Tijd voor nieuwe banden ZX6R

sandrop

Rookie
15 feb 2011
1
0
leiden
Hi,

Al enige tijd was ik toe aan nieuwe banden onder mijn ZX6R 636C, de pilot powers waren aan hun einde. Zoekende op het net via Markplaats of Google kwamen enkele kandidaten naar boven:

  • Motorbanden Quickservice uit bleiswijk
  • Jos Smit Motoren uit Haarlem
  • NovaRota Internet
  • Alband uit Rotterdam
  • Zeelandbanden Internet
  • Motorreifen.de Internet

Alles op een rijtje gezet zijn er toch flinke verschillen en loont het om er wat tijd in te steken, uiteindelijk kwam Zeelandbanden als goedkoopste uit de bus en het kleinste verschil (ik heb gekozem voor Pilot Power 2CT) is 21 euro en het grootste verschil maar liefst 50 euro.
Ik had de banden op donderdag besteld bij Zeelandbanden en de volgende dag werden ze al afgeleverd. Kijk toet toet lijkt....wel.

Dan het monteren van de banden inclusief balanceren, zoals bekend staan de meeste garages en leveranciers niet te springen als je met banden aankomt zetten die je elders hebt gekauft, als je banden bij hun koopt is het monteren (afhankelijk van of je je banden zelf van de motor haalt of het door hun laat doen) betaal je voor dezelfde montage vaak het dubbele.
Kijk dat hun slecht inkopen of over onze ruggen winst willen behalen door de banden duurder te verkopen kan ik nog enigzins begrijpen maar om dan de montage duurder te maken kan ik ff niet begrijpen.
Door een kleine opslag op de montage/balanceren van elders gekochte banden kan je meer klanten naar je zaak trekken en op die manier de verkoop van bijproducten te stimuleren, maar helaas zo denkt men (nog) niet.

Voor de montage van de banden heb ik uiteindelijk gekozen voor Patrick Kragt, een motorfreak die voor 15 euro per losse band je nieuwe eronder zet.
Patrick zit in Den Haag,leidscheveen, 5 min. van de snelweg A4, afslag Leidschedam.

Dus al met al heb ik voor 260 euries nieuwe sloffen onder mijn ZX6R.

Ciao Sandro *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan