Tijdelijke motor

duc851

MF'er
26 aug 2001
115
0
Nederland, planet Earth
Hoi allemaal,

ff een vraagje, ik ben lekker aan het sparen voor de motor van mijn dromen. Zoals het er nu voor staat wordt dit herfst 2002...... :( :(

Dus, wat denkwerk en wellicht de oplossing: in feb maart aanstaande een motor kopen van zeg 1985-1990. De vraag aan jullie is: zijn deze A) technisch nog in goede staat te verkrijgen en B) Hoe veilig zijn ze?

leef je uit en help me met een oplossing!

DANK :} :}

Duc851
 
Je moet eens kijken naar een Suzuki gsx600f.
Die zijn er al vrij lang, redelijk goed en niet duur.
 
\"een motor kopen\" toch een beetje vaag. Heb je geen idee van wat je wil? Aan je nickname te zien zal het niet echt goedkoop worden, duc851.
Een Ducati is een goede moto, maar van die leeftijd, dan zullen er al velen aan geprutst hebben en iedereen denkt dat ze goud waard zijn.
:]
 
\"een motor kopen\" toch een beetje vaag. Heb je geen idee van wat je wil? Aan je nickname te zien zal het niet echt goedkoop worden, duc851.
Een Ducati is een goede moto, maar van die leeftijd, dan zullen er al velen aan geprutst hebben en iedereen denkt dat ze goud waard zijn.
:]

Nou, echt vaag is het niet;
z\'n droommotor zal hij niet kunnen kopen voor de herfst van 2002 (zie z\'n post), en hij heeft het hier over een tijdelijke motor die hij in februari of maart wil gaan kopen (om niet zonder motor te zitten).

Maar welke prijscatogorie weet ik ook niet.
Een mooie duc lijkt me niet echt een tijdelijke motor om je tijd maar mee door te komen.

Ik neem aan dat de bewuste droommotor een Duc851 of niet duc851? (mooie motor trouwens :9~ , zit er voor mij de komende jaren alleen helaas niet in).

Oh ja, EDIT; duc\'s vanaf ongeveer \'92 zijn ook mooi, mischien beetje duur als tijdelijke motor (600ss enz, wil ik er wel eentje van hebben in de toekomst)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Bogarde,
Duc851 is de droom. De bedoeling is inderdaad om een tijdelijke motor te kopen als tussen oplossing. Meteen weer ervaring opdoen want al een tijdje niet meer gereden. |(

De oplossing van een gsx600f vind ik een goede! Dank daarvoor. Bovendien, als ik een ducati koop bij een particulier, zou ik er direct mee naar redbulman rijden om hem daar te laten keuren. (als dat mag van redbulman tenminste). :+

En sparen is op dit moment het devies, tenzij iemand mij de hoofdprijs van de staatsloterij kan garanderen van dit jaar }) :) :9

en ja, het is een dure motor, en ja ik werk keihard voor mijn eigen zaak. En voor degene die het nog niet weten: zaken gaan voor het plezier. Sorry als ik iemands droom verstoort heb.

Maar als iemand nog wat modellen weet, graag!! welke 750 cc motor zou jij nemen? (sport motor wel te verstaan, als tussenoplossing)

Fijne kerstdagen en dank voor jullie responce :]

duc851
 
Is wel leuk om een tijdelijke motor te kopen, maar dan moet je er natuurlijk bij de verkoop van deze fiets niet op achteruit gaan. Beetje zonde om bijv. 10000 piek te zien veranderen in 7500. Heb je dus 2500 weg gegooid die je beter voor je droomfiets had kunnen gebruiken.
 
Ik zou gaan voor een GSXR750 die zijn er vanaf bj. 1985. :9
Of een Kawasaki ZXR750 ook leuk! :)


Maar om die nou als tijdelijke motor te nemen, die duc\'s zijn toch niet zo heel veel duurder, die 600, 750 en 900 ss volgens mij niet iig (851 superbike is wel wat duurder).

600 of 750 ss kost +/- 10000 piek (meestal 1 of 2000 meer (ach wat is nou 2000 piek hé, ik kan er een motor voor kopen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan