Tijden Nationaal Circuit Assen

MotorOllie

MF veteraan
29 okt 2001
1.483
0
Enschede
Ik ben wel benieuwd wat jullie tijden zijn. Ik ga op de landelijke motordag (30 apr) voor het eerst het circuit op (20 min. rijden) in Assen. Ik las laatst dat in de RS250 challenge tijden van ongeveer 1.50 worden gereden en in de R6 Cup 1.31. Niet dat ik aan deze tijden ga komen natuurlijk, maar dan heb ik een idee hoe hard het kan :+ . 2.10 zou ik wel moeten kunnen halen met een ZXR400 toch (zonder circuitervaring dus)?
 
hehehe...ik ga ook al heen als het goed is...
ik heb de post opgestuurd....

ik ben in afwachting van... :)
 
Yep, op 30 april ben ik ook aanwezig. Benieuwd hoe het vernieuwde circuit er bij ligt.
Snelste tijd op het oude: 1'46"
 
Ik reed met mijn CBR600F 2:07
Dit was tijdens een CRT dag. Is erg leuk om te doen! De snelste tijd was toen net iets onder de twee minuten.
 
Op oude circuit deed ik 1.45. Ben benieuwd wat de nieuwe doet. Ik heb me iig ingeschreven voor gridtime sessies op 31 mei.

Ik gok dat de baan langzamer is geworden. Ik denk dat je door de flauwe bocht voor Stekkenwal eerder van je gas af moet. Ik zie het nog niet gebeuren dat ik daar met 240 volgas in durf te gaan. Doordat Mandeveen en Duikersloot iets dichter bij komen te liggen, wordt de baan iets korter, maar dit wordt volgens mij ruimschoots teniet gedaan doordat de verkanting er wel voor een deel uit zal gaan in deze bochten, en dus je snelheid lager wordt.

http://www.tt-assen.nl/Welkom/Het_circuit/Ronde_records/Reconstruction/Track/track.html
 
Laatst bewerkt:
Correctie:
Mijn snelste tijd is 1:51:740 (heb certificaat voor me liggen)

2:07 was bij mij eerste CRT. Gaat dus steeds beter!
 
Mijn snelste tijd was 1.47 minuut. 1.40 was mijn streven maar op nieuwe circuit zal het wel weer anders zijn ivm layout.Afwachten dus.Er kan zeker nog wel 7 seconden vanaf , maar dat lukt wel in de loop van de jaren, denk ik , hoop ik :?
 
Mijn eerste CRT op Assen reed ik 1.45 ,de tweede keer onder slechtere omstandigheden reed ik 1.44.
Mijn doel is om onder de 1.40 te rijden, maar nu het circuit aangepast wordt ben ik benieuwd of het nu sneller of langzamer wordt. :?
 
Ik heb nog maar een keer op Assen gereden en toen was mijn snelste tijd 1.48 op een ZX6. 8-)
Heb toen nog wel