Thundercats are go.

echuotrac

Rookie
4 nov 2001
3
0
Almere
Binnenkort ga ik mijn eerste motor kopen. Een Yamaha YZF 600R Thundercat..ja, ja..liefde op het eerste gezicht!

Ik weet nog niet waar ik haar ga kopen, maar natuurlijk wil ik het bij de dealer die de beste service heeft en de laagste prijs uiteraard!

De 2002 Thundercat kost ongeveer fl. 19.000,- Daarnaast moet ik ook nog al mijn motorkleding kopen..

Hebben jullie vervelende ervaringen met bepaalde dealers? En wat moet een dealer van de prijs af doen of wat erbij?

Elke tip is welkom!
 
Dealers: Kijk hier...

Daarnaast kan je door rond te sjoppen vaak het beste beeld krijgen van wat je wordt aangeboden... Altijd proberen af te dingen... Het minste wat je zo voor elkaar moet kunnen krijgen, is een volledig kledingpakket en geen kosten voor het rijklaarmaken en de eerste beurt...
 
Ja, dat is ook het minste waar ik het voor wil doen. Was bij Safe Motors geweest en die verkoper keek mij aan alsof ik van Mars kwam toen ik over ´kortingen´ begon..
 
Ja, dat is ook het minste waar ik het voor wil doen. Was bij Safe Motors geweest en die verkoper keek mij aan alsof ik van Mars kwam toen ik over ´kortingen´ begon..
Tuurlijk... Eerste motor-kopers zijn vaak makkelijk om te praten... Die dokken door wat slim lullen van de verkoper vaak toch wel de volle prijs... En Safe vind ik toch qua verkoop niet zo sterk... Wel veel keus & altijd bereid je een proefrit te laten maken, maar kortingen liggen daar wat moeilijker...
 
Daar ben ik inderdaad ook geweest. Nu is het niet zo dat ik nooit iets via Internet bestel, maar een motor via Internet bestellen.....daar zet ik mijn vraagtekens bij..

Maar jullie hebben gelijk. Er zal wel een ongelooflijke marge op nieuwe fietsen zitten.
 
tip:
* zeg niet gelijk dat je een motor die je op het oog hebt mooi vind
*blijf een beetje oppervlakkig neem niet gelijk de eerste keer dat je er komt een beslissing
* maak een praatje met de verkoper laat doorschermen dat je het wel een \"leuke\" motor vind maar dat je nog niet precies weet wat je wilt hebben.
* ga vervolgens naar huis
* ga 2 a 3 weken later weer naar de dealer, waarschijnlijk herkend de verkoper je wel en zal hij vragen of je nog interesse hebt
* vraag je wat voor korting je krijgt als je hem koopt
* blijf nog steeds opervlakking en bied hem een lager bod aan waarschijnlijk komt hij met het verhaal dat hij echt niet meer kan zakken en dat de prijs al heel scherp is
* ga naar huis en kom 1a 2 weken later terug, vraag of hij nog steeds niet wil zakken.
* Waarschijnlijk zakt hij nu en kom je tot een overeenkomst...

ik hoop dat je er iets aan hebt
 
Als je niets hebt om in te ruilen kun je 10% bedingen, en op kleding 30 a 40%
Als je in het zuiden woont moet je eens bij Vos in Echt gaan kijken en vragen naar thieu daar kun je goede zaken mee doen, dat is de eigenaar,laat je niet afschepen met een verkoper.
 
Als je niets hebt om in te ruilen kun je 10% bedingen, en op kleding 30 a 40%
Als je in het zuiden woont moet je eens bij Vos in Echt gaan kijken en vragen naar thieu daar kun je goede zaken mee doen, dat is de eigenaar,laat je niet afschepen met een verkoper.

ZEKER 10% eraf...misschien nog wel ietsje meer EN een GRATIS motoroutfit erbij!! kom kom, die dealers zijn ook niet arm hoor, zeker als je nieuw koopt kunnen ze errug sheutig zijn met kortingen op kleding!!
 
Aan zulke tips heb ik tenminste wat. Nu alleen nog zien wie wint bij de dealer. De verkoper of ik? Heb wel begrepen dat er aardige kortingen worden gegeven, maar 10% + kleding + gratis 1e beurt en geen kosten voor rijklaar maken? Waar kan ik me inschrijven?
 
Aanrader zo`n thundercat, rij hem zelluf nu ook een jaartjuh..... :]
alleen, waarom nieuw???
ik zou als ik jou was gewoon eerst ff wat ervaring op doen op een goeie 2e hansie....
er zijn zat 2e hansies thundercats van rond de 12.500,-
waar je ook je kleding bij af kunt dingen...
In ieder geval suc6!

see ya
 
Terug
Bovenaan Onderaan