Tijdelijke tank

Nickel89

MF veteraan
24 feb 2008
19.887
10
Eindhoven
Twitter
Hoi,

Ik ben een Honda VFR 400 NC24 op aan het knappen, maar eigenlijk alles is nu klaar om hem te starten. Maar mijn tank was lek en ligt nog steeds bij de reparateur. Ik wil m gewoon een keertje starten om te kijken of hij het uberhaupt gaat doen.

Heeft iemand hier een idee om een tijdelijke tank te maken?
Ik zat zelf aan een infuus ideetje te denken: (had t al een beetje uitgedacht) Lege colafles, kurk erin met een gat, slang door het gat duwen(gat iets kleiner maken als de slang, zodat ie blijft zitten) en dan de slang naar de carbs. zou dit kunnen werken? of zeggen jullie bijvoorbaat al, doe t zo of doe t zo...

Iig Bedankt!
 
Hoi,

Ik ben een Honda VFR 400 NC24 op aan het knappen, maar eigenlijk alles is nu klaar om hem te starten. Maar mijn tank was lek en ligt nog steeds bij de reparateur. Ik wil m gewoon een keertje starten om te kijken of hij het uberhaupt gaat doen.

Heeft iemand hier een idee om een tijdelijke tank te maken?
Ik zat zelf aan een infuus ideetje te denken: (had t al een beetje uitgedacht) Lege colafles, kurk erin met een gat, slang door het gat duwen(gat iets kleiner maken als de slang, zodat ie blijft zitten) en dan de slang naar de carbs. zou dit kunnen werken? of zeggen jullie bijvoorbaat al, doe t zo of doe t zo...

Iig Bedankt!

Ik heb bij t syncen van de carbs zelfs precies dezelfde opstelling. Dus ja dat lukt ;)
Alleen moet je zorgen dat dan bovenin ook een gaatje komt tegen het vacuum zuigen van de fles.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben een Honda VFR 400 NC24 op aan het knappen, maar eigenlijk alles is nu klaar om hem te starten. Maar mijn tank was lek en ligt nog steeds bij de reparateur. Ik wil m gewoon een keertje starten om te kijken of hij het uberhaupt gaat doen.

Heeft iemand hier een idee om een tijdelijke tank te maken?
Ik zat zelf aan een infuus ideetje te denken: (had t al een beetje uitgedacht) Lege colafles, kurk erin met een gat, slang door het gat duwen(gat iets kleiner maken als de slang, zodat ie blijft zitten) en dan de slang naar de carbs. zou dit kunnen werken? of zeggen jullie bijvoorbaat al, doe t zo of doe t zo...

Iig Bedankt!
Louis heeft/had dit soort setjes gewoon in het assortiment.
 
Zo'n 'leger'-jerrycan gebruiken.
Heb ook eens iets gezien met omgebouwde brandblussers

Dat zijn inderdaad mooie bouwwerkjes. Alleen zijn die niet bedoeld als "tijdelijke" tank 8-)

winner1.jpg
 
Ding heeft een benzineslang met een binnendiameter van +/- 12 mm dacht ik, daar kun je vanalles aan hangen.
Maar als de vlotterbakjes en de benzineleiding vol zijn dan moet je al kunnen starten.
 
Okej... het plan, tot nu toe, werkte bijna... hij startte net niet... en dat kan er door komen dat 2 van de 4 bougies niet vonken... B|

En dat is eigenlijk toch wel gewoon geniaal... ook al is het geen porem! _O-
 
Laatst bewerkt:
Een Wegenwachtman heb ik eens van een kunststof jerrycannetje (diverse maten bij iedere benzinepomp te koop) razendsnel een wondermooi noodtankje zien maken voor mijn dieselvoertuigje ("brommobiel"). Ik denk dat zoiets ook wel "pakt" op motorfietsen. Voor de slangen bestaan allerlei plastic aansluit- en verbindingsnippeltjes.
 
