Rubbererijder
MF'er
MFers,
Betreft een yamaha Thundercat uit 96 met 36xxx op de teller. Ik rij het hele jaar door, ook in de winter woon/werk.
Het was weer tijd voor het nodige onderhoud dus hier ben ik dan ook aan begonnen.
- Oliefilter en olie verversen
- nieuwe bougies
- nieuw luchtfilter
- carbs synchroniseren
- koel vloeistof verversen
Nu zie ik dat het blok wat zweet. Het lijkt bij de koppakking vandaan te komen of misschien ook de voetpakking. Het lijkt alsof het bij cilinder 1 en 2 het ergst Zie foto:
Zojuist olie + filter vervangen. De olie ziet er gewoon zwart uit. Geen white sludge. Bougies ook vervangen. Die waren droog.
De motor loopt ook echt prachtig. Geen witte rook, stationair prachtig, start in 1 keer, trekt goed, bovenin veel kracht. Ook is het koelvloeistofniveau niet gedaald in het reservoir.
Gezien het weer niet mee zat vandaag ben ik gestopt na het verversen van de olie, oliefilter en bougies.
Morgen ga ik de rest doen waaronder de carbs synchroniseren en koelvloeistof verversen. Hoe de staat van de oude vloeistof is zal morgen blijken. Omdat de tank er morgen af gaat kan ik beter zien waar mogelijk het lek zit en betere fotos maken.
Ik weet dat het lastig te zien is maar wat zeggen jullie hierover?
Kan ik hier mee doorrijden of direct vervangen?
Ik moet eerst nog volledig uitsluiten waar het lek exact zit. Dat zal morgen gebeuren. Voor nu ben ik benieuwd naar jullie bevindingen.
Dank
Betreft een yamaha Thundercat uit 96 met 36xxx op de teller. Ik rij het hele jaar door, ook in de winter woon/werk.
Het was weer tijd voor het nodige onderhoud dus hier ben ik dan ook aan begonnen.
- Oliefilter en olie verversen
- nieuwe bougies
- nieuw luchtfilter
- carbs synchroniseren
- koel vloeistof verversen
Nu zie ik dat het blok wat zweet. Het lijkt bij de koppakking vandaan te komen of misschien ook de voetpakking. Het lijkt alsof het bij cilinder 1 en 2 het ergst Zie foto:
Zojuist olie + filter vervangen. De olie ziet er gewoon zwart uit. Geen white sludge. Bougies ook vervangen. Die waren droog.
De motor loopt ook echt prachtig. Geen witte rook, stationair prachtig, start in 1 keer, trekt goed, bovenin veel kracht. Ook is het koelvloeistofniveau niet gedaald in het reservoir.
Gezien het weer niet mee zat vandaag ben ik gestopt na het verversen van de olie, oliefilter en bougies.
Morgen ga ik de rest doen waaronder de carbs synchroniseren en koelvloeistof verversen. Hoe de staat van de oude vloeistof is zal morgen blijken. Omdat de tank er morgen af gaat kan ik beter zien waar mogelijk het lek zit en betere fotos maken.
Ik weet dat het lastig te zien is maar wat zeggen jullie hierover?
Kan ik hier mee doorrijden of direct vervangen?
Ik moet eerst nog volledig uitsluiten waar het lek exact zit. Dat zal morgen gebeuren. Voor nu ben ik benieuwd naar jullie bevindingen.
Dank
Laatst bewerkt: