tijd voor een nieuwe motor

cdav2009

Rookie
4 mrt 2009
7
0
Ik rij al een hele tijd met een kawasaki vn 800 classic en dacht dat het stilaan tijd was om eens te veranderen. Al een tijdje aan het zoeken naar een Harley, maar deze zijn toch wel heel duur zodra je het sportster gamma verlaat. Ik vraag me af of deze effectief verkocht worden aan de prijzen zoals die op tweedehands sites te vinden zijn. Iemand ervaring mee?
Anderzijds heb ik met mijn Japanner nooit geen problemen gehad. Iemand leuke suggesties?
thnx
full
 
De kawa is idd een heel 'budgetvriendelijke' bike als het op onderhoud aankomt.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een Fatboy als het gaat om de looks, maar die prijzen zijn toch aan de hoge kant voor een gewone werkmens.
 
onderhoudskosten? je moet niet eens kleppen stellen :?

het enigste wat je bij een harley moet doen is de olie verversen

Banden vervangen, remblokken vervangen, bougies, filters, remsloeistof vervangen (en daar betaal je wel de goudprijs voor: DOT5 :/ ), en misschien nog wel eens een belt.

De prijzen voor de onderdelen zijn normaal, als je niet die van HD zelf koopt. Wat duur is bij HD zijn de accesoires, niet de slijtagedelen. En daar zitten er ook nog eens niet veel van op op.

Kleppenstellen is er idd niet bij, carbs syncen ook al niet. Al met al een hele goedkope motor in onderhoud (en dan heb ik het niet over de oude klassiekers, maar over de courante modellen).

De goedkoopste motor die ik heb :Y
 
Banden vervangen, remblokken vervangen, bougies, filters, remsloeistof vervangen (en daar betaal je wel de goudprijs voor: DOT5 :/ ), en misschien nog wel eens een belt.

De prijzen voor de onderdelen zijn normaal, als je niet die van HD zelf koopt. Wat duur is bij HD zijn de accesoires, niet de slijtagedelen. En daar zitten er ook nog eens niet veel van op op.

Kleppenstellen is er idd niet bij, carbs syncen ook al niet. Al met al een hele goedkope motor in onderhoud (en dan heb ik het niet over de oude klassiekers, maar over de courante modellen).

De goedkoopste motor die ik heb :Y

inderdaad, mijn buelltje is net hetzelde natuurlijk in onderhoud :)
banden koop ik ergens anders, remblokken, riem, ... scheelt allemaal veel in kosten :)
en dan dat laag verbruik nog eens :]
 
Laatst bewerkt:
als je echt een Harley wilt zou ik gewoon doorsparen en zolang deze houden.
Als je nu iets anders koopt blijf je toch nog steeds eigenlijk een Harley willen.
 
inderdaad, mijn buelltje is net hetzelde natuurlijk in onderhoud :)
banden koop ik ergens anders, remblokken, riem, ... scheelt allemaal veel in kosten :)
en dan dat laag verbruik nog eens :]

Wat ik wel merk, is dat "japanse" garages, niet gauw aan een Harley durven te komen. Niet zozeer de bandjes of remblokken, maar groter onderhoud. En de HD dealer vraagt dealerprijzen.

Ik heb onlangs via goede referenties een onafhankelijke HD garage in Tilburg gevonden, en ik heb er echt een goede indruk van gekregen (één maal langs geweest). Dusmocht er eens iets zin dat ik niet zelf kan, dan ga ik daar naar toe.

Ik rijd een 1200. Rustig rijden=1 op 20, doorrrijden is 1 op 18, stevig doorrijden is 1 op 16/17. En dat geluidje :9~ Nee, ik blijf er bij hoor, ook al stuurt het niet hetzelfde als een CB-1 of ER-5. Het zijn tenslotte cruisers.
 
als je echt een Harley wilt zou ik gewoon doorsparen en zolang deze houden.
Als je nu iets anders koopt blijf je toch nog steeds eigenlijk een Harley willen.

Op zich geen slechte gedachte. Op de foto ziet je motor er nog prima uit.

Nog efkes sparen en dan later inruilen.
 
Oh? Vertel meer!

Ik moet bekennen dat mijn reactie gebaseerd is op voor-oordelen en andere verhalen. Je hoort vaak negatieve verhalen over harley qua betrouwbaarheid. Ik heb het zelf ook niet zo met dat amerikaanse spul. Ik erger me blauw als ik kijk naar OCC of iets dergelijks. Die lui kunnen gewoon geen motoren bouwen. Maarja dat is mijn mening.