Als het puur gaat om een keer starten volstaat het ook om een trechter te gebruiken en met een slangetje op de carburateur aan te sluiten.
Heb ik zelf al een paar keer gedaan. Trechter met een tie-wrapje aan het frame bevestigen zodat ie rechtop blijft en starten maar.
Ik heb dit nu twee keer zo gedaan en de motor kan er prima een paar minuten op lopen. En tussentijds even voorzichtig bijvullen lukt ook prima.

Overigens, die Zundapp tank op een Suzuki: BRILJANT!!!
 
Ja het tankje werkte bijna... alleen vonkte de boel dus niet... ik heb nu al 1 bobine vervangen en huppakee... we hebben nu 2 vonkende bougies! *O*
Morgenavond de laatste twee vervangen en dan kijken of ie t doet!

Iedereen in ieder geval al bedankt, ik laat nog weten of ie loopt, morgen!
 
Ja die Zündapp tank deed het perfect, alleen politiecontroles was altijd schrikken, maar altijd goed mee weggekomen.

Na het vervangen van de uitgaande as heb ik ook nog een stuk gereden met een trechter in de brandstofslang.

asvervangen13.JPG


Kon er net het einde van de straat mee halen, en omdat ik een tijd niet had gereden had ik genoeg adrenaline over om hem terug te drukken :+
 
Wij hebben dezelfde trechter-leverancier.
Ik heb er nooit mee gereden maar mijn straat loopt rond dus als ik er het einde van de straat mee zou halen sta ik weer voor mijn eigen garage. Scheelt duwen!
 
Mijn neef had ooit het geniale idee om de tank van zijn 80 cc suzuki tsx af te slopen en deze te vervangen door een extran flesje (nog kleiner als AA) Werkte best goed, totdat je de wijk uitreed, dan was die leeg..

Maarja, hij is ook zo snugger om kunstof kappen met een flex te gaan schuren..
 
Niet?

Dat Suzuki inferieure kwaliteit tanks leverd is geen porum :N

Zit nu aan de 3e tank in het jaar, waarvan ik dus een half jaar met Dapp tank heb gereden. Die Dapp tank kan je begraven, 100 jaar later opgraven even schoonspoelen en zo weer monteren. Als je te hard naar een Suzuki tank kijkt rot ie al door :X
misschien eens normale benzine kopen, ik heb nog nooit een doorgerotte tank gehad.
Misschien heb je die tanks gekocht terwijl ze altijd open hebben gelegen, en met zuurstof rotten ze snel genoeg wel ja -O- '(
 
Hoi,

Ik ben een Honda VFR 400 NC24 op aan het knappen, maar eigenlijk alles is nu klaar om hem te starten. Maar mijn tank was lek en ligt nog steeds bij de reparateur. Ik wil m gewoon een keertje starten om te kijken of hij het uberhaupt gaat doen.

Heeft iemand hier een idee om een tijdelijke tank te maken?
Ik zat zelf aan een infuus ideetje te denken: (had t al een beetje uitgedacht) Lege colafles, kurk erin met een gat, slang door het gat duwen(gat iets kleiner maken als de slang, zodat ie blijft zitten) en dan de slang naar de carbs. zou dit kunnen werken? of zeggen jullie bijvoorbaat al, doe t zo of doe t zo...

Iig Bedankt!

Is een plastic jerrycan al genoemd? onderin maak je een gaatje met een nippeltje en in de dop de ontluchting. 8-)
 
Niet?

Dat Suzuki inferieure kwaliteit tanks leverd is geen porum :N

Zit nu aan de 3e tank in het jaar, waarvan ik dus een half jaar met Dapp tank heb gereden. Die Dapp tank kan je begraven, 100 jaar later opgraven even schoonspoelen en zo weer monteren. Als je te hard naar een Suzuki tank kijkt rot ie al door :X

ik heb bij geen enkele suzuki een doorgerote tank gahad. De soez die ik nu heb is 7 jaar oud. Maar heb ook suzuki`s gehad die 25 jaar oud waren. Ook toen geen enkel probleem gehad. Wel een beetje onzin berichtje Testa Rossa lijkt me
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan