte. vb: 8-)

full


genoeg aandacht van anderen op de weg en ik kan erover meepraten O-)
 
Ik zou het niet weten O-)
Ik heb op een cb 500 les gehad en heb nu de T-Cat :} .
Kan je niet echt vergelijken totaal verschillende bike's
 
Ik heb voor de cat gestemd, maar ja.... ;)

De cat heb ik sinds december 2002, en ik kan er niets nadeligs aan vinden. Natuurlijk heb ik ook op andere motoren gereden, ook met meer cc'tjes, maar ik vindt deze fiets voor mijn gebruik echt ideaal. Toeren, sportief rijden, lange vakantie's, het kan er allemaal mee.

Succes met je zoektocht en je keuze :) .

BTW, groeten uit Delft!

hallo mevrouw heeft u heel toevallig een rood/witte cat? ik heb namelijk een paar keer zo eentje zien rijden bij mij in de buurt

Tis altijd lente...
 
Laatst bewerkt:
Zou de CB kiezen. Alhoewel niet geheel objectief, ben ik van mening dat de CB of Hornet wat makkelijker stuurt met z'n brede stuur en is ook nog wat lichter qua gewicht. Nadeel is z'n geringere windbescherming (zonder schermpje of topkuip) en de kleinere actieradius. Maar oh, oh, oh, wat is spelen met een Hornet toch fijn.
Kijk anders eens bij de topics (met de zoekfunctie) over de Hornet.

wat bedoel je precies met een kleine actieradius?
 
Zou de CB kiezen. Alhoewel niet geheel objectief, ben ik van mening dat de CB of Hornet wat makkelijker stuurt met z'n brede stuur en is ook nog wat lichter qua gewicht. Nadeel is z'n geringere windbescherming (zonder schermpje of topkuip) en de kleinere actieradius. Maar oh, oh, oh, wat is spelen met een Hornet toch fijn.
Kijk anders eens bij de topics (met de zoekfunctie) over de Hornet.
Vriend van mij heeft een cb600 en ik een Thundercat, na een paar rondjes op elkaars motor te hebben gereden waren we het er beide over eens dat de tcat veel makkelijker en scherper stuurt dan de cb.

Verder zijn het niet echt vergelijkbare motoren lijkt me :?
 
d'r zit nogal een verschil tussen een cat en een cb600 volgens mij :?

Ik zou voor de cat gaan, maar ik ben natuurlijk niet helemaal objectief :P
:^

:^

Honda's hebben de naam nogal dorstig te zijn, in Viccies geval geldt dat ook voor een cat, maar iha ligt het verbruik zo tussen de 1:17 -18 (en da's voor woon-werk wel zo prettig)
 
okee ik ben eruit, ik wil een hornet, betere kwaliteit en hijs tog wat minder poser

iemand een idee hoeveel een tweedehands hornet uit 98/99 bij de dealer zou moeten kosten? en is een kmstand van 50000 een bezwaar? heb er namelijk een bij de dealer zien staan uit 1999 met 50k op de teller voor 4650, is dit een goede prijs?

Te Koop ! ;)
 
Kleine actieradius van de Hornet: oudere types hebben maar 16 liter tankinhoud en de nieuwere 17 liter. Als je rustig rijd :] kan je zeker 1 op 19 halen, maar ga je meer met 'm spelen dan moet je al na ong. 120km B| op reserve ( zo'n 1 op 11 a 12).

En toch denk ik dat de Hornet sneller stuurt. 'k blijf koppig doen. :+
 
okee ik ben eruit, ik wil een hornet, betere kwaliteit en hijs tog wat minder poser

iemand een idee hoeveel een tweedehands hornet uit 98/99 bij de dealer zou moeten kosten? en is een kmstand van 50000 een bezwaar? heb er namelijk een bij de dealer zien staan uit 1999 met 50k op de teller voor 4650, is dit een goede prijs?
Misschien moet je nog even iets langer om je heen kijken voordat je een keuze maakt en daarna eens wat proefritjes gaan maken op een aantal motoren.
Straks kom je ook nog met de Fazer of SV om de hoek zetten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan