Tijd voor een nieuwe fiets

M+M

Rookie
25 mei 2004
18
0
Landgraaf
Hoi Ieders,

Misschien klinkt dit als een luxe probleempje maar het is er wel een,...of althans ik heb een dilemma. Ik rij al enige tijd op een VFR maar verlang naar wat meer pit,..probleem? Ik rij zeer veel kilometers per jaar,...als het aan de kilometertjes zou liggen zou ik volgens mijn dealer beter een PAN kunnen gaan rijden AAAAAAAAAAAAAARGH nee dus,..vind het ding niet mooi en sportief is ie zeker niet. Dus zit ik te twijfelen of een wat zwaardere fiets zoals de blackbird of de voor mij ultieme funbike de blade,....Nu geloof ik dat er hier heel wat moter en ook verschillende ervaringen bij elkaar zitten dus ik ben heel erg nieuwsgierig naar jullie inzichten. Wat zou jij doen als je moest kiezen rekening houdend met fun,..pit maar ook kilometertjes?????????

grtz Louk
 
Bij het lezen van de eerste zinnen dacht ik spontaan Blackbird, maar die mogelijkheid gaf je zelf ook al aan. Denk toch dat je daar meer aan hebt als je behoorlijk wat km'tjes maakt. Of een Pan voor de km's en een Blade erbij voor de fun ;)
 
Blackbird of een Blade, maakt eigenlijk niet uit, als je de kuip er maar af trapt en er een streetfighter-stuur opzet })
Dan heb je en heel veel comfort en heel heel veel fun })

Dit geen optie, dan zou ik lekker voor de Blackbird gaan, kijk de dvd MACH 2 maar eens dan zie je wat een FUN je er mee kunt hebben.
 
Is een FJR 1300 niks? 143 pk........
Ziet er nog wel redelijk sportief uit...
Geen idee hoedie stuurt....
 
Bij het lezen van de eerste zinnen dacht ik spontaan Blackbird, maar die mogelijkheid gaf je zelf ook al aan. Denk toch dat je daar meer aan hebt als je behoorlijk wat km'tjes maakt. Of een Pan voor de km's en een Blade erbij voor de fun ;)
jaaaaaa julius als dat zou kunnen,...maar dan nog geen pan voor mij
 
Is een FJR 1300 niks? 143 pk........
Ziet er nog wel redelijk sportief uit...
Geen idee hoedie stuurt....
geen idee hoe die stuurt maar ik vind hem een beetje nuftig uitzien,...met dat rare stuur en het is nu eenmaal geen Honda he
 
Volgens mij is de kawa ZX12R de fiets voor jouw.

Nee, hij zoek een Honda (héél slim).... O-)

Kep geen idee wanneer ze komen, maar gezien hun leeftijd denk ik dat er misschien wel binneknort een nieuwe Blackbird en VTR 1000 F uitkomen.
Wacht daarop zou ik zeggen....
 
dit is hem, gewoon niet verder zoeken

full

de TW125 :+
 
Hm, volgens mijn berekeningen moet je een Goldwing kopen, waar je vervolgens een R1-blok onder hangt.
Verder als photoshop zal je met dit idee niet komen :X
Maar een zware Diversion? Is dat misschien wat? Ik weet het, het is geen Honda maar wel lekker om lange stukken mee af te leggen en echt sloom is ie ook niet.
 
cbr1100xx_col_gun_black_200.jpg


Naar mijn idee een prachtfiets..

Laatst bij Motoport Zelhem zag ik die ook al staan, maar dan een iets nieuwere uitvoering, veel zwart en goud :)
 
geen idee hoe die stuurt maar ik vind hem een beetje nuftig uitzien,...met dat rare stuur en het is nu eenmaal geen Honda he

De FJR stuurt heel erg strak, ook met dat 'rare' stuur... :) Nuftig vindt ik niet terug in de van Dale, wasdah? :? Kilometers maken kan de FJR iig als de beste, heb in de afgelopen 9 maanden 25.000 km op de teller gezet.... :P
En voor wat betreft het merk: ik snap niet dat mensen zich daar zo op blindstaren. Ik heb hiervoor Honda en Suzuki gereden, en de keuze voor een Yamaha had er ook een voor Kawasaki, BMW of Harley kunnen zijn, als die een motor zouden hebben die aan mijn eisen voldeed. :)
 
Wat maakt dat jij dat denkt wat "heeft" die fiets dan fire'dre?

Mag ik voor hem antwoorden: Supersportief en toch comfortabel. Zeer geschikt voor snelle lange afstanden. Is naar keuze super agressief (190PK) of juist heel schakellui te rijden (Koppel 133Nm) Ideale mix volgens mij met een gelikt uiterlijk en een heel doordacht ontwerp zoals het monocoque frame: laag zwaartepunt, stuurt beter dan je op basis van gewicht zou veronderstellen.

En als je rustig rijdt is ie nog best zuinig ook.

Maar ja, was dan ook mijn eigen keuze een maandje geleden.

Maar als het toch per sé een Honda moet zijn, die heeft Kawasaki gelukkig niet. O-)
 
De FJR stuurt heel erg strak, ook met dat 'rare' stuur... :) Nuftig vindt ik niet terug in de van Dale, wasdah? :? Kilometers maken kan de FJR iig als de beste, heb in de afgelopen 9 maanden 25.000 km op de teller gezet.... :P
En voor wat betreft het merk: ik snap niet dat mensen zich daar zo op blindstaren. Ik heb hiervoor Honda en Suzuki gereden, en de keuze voor een Yamaha had er ook een voor Kawasaki, BMW of Harley kunnen zijn, als die een motor zouden hebben die aan mijn eisen voldeed. :)

Dat je er veel plezier aan beleeft om met die fiets te rijden bestrijd ik helemaal niet,...het is ook veel meer een gevoelskwestie. Verstandelijk beredeneren welke motor ik moet gaan rijden is iets wat eigenlijk achteraan komt,...meestal opgeroepen door de centjes die er mee gemoeid zijn. Waarom Honda,...het is gewoon een goede fiets en het rijgedrag is meestal subliem. Ook ik heb wel een yamaha gereden of suzuki en zelfs ducati iedere fiets had zijn eigen "karakter" dat van de Honda spreekt me gewoon het meest aan,... ennuh 25000 km in negen maanden is veel bijna net zoveel als ik,...veel plezier nog met jouw bike als ik besluit dezelfde te gaan rijden zul je dat zeker horen. Dank voor je reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan