Thundercat of VFR of ?

Kr1s

Die hard MF'er
15 dec 2004
571
15
Voorhout
Na ruim een jaar op een GSXF gereden te hebben ben weer aan het kijken voor een motor, maar ben er nog niet uit welke. Ik wilde altijd een Thundercat, waar ik al verscheidene keren op heb gereden, maar omdat de motor misschien een woon/werk verkeer motor wordt twijfel ik.

Wat van belang is:
- Moet sportief zijn
- Staat buiten onder een zeil(roestgevoelig).
- Verbruik 1:15 minimaal (hoorde dat een VFR wel meer verbruikt?)
- Woon/Werk verkeer (moet er wel een beetje gemakkelijk tussen files door kunnen)
- Voorkeur gaat uit naar Honda of Yamaha (maar tegendeel bewijzen mag ook ;)
Budget ligt rond de 5k...

Ben erg benieuwd naar de voor/na-delen van een TC/VFR.. andere suggesties zijn welkom!!
 
thundercat schijnt volgens sommige eigenaren erg gevoelig te zijn voor carb-icing.
weet niet in hoeverre je s'winters ook woon/werk gaat rijden met de motor?
 
ik weet teovallig dat er nogal wat zijn die gebruik maken van een tc voor woon-werk.
www.thundercat.nl ;)
Er zijn er ettelijke met km-standen tegen en over de ton . . .

VFR geen ervaring mee, maar vlgs mij zijn beide motoren goed voor woon-werk.

carb-icing kan inderdaad een issue zijn, de ene motor heeft er meer last van dan de andere. Nieuwere types (vanaf 2000) schijnen al aangepast te zijn en er minder last van te hebben.
Carb-icing treedt overigens alleen op onder zeer specifieke omstandigheden: temp tussen 1 en 5 C, vochtig, snelweg met constante snelheid >100 km/u
 
thundercat schijnt volgens sommige eigenaren erg gevoelig te zijn voor carb-icing.
weet niet in hoeverre je s'winters ook woon/werk gaat rijden met de motor?
En het meerendeel is dan ook voorzien van een verwarmingskit, die e.e.a. voorkomt.
En ook zonder komthet sporadisch voor, in fris-vochtige omstandigheden.

Verder als altijd: :] proefrijden :] en dan kom je op een ThunderCat uit.

Nog meer nuttige YZF600R-info op: www.thundercat.nl.

Succes en plezier met je proefritten. 8-)
 
ik weet teovallig dat er nogal wat zijn die gebruik maken van een tc voor woon-werk.
www.thundercat.nl ;)

Er zijn er ettelijke met km-standen tegen en over de ton . . .
(..)
Moet je mijn nick weer eens verklappen, Hoi Marc. :W
ton is toch pas 160.900km?

Mijn km.stand is pas 140dkm (+ circa 20dkm wegens stukkende en niet "direct" vervangen km.tellerkabel).
Rijd in principe het hele jaar woonwerk, circa 53 km. enkele :] reis. Verbruik dan zo'n 1:20, kettingspannen eens in de 2 a 3 dkm, olieverbruik 1:5000 (na 120dkm pas ), en verder eigenlijk geen makke gehad.
Oja, check conditie achterlagers, da's het enige.
 
Laatst bewerkt:
Ken www.thundercat.nl al wel, weet ook dat de TCrijders aardig fanatiek zijn in het aanprijzen van hun motoren :P Vind de TC zelf absoluut een mooie fiets, en rijdt geweldig.

De motor wordt ook in de winter gebruikt, probeer een beetje de A10 door te komen 's ochtends
 
Ken www.thundercat.nl al wel, weet ook dat de TCrijders aardig fanatiek zijn in het aanprijzen van hun motoren :P Vind de TC zelf absoluut een mooie fiets, en rijdt geweldig.

De motor wordt ook in de winter gebruikt, probeer een beetje de A10 door te komen 's ochtends
Het is een religieuze secte joh, die kattenk O-) ppen.

En op de A10 het TC gedeelte kan zonder schade in zijn eerste versnelling.
TC als in :r trajectcontrole :r , niet :} ThunderCat :} ." :Y

Oja, veel vfr's hebben injectie, beter voor het milieu en voor je airmiles- of freebees-collectie
 
Tsss, dat is toch geen keuze. Een VFR natuurlijk. Alleen het geluid is al veeeeeel mooier dan een thundercat. Een brullende V4 :}
 
Moet je mijn nick weer eens verklappen, Hoi MarK. :W
ton is toch pas 160.900km?

Mijn km.stand is pas 140dkm (+ circa 20dkm wegens stukkende en niet "direct" vervangen km.tellerkabel).
Rijd in principe het hele jaar woonwerk, circa 53 km. enkele :] reis. Verbruik dan zo'n 1:20, kettingspannen eens in de 2 a 3 dkm, olieverbruik 1:5000 (na 120dkm pas ), en verder eigenlijk geen makke gehad.
Oja, check conditie achterlagers, da's het enige.
;)

zit zelf nog onder de 50k, anderen ver over ;)
 
Ken www.thundercat.nl al wel, weet ook dat de TCrijders aardig fanatiek zijn in het aanprijzen van hun motoren :P Vind de TC zelf absoluut een mooie fiets, en rijdt geweldig.

De motor wordt ook in de winter gebruikt, probeer een beetje de A10 door te komen 's ochtends

Dat is bij de vfr-ers niet anders hoor... :X
 
Goed lezen, bro, goed lezen, dat vergt nog meer talent.

Maar genoeg gelachen :Z , ik ga zo weer woonwerken :] en betaald vliegtuigspotten.
Laterzz :W
 
Honda of Yamaha, Tandwieltrein of distibutieketting, mooie roffel of gejank, waardevast of minder, betrouwbaar of minder, goedkoop per km of minder.....goh wat een moeilijke keus :+ VFR dus.
Dat TC rijders hun fiets aanbevelen is logisch, je kan ook moeilijk zeggen dat je op de verkeerde fiets rijd ;) . Persoonlijk zou ik een BWM kopen, want daar rijd ik zelf op en is dus de beste fiets voor elk gebruik ;)
 
Honda of Yamaha, Tandwieltrein of distibutieketting, mooie roffel of gejank, waardevast of minder, betrouwbaar of minder, goedkoop per km of minder.....goh wat een moeilijke keus :+ VFR dus.
Dat TC rijders hun fiets aanbevelen is logisch, je kan ook moeilijk zeggen dat je op de verkeerde fiets rijd ;) . Persoonlijk zou ik een BWM kopen, want daar rijd ik zelf op en is dus de beste fiets voor elk gebruik ;)
Op dat BMW gelul na heb je wel gelijk, hoewel de nieuwe VFR VTEC geen tandwieltrein heeft. Nu ga ik maar uit dit topic weg, want ik ben in een balorige bui ;)

Had ik al gezegd dat de VFR technisch superieur is aan de TC en dat ze bijna onverwoestbaar is en dat de TC een beetje op een rotte appel lijkt.

TS, succes met de aanschaf en whatever je koopt, je rijdt tenminste een motor en daar gaat het om. :]
 
goedkoop per km of minder.....

Dit is wel interessant, want de VFR heeft toch een behoorlijk fors verbruik? Is het onderhoud dan zoveel minder?

Zitten er nog veel verschillen tussen de verschillende VFR-en vanaf 1999?
 
Op dat BMW gelul na heb je wel gelijk, hoewel de nieuwe VFR VTEC geen tandwieltrein heeft. Nu ga ik maar uit dit topic weg, want ik ben in een balorige bui ;)

Had ik al gezegd dat de VFR technisch superieur is aan de TC en dat ze bijna onverwoestbaar is en dat de TC een beetje op een rotte appel lijkt.

TS, succes met de aanschaf en whatever je koopt, je rijdt tenminste een motor en daar gaat het om. :]

Op het beledigen van me BMW na heb je wel gelijk :+

Zoals je aan de volgorde van mijn lijstje fietsen kan zien is de BWM voor jou ook nog weggelegd, wijsheid komt namelijk met de jaren ;)
 
Dit is wel interessant, want de VFR heeft toch een behoorlijk fors verbruik? Is het onderhoud dan zoveel minder?

Zitten er nog veel verschillen tussen de verschillende VFR-en vanaf 1999?


Je hebt 5K te besteden, dus VFR's van rond '98. Ik zou voor het laatste type RC36 gaan van 1997 met carbs ipv injectie. Het verbuik daarvan is iig geen enkel probleem en ligt ruim boven de 1:15 als je een beetje normaal doet. Die fietsen zijn onverwoestbaar en lekker waardevast. Ik vind de oude types ook wat sportiever dan de latere VFR's die iets meer de toerkant opgingen qua uiterlijk.(niettemin kun je er snoeihard mee om de hoek).
 
Op het beledigen van me BMW na heb je wel gelijk :+

Zoals je aan de volgorde van mijn lijstje fietsen kan zien is de BWM voor jou ook nog weggelegd, wijsheid komt namelijk met de jaren ;)
Ik ben nog laaaaaaaaaaaaaaang geen 60, maar wie weet. Nou vooruit, de 1200 GS lijkt me erg leuk om te hebben.
 
honda v4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Je hebt 5K te besteden, dus VFR's van rond '98. Ik zou voor het laatste type RC36 gaan van 1997 met carbs ipv injectie. Het verbuik daarvan is iig geen enkel probleem en ligt ruim boven de 1:15 als je een beetje normaal doet. Die fietsen zijn onverwoestbaar en lekker waardevast. Ik vind de oude types ook wat sportiever dan de latere VFR's die iets meer de toerkant opgingen qua uiterlijk.(niettemin kun je er snoeihard mee om de hoek).

Rond de 5000 euro koop je een VFR800 van ca bwj 2000
(ik heb de mijne gekocht voor 5500 euro)

Over het verbruik: de 1:15 is te halen MITS je niet te veel gas geeft, doe je dat wel dan zit je op ca 1:13~14

Ik zou voor een VFR800 (dus na 98 gaan) omdat deze toch een stuk moderner is, hij heeft injectie ipv carbs en ook de remmen zijn niet een beetje mnaar AANZIENLIJK beter (spreek uit ervaring, heb vfr750 gehad en nu dus een 800)
Tevens heeft de VFR800 meer koppel, dit is ook goed merkbaar, tevens vind ik de VFR800 moderner en agresiever ogen als de VFR750.

Als je voor een VFR800 gaat probeer een VFR800 vanaf 2000 te kopen met HIS, Automatische choke, Catalysator en condoomloze spiegels dan heb je de laatste VFR800 serie voor de komt van de VTEC.
Voor en in 2000 zijn er tussen modellen die sommige opties wel of niet hebben.

Succes
 
hoi ik zou zeggen probeer ze beiden en kijk wat jou het beste bevalt, ik heb zelf een vfr van 94 na 5 jaar gpz 600 gereden te hebben. Niet heel intensief, maar het rustige v4 blok van de vfr spreek me erg aan, je kan zowel redelijk sportief als lekker toeren. Die 1 op 15 heb ik nog niet gehaald en ik rij echt niet supersportief. Voordeel van een vfr is wel dat ie redlijk waarde vast is, succes ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan