Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon zijn grote broer eens proberen, de Honda CBR1100XX Super Blackbird.
De perfecte sports-tourer voor ruim binnen jouw budget.
Fazer 1000 met verhoogd ruitje....
Ah, okee. Vaak komt een dergelijke reactie van mensen die er van alles van vinden, maar er nog nooit op gereden hebben. Ik heb zelf alleen maar ervaring met een geleende 1200GS, dus niet met de kwaliteit verder. Ik wilde de beemer graag haten, maar hij heeft me positief verrast, ik vond het kreng juist erg fijn sturen.
Het rijdt inderdaad makkelijk, maar gevoelloos.... dat gemakkelijke is waarom een hoop mensen het zo geweldig vinden.
Maar ook een Africa Twin, KTM Adventure, en Aprilia CapoNord rijden heel makkelijk en die geven wel gevoel. Maar ja, het imago.....
Als je niet weet wat een RR is hoef je hier niet te reagerenAls je niet weet wat een GS is moet je je nog een paar jaar door rijden op de cbr600f
Oke, En wat rijd je momenteel?Beide zullen te klein zijn voor je.
Zelf 1.85 en heb op de Z750 proef gereden, voelde erg klein aan, vervolgens een GSR gekocht.
Deze voelde al wel wat groter, maar op den duur ook weer weg gedaan vanwege te weinig 'rijwind' bescherming.
Je zit vol met je bakkes in de wind, wat niet echt prettig rijdt op langere (snelweg) afstanden.
But that's my 10cnt's..
Denk dat een cbr1000rr toch weer iets teveel naar de sportieve kant neigt.Ikzelf ben 1,93 mtr en heb een cbr 1000rr ,dus dat is ook een mogelijkheid?
Voor jouw budget zal je wel een wat ouder exemplaar moeten aanschaffen maar dat is je eigen keuze.
Lees altijd drama verhalen van zere polsen ed maar ik heb nooit ergens last van ook niet na uren rijden .
Zo'n vreselijk overgewaardeerd duits sch**thok…….
Maar om even op de oorspronkelijke vraag terug te komen: niet alle nakeds zijn comfortabeler dan de CBR. Een Speed en Street Triple hebben bijvoorbeeld ook een zitpositie met een behoorlijk scherpe kniehoek.
Vaak is de beenruimte bij een v-twin of v4 wat ruimer omdat de blokken vrij smal zijn, dan kunnen de voetsteunen wat lager geplaatst worden zonder dat het grondspeling kost.
De enige manier om te ontdekken wat voor jou werkt is proefzitten, en als je dan een schifting hebt gemaakt proefrijden...
Is een VFR 800 wel een beetje de Opel Kadett onder de motorfietsen.
Als we het over karakter hebben
Precies. En dan zit je met een Blackbird dus prima. Tijdloos sportief uiterlijk. (Bijna) niemand geloofd dat het ontwerp ruim 20 jaar oud is....Technisch gezien wel maar het oog wil ook wat toch?
Als je niet weet wat een RR is hoef je hier niet te reageren
Oke, En wat rijd je momenteel?
Denk dat een cbr1000rr toch weer iets teveel naar de sportieve kant neigt.
Rij zelf weer een Thundercat (heb er al meerdere gehad, en na iedere 'vreemdeling' steeds weer terug naar de Cat.
En ben nog steeds zoekende naar de PERFECTE vervanger.
Zie ook regelmatig de CBR1000 / Blackbird voorbij komen, kijk ook eens naar de Thunderace!!
Dit is de grote broer van de Cat (met een wat geknepere R1 blok)
Edit:
VFR Vtec ook gehad, reed op zich niet verkeerd.
Maat (ook zo rond de 1.90) heeft er ook een, en hij zit er op zich ook goed op, al toont de fiets wel wat klein..
Of hij is gewoon groot
Rij zelf weer een Thundercat (heb er al meerdere gehad, en na iedere 'vreemdeling' steeds weer terug naar de Cat.
kijk ook eens naar de Thunderace!!
Dit is de grote broer van de Cat (met een wat geknepere R1 blok)
Is toch een FZR1000 blok, vijfbak? Lust idd een slok olie, dat doen wel meer yammies uit die periode.
Sorry voor mijn onkunde, maar wat is een GS?
Precies. En dan zit je met een Blackbird dus prima. Tijdloos sportief uiterlijk. (Bijna) niemand geloofd dat het ontwerp ruim 20 jaar oud is....
En ja, ik doe net alsof ik je niet begrijp, en dat weet je zelf ook wel. En daar hoopte je ook op....
Zijn er zoveel bekende problemen dan met bijvoorbeeld de aprilia tueno, shiver750 of een truimph street triple?Een GS is een veel te dure motorfiets van het merk BMW. Deze staan na de Italiaanse fietsen het meest in de werkplaats voor de meest uiteenlopende problemen. En als je het dan na een paar jaar helemaal zat bent kom je er achter dat niemand zo'n hok wil en dat de inruilwaarde dus shit is..
Dus wees verstandig, koop een Jap.. altijd goed.
Sorry, maar wat bedoel je precies met een Ace?Ace is een heel fijne stuurfiets. En bikkel hard en goed geprijsd.
En je kan al jou wensen er op kwijt. Toeren lang en kort, ww, knallen, af en toe een circuit-dag gaat er ook mee lukken.
Ja idd een beetje olie lusten ze wel maar echt niet extreem.
Zijn er zoveel bekende problemen dan met bijvoorbeeld de aprilia tueno, shiver750 of een truimph street triple?