In ieder geval veel suc6 bij het vinden van je nieuwe motor :W
 
Om toch nog enige nuttige input te plaatsen weet ik nog wel een
heel erg goed adres voor al je harley zaken. Zit vlak bij mijn huis en je
hoort alleen maar positieve dingen over hun. Mensen komen zelfs uit duitsland
hierheen voor hun harley zaken. Het zijn echt lui met passie voor de motoren.
Hier is het: Harliepleats - Friese Harley Davidson ® Specialist

full
 
Laatst bewerkt:
Ik moet bekennen dat mijn reactie gebaseerd is op voor-oordelen en andere verhalen. Je hoort vaak negatieve verhalen over harley qua betrouwbaarheid. Ik heb het zelf ook niet zo met dat amerikaanse spul. Ik erger me blauw als ik kijk naar OCC of iets dergelijks. Die lui kunnen gewoon geen motoren bouwen. Maarja dat is mijn mening.

In ieder geval veel suc6 bij het vinden van je nieuwe motor :W

Ah, verhalen :)

Enne, bij OCC maken ze geen Harley's hoor, dat gebeurt in Milwaukee :Y ;)

ps-je; die oude dingen zijn superbetrouwbaar, maar niet echt 'fijn' gecontrueerd. Meer de Amerikaanse slag: lekker groot en dikke bouten.

Sinds halverwege '90 zijn het prima lekvrije blokken en soepele bakken.

Hoge aanschaf is gebleven.
 
Wat ik wel merk, is dat "japanse" garages, niet gauw aan een Harley durven te komen. Niet zozeer de bandjes of remblokken, maar groter onderhoud. En de HD dealer vraagt dealerprijzen.

Ik heb onlangs via goede referenties een onafhankelijke HD garage in Tilburg gevonden, en ik heb er echt een goede indruk van gekregen (één maal langs geweest). Dusmocht er eens iets zin dat ik niet zelf kan, dan ga ik daar naar toe.

Ik rijd een 1200. Rustig rijden=1 op 20, doorrrijden is 1 op 18, stevig doorrijden is 1 op 16/17. En dat geluidje :9~ Nee, ik blijf er bij hoor, ook al stuurt het niet hetzelfde als een CB-1 of ER-5. Het zijn tenslotte cruisers.

dat is et hem juist, ze weten niet wat er moet gebeuren
namelijk niets :+ handig toch die stoterstangen :Y
 
dat is et hem juist, ze weten niet wat er moet gebeuren
namelijk niets :+ handig toch die stoterstangen :Y

Handig ja. Uiteindelijk slijten die ook natuurlijk, op den duur. En dan wordt het lastig als je deze techniek niet goed kent.

Hoewel: er zijn toch ook wel japanners met stoterstangen?
 
Ik moet bekennen dat mijn reactie gebaseerd is op voor-oordelen en andere verhalen. Je hoort vaak negatieve verhalen over harley qua betrouwbaarheid. Ik heb het zelf ook niet zo met dat amerikaanse spul. Ik erger me blauw als ik kijk naar OCC of iets dergelijks. Die lui kunnen gewoon geen motoren bouwen. Maarja dat is mijn mening.

In ieder geval veel suc6 bij het vinden van je nieuwe motor :W
om nou te zeggen dat ze bij occ geen motoren kunnen bouwen vind ik echt te ver gaan.
In het begin deden ze alles bestellen om het dan in 1 geheel te veranderen.
maar toch deed die jr echt wel veel constructiewerk.
Nu bouwen ze tegenwoordig alles zelf, van frame tot olietank.
Daarnaast gaan die motoren weg voor een ton of meer, dat krijg jij niet voor je trx(ondanks je mooie remklauwen ;) ) en ik niet voor mijn wildstar.
 
Ik rij al een hele tijd met een kawasaki vn 800 classic en dacht dat het stilaan tijd was om eens te veranderen. Al een tijdje aan het zoeken naar een Harley, maar deze zijn toch wel heel duur zodra je het sportster gamma verlaat. Ik vraag me af of deze effectief verkocht worden aan de prijzen zoals die op tweedehands sites te vinden zijn. Iemand ervaring mee?
Anderzijds heb ik met mijn Japanner nooit geen problemen gehad. Iemand leuke suggesties?
thnx [afbeelding]

Kijk ook eens naar een HD Streetbob. Zijn een stuk goedkoper dan de Fatboys, maar erg fijn om te rijden. Ook prima om naar je eigen smaak om te bouwen. Zet er een 16" apehanger en foreward controls op en dan lekker rijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan