Tijdelijke, makkelijke handvatverwarming

ShannonB

Honda CMX500 Rebel
10 jun 2019
95
239
Ik rijd niet erg veel in de koudere maanden, maar merk dat m'n handen nu al koud beginnen te worden (en dat is met winterhandschoenen). Ik denk dat dit te wijten is aan mijn slechte doorbloeding. Omdat ik niet zo veel rijd, zie ik het niet zitten om permanente handvatverwarming te installeren, en verwarmde handschoenen zijn best wel duur.

Het makkelijkst voor mij zou zijn als ik iets tijdelijks (iets van covers ofzo) over m'n handvatten kan zetten. Ik heb een 12V aansluiting bij m'n stuur, dus het allermooiste zou zijn als ik daar iets op aan kan sluiten.

Heeft er iemand tips of ervaringen met dit soort oplossingen?
 
Je moet gewoon even aanbiedingen van motorzaken aankijken. Ik heb begin deze maand Macna Foton verwarmde handschoenen bij Arie Molenaar gekocht met 30% korting. Kwam uit op 153 euro. Vind ik een nette prijs. Grips kosten geld en het er op monteren ook, als je dat niet zelf doet. :+
 
Grips kosten waarschijnlijk ongeveer de helft van fatsoenlijke verwarmde handschoenen, maar handschoenen kun je meenemen naar een volgende motor.
 
Zoveel kosten ze toch niet?

En daar heb je jaren plezier van.

Maar verwarmde handschoenen zijn inderdaad mee te nemen naar je volgende motor.
Plus daarbij, zeker met slechte doorbloeding, werken verwarmde handschoenen beter dan verwarmde handvatten.
 
Maar handvatverwarming kan ook weer lekker zijn op een plotselinge frisse ochtend in de zomer...
Daarom heb ik beide :)

Maar een setje handvatverwarming hoeft ook niet duur te zijn, een goede set R&G kost je onder de €60.
 
Ik heb zelf Gerbing verwarmde handschoenen,die houden mijn handen lekker warm,nadeel is de draden die er aan zitten,
die moet je fatsoenlijk kwijt kunnen,je kan ze ook met losse batterijen kopen,maar het nadeel daarvan is de beperkte
tijd dat ze voldoende warmte kunnen leveren en de extra prijs die je daar voor betaald,een 12v aansluiting verdiend de voorkeur.
Rijd je maar beperkt in de winter dan zou ik eerder een handvatverwarming nemen,die zijn heel wat goedkoper en instaleren is best
zelf te doen met enige technische aanleg.
 
Ik heb zelf Gerbing verwarmde handschoenen,die houden mijn handen lekker warm,nadeel is de draden die er aan zitten,
die moet je fatsoenlijk kwijt kunnen,je kan ze ook met losse batterijen kopen,maar het nadeel daarvan is de beperkte
tijd dat ze voldoende warmte kunnen leveren en de extra prijs die je daar voor betaald,een 12v aansluiting verdiend de voorkeur.
Rijd je maar beperkt in de winter dan zou ik eerder een handvatverwarming nemen,die zijn heel wat goedkoper en instaleren is best
zelf te doen met enige technische aanleg.

Ik heb de regelaar (zelfbouw overigens) in de tanktas zitten, daar komen de draden uit die ik in enkele seconden aan de handschoenen koppel (dus niet door de jas oid).
 
Ik heb een setje Ali express handvatverwarming op mijn motor gezet, was ik 13 euro voor kwijt en ze werken heel behoorlijk. Het installeren koste me ongeveer 2 uur, de meeste tijd ging zitten in het loshalen van de gaskabel uit het oude handvat.
 
Wij gingen vroeger in januari naar de Nurburgring, naar het elefantentreffen en toen bestond al die elektrische meuk nog niet.
Ik had van die grote lederen wanten, waar al je vingers dus in een ruimte zitten behalve de duim en ik heb geen koude handen gehad.
 
Als je echt een tijdelijke oplossing wil kun je ook stuurmoffen overwegen. Ziet er niet uit, maar wel effectief en in een kwartiertje geplaatst/verwijderd.
 
Grips kosten waarschijnlijk ongeveer de helft van fatsoenlijke verwarmde handschoenen, maar handschoenen kun je meenemen naar een volgende motor.

Dat klopt, maar laat je ze monteren, ben je vast net zoveel kwijt als handschoenen.
Daarnaast heb ik natuurlijk niet gezegd dat ik twee motoren heb (nou ja, een motorscooter dan voor erbij). Maar ik zal ze ook wel op de fiets dragen of misschien zelfs als ik gewoon een rondje ga lopen in de vrieskou. :+ Werken op batterij, gaan iets van 2,5u mee met 60 graden, 4 uur op 40 graden.

En bij handvatverwarming verwarm je de binnenzijde van de hand, niet de buitenzijde. Allebei hebben is ook lekker, wat iemand al opperde, voor als het toch net even wat te fris is 's morgens en je geen verwarmde handschoenen bij je hebt. :+
 
Nog niet gezocht, maar heeft ome Ali geen verwarmde handschoenen?

Ben zelf geen koukleum,dus heb het probleem niet (rij in de winter met stoffen zomerhandschoenen (ww 50km enkel) tot -10 aan toe.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan