Tijd voor een andere motor

bengrootde93

Die hard MF'er
18 nov 2013
462
38
leeuwarden
Hoi, ik heb mijn tuono verkocht. En wil ik een supersport kopen.
Hiermee wil ik op straat rijden en af en toe een circuitdag mee pakken.

Ik ben opzoek naar een supersport met veel Koppel en een brede powerband, dus niet alleen alles bovenin.
Ook ben ik 2 meter lang, dus een hele kleine motor gaat niet werken.
Ik ben opzoek naar wat suggesties

Wat ik zelf al gevonden heb en interessant acht:

Triumph 955 daytona
R1 2002-2003
R1 2009-2014
Rsv4
Buell 1125r
Rsv1000r

Zijn er nog meer supersports met een dik middengebied? Of zelfs helemaal onderin?

Groeten Ben
 
Hoi, ik heb mijn tuono verkocht. En wil ik een supersport kopen.
Hiermee wil ik op straat rijden en af en toe een circuitdag mee pakken.

Ik ben opzoek naar een supersport met veel Koppel en een brede powerband, dus niet alleen alles bovenin.
Ook ben ik 2 meter lang, dus een hele kleine motor gaat niet werken.
Ik ben opzoek naar wat suggesties

Wat ik zelf al gevonden heb en interessant acht:

Triumph 955 daytona
R1 2002-2003
R1 2009-2014
Rsv4
Buell 1125r
Rsv1000r

Zijn er nog meer supersports met een dik middengebied? Of zelfs helemaal onderin?

Groeten Ben
Staat Duc niet in je lijstje?
 
Elke twin voldoet aan je eis vwb een goed middengebied, maar een twin is lastiger onder de knie te krijgen op het circuit vwb gasreactie. Laten we de tweecilinders even weg, dan zijn de rsv4 en een 675 beide goede opties, al zit er een flink verschil tussen de twee qua vermogen en rijwielgedeelte. Overigens heeft elke viercilinder 1000 al een stuk meer middengebied dan een 600.
 
Hmmm.... ik kijk in mijn glazen bol.... wooow wat is dat wat voorbij flitst??? Een rode hayabusa :o
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het qua budget een vreemd lijstje.
En een SS600 trekt van 100 naar 140 in de hoogste versnelling sneller dan menig 'koppelbeest'. Trekkracht heet dat.
 
Ook de BMW S1000RR overwogen? Krachtiger dan de RSV4 in koppel, én gaat langer door :) Ik vind persoonlijk de RSV4 heel gaaf klinken, maar een 4 lijn toch lekkerder rijden. De andere modellen heb ik niet gereden dus kan daar niet over mee praten.

Zelf heb ik het 2010 model en ben 1m93 lang. Past prima, heb nog best wat ruimte over.

2012-aprilia-rsv4-r-vs-bmw-s1000rr-vs-ducati-1199-panigale-s-torque-dyno1.jpg

2012-aprilia-rsv4-r-vs-bmw-s1000rr-vs-ducati-1199-panigale-s-hp-dyno1.jpg


Verder: proefrijden! ;)
 
Laatst bewerkt:
R1 na 2009

Of een zx12r :)

S1000rr is ook een grote fiets maar daar zijn wel erg veel problemen mee.
Houd er rekening mee dat je voor 500 een set extra velgen hebt voor de r1 en voor 1200+ voor de s1000rr om een idee te geven...

Ik ben 1.95 en met veel plezier de zx12r gereden (op straat)

Nu voor het circuit een r1 2012, ik heb ook een 20 minuten op de s1000rr op het circuit gereden maar de r1 is nog wat ruimer en door de big bang motor een mooi middengebied.

Ik zou adviseren om veel te testrijden!
Niet zo persoonlijk als een motor
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic!
Heb zelf ook een Tuono gehad, dus weet uit ervaring dat je de lat best al hoog hebt liggen.
Voor wat je ermee doet, is de Tuono best een hele geschikte motor.
Vraag me af of je nog wel terug moet willen naar clip-ons nu je een superbike stuur gewend bent.
Ik zou zeggen, kies er een paar uit die je mooi vind en ga lekker een stukje proefrijden.
Wat betreft koppel zou ik zeggen, alles met 90 graden V-twin...maar ik ben mischien bevooroordeeld met mijn VTR O-)

Edit: Wat is trouwens precies je doel? Wil je meer vermogen, of gewoon een keer wat anders? :]
 
Laatst bewerkt:
Elke twin voldoet aan je eis vwb een goed middengebied, maar een twin is lastiger onder de knie te krijgen op het circuit vwb gasreactie. Laten we de tweecilinders even weg, dan zijn de rsv4 en een 675 beide goede opties, al zit er een flink verschil tussen de twee qua vermogen en rijwielgedeelte. Overigens heeft elke viercilinder 1000 al een stuk meer middengebied dan een 600.

Staat toch echt : Triumph 955 daytona :)
@ TS Welke wordt gezien als ee sport/tour en niet als SS :N
De kans dat een tuono sportiever is is aanzienlijk :]
 
Laatst bewerkt:
En de loskomende pallen van de schakelvork waardoor je bak in de soep loopt.

Als je gaat racen gaat alles wel een x stuk, maar bij bmw betaal je voor alles bmw prijzen en een stuurschakelaar is gebruikt amper te krijgen omdat ze zoveel stuk gaan.

just my 2 cents.

Ik vond het wel erg prettig rijden de s1000rr 2016! Maar niet opwegen tegen de rn22 (r1)
 
ben inmiddels van gedachten veranderd en heb een speedtriple gekocht!

Gefeliciteerd met je aankoop, leuk dat je even wat van je laat horen!
Heb zelf ook een tijdje een speedtriple gehad, maar kreeg toch heimwee naar het karakter van een V-Twin.
Maar verder een geweldige motor, veel plezier ermee! :]

Edit: Beste "mod" is hyperpro voorvorkveren, originele zijn echt waardeloos ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan