TIG lassen / Argon gas cylinder huren of kopen

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
3
Staphorst
Ik kan de juiste topic niet weervinden, misschien staat ie dubbel

Maar er was een topic waarin werdt gevraagd wat wat kost en wat de voor en tegens zijn.

Ik heb zelf een 10 liter 200 bar koopfles, eigen fles dus

Het volgende, ding is leeg, en ben direct een nieuwe nodig, dat gaat ff niet, want laten vullen = opsturen, en dan duurt 3 tot 6 weken voordat ik um weer heb
De vulling kost 33 euro + 35 euro transportkosten bij Bush in Zwolle
Je moet zorgen dat ie goedgekeurd blijft, datum dus
(vullen op het werk mag bij ons niet meer)

Dat is dus reteduur

Ik krijg nu dinsdag een huurfles en pin me niet op de euro vast, maar die kost me 60 euro per jaar of 156 euro ofzo per 5 jaar (ik heb zo'n ding toch heel lang, dus dat wordt 5 jaar)

De vulling kost 33 euro, en bij een lege fles kun je op doorde weekse werkdagen de fles ten allen tijde omruilen aan een volle fles, met keuring heb je niks te maken

Ik zit te denken om mijn lege fles te verkopen, is een nieuwe, hoekloos.

Ik vindt ut maar een rare regeling, maar zo is me aan telefoon meegedeeld, en dinsdag kan ik er 1 afhalen, en misschien neem ik wel een grote, ze hadden van alles in voorraad
 
Door appelman op 06-09-2006 22:58



ga er maar vanuit dat een fles die over de keuringsdatum is door niet een
bedrijf gevuld wordt.
de flessen worden op een fabriek gevuld en de chauffeur mag een fles die over de keuringsdatum is niet eens vervoeren.
het is niet handig om een fles te kopen en dan af en toe te laten vullen.
dan moet je zelf de 5 jaarlijkse verplichte keuring regelen en de fles verzekeren.
verder worden flessen op een bij alle gasboeren gigantisch grote "fabriek".
gevuld met als gevolg dat de sproradische eigendomsflessen gemakkelijk zoekraken.
bovendien is het een administratieve rompslomp die toch berekend word.
al met al is huren volgens mij een goedkopere oplossing.
temeer omdat er goedkope meerjarige contracten afgesloten kunnen worden bij de meeste gasagrariers



dit was mijn mening in een ander topic.
klopt aardig met jouw verhaal,
 
Wou al zeggen, want het haakt er niet direct op in.

Maar zo is mij juist verteld , en dat is mijn aktie daarop, ik wou dat ik die fles nooit gekocht had, maar gedane dingen kun je niet terug draaien, er zit al een bod op van 50 euro, maar kan er ook een carbidbus van maken

Is dat overal zo? Dat ze naast de prijs van de vulling, ook transportkosten rekenen bij een eigen fles?
 
Hmm, dat dwingt mij gewoon geld te vragen voor tig lassen (ik doe vaak wat) want voorheen had ik gratis gas, maar de fles en gas zal ik toch moeten doorberekenen

Weet iemand ook te melden welke cylinder inhoudt er komt na 10 liter?
Tikkie groter wil ik wel, maar zo'n grote als achter de CO2, daar zit een 300 bar pot achter, zo'n hele lange en dik in doorsnee, 50 liter denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand ook te melden welke cylinder inhoudt er komt na 10 liter?
10 liter
20 liter
50 liter

Regel een "contract" waarmee je een fles "koopt" die je direct om kunt ruilen. De leverancier heeft dan de koopflessen, terwijl jij de voordelen hebt van huren, behalve de jaarlijkse kosten. Kost meestal rond de 300 euro éénmalig en dan heb je verder GEEN kosten meer aan de fles. Alleen de vulling moet je dan natuurlijk betalen... De keuring is voor de leverancier, evenals transport en al die meuk.
 
Laatst bewerkt:
ik heb hetzelfde probleem, maar los dat als volgt op...

Als de mijne leeg begint te raken, vraag ik altijd heel lief aan mijn baas of ik "even" een argon - CO2 - of mixgas cilinder mee mag nemen, want ik moet thuis even rvs - tig -mig lassen waar ik niet het geschikte gas voor heb.
Wordt altijd netjes toegestaan, en dan gaat de cilinder de takel in, wordt boven mijn liggende lege cilinder gehangen, heb een koppeling om 2 flessen aan elkaar te verbinden (zit op elke gas-batterij je weet wel van die flessenpack's waar 9 of 12 flessen bij elkaar zitten) en dan gewoon een nachtje open laten staan, zodat het vloeibaar INERTE gas , netjes van de ene in de andere cilinder kan stromen.
Vraag de volgende dag netjes of ik nog voor het "gebruik" moet betalen, maar dat wordt altijd netjes afgewimpeld.... (de vulling kost toch bijna niets) dus .....
vullen doe ik zelf :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

voor de moraalridders, ik doe dit dus alleen met inert gas hoor
 
ik heb hetzelfde probleem, maar los dat als volgt op...

Als de mijne leeg begint te raken, vraag ik altijd heel lief aan mijn baas of ik "even" een argon - CO2 - of mixgas cilinder mee mag nemen, want ik moet thuis even rvs - tig -mig lassen waar ik niet het geschikte gas voor heb.
Wordt altijd netjes toegestaan, en dan gaat de cilinder de takel in, wordt boven mijn liggende lege cilinder gehangen, heb een koppeling om 2 flessen aan elkaar te verbinden (zit op elke gas-batterij je weet wel van die flessenpack's waar 9 of 12 flessen bij elkaar zitten) en dan gewoon een nachtje open laten staan, zodat het vloeibaar INERTE gas , netjes van de ene in de andere cilinder kan stromen.
Vraag de volgende dag netjes of ik nog voor het "gebruik" moet betalen, maar dat wordt altijd netjes afgewimpeld.... (de vulling kost toch bijna niets) dus .....
vullen doe ik zelf :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

voor de moraalridders, ik doe dit dus alleen met inert gas hoor


Hee dat is makkelijk
Maar bij ons hebben ze geen flessen, we hebben 1 cylinder buiten staan van ik geloof 15.000 liter, en die wordt om de 14 dgn gevuld, er gaat nogal wat door.
Maar sommige kwamen zelfs flessen van andere bedrijven vullen, daar om is het aftakpunt eruit gehaald, en in de fabriek wil het niet, want daar staat geen volle druk op (is achter het reduceer gebeuren)
 
IK heb nu een 30,4 liter fles, 300 bar afgevuld, vulling kost 43 euro

CIMG2443.jpg


CIMG2445.jpg


CIMG2444.jpg
 
Hee, ik dacht er 20 liter en dan 50 was, ben dus toch niet de enigste
Zelfde contract heb ik hier ook op zitten, op de euro weet ik ut niet, was net wakker uit nachtdienst, maar ze sturen de rekening, was minder dan 200 euro voor 10 jaar
 
Sorry Oma...........
Maar toch ff wakker schudden.
Waar zou ik in de regio Rotterdam aan een Argon fles (wel gevuld als het kan) kunnen kopen of huren.
Sinds twee dagen een TIP apparaat, maar door gebrek aan fles & Gas gisteren met het ouderwetse 220 volt lasapparaat uit de kast getrokken en het steuntje voor de middenbok maar met de electrode op de uitlaat collector "gebakken".

Om Kort te gaan HELP............................ :?
 
doe ik ook even mee oma wakker te houden: fles kost me €175 voor een nieuwe, keuring tot 2012, ..vulling even duur als bij huur. fles brengen,..vullen duurt twee dagen..

Huur van 50 tot 75 euro voor een fles ?? hou es op.. dat is terugverdiend na 4 jaar.. keuren kost €25 namelijk.. daarna 'verdien' ik dus €50-€5=€45 (of iets meer) per jaar door een eenmalige aanschaf,.. ik rij twee keer per week langs dat bedrijf, dus ophalen/wegbrengen kost me niks extra qua tijd..

ik vind dat huursysteem echt :( zakkenvullerij
 
Ik vindt Lindegas erg gemoedelijk

Ik kon in Genemuiden mijn 30 liter fles gewoon omruilen voor een 50 liter, zonder papier en zoek gedoe.

Daarvoor moets ik anders bij hoekloos een nieuw contract opstellen, hier gaat dat nu gewoon per post
 
Ik vindt Lindegas erg gemoedelijk

Ik kon in Genemuiden mijn 30 liter fles gewoon omruilen voor een 50 liter, zonder papier en zoek gedoe.

Daarvoor moets ik anders bij hoekloos een nieuw contract opstellen, hier gaat dat nu gewoon per post
..dan hoop ik dat na de overname van Lindegas die nu ook Hoekloos heeft gekocht, het zo mag blijven; ik vond ze hier in Utrecht héél lastig doen (hoekloos).. Lindegas in Groningen hielp me toen verder :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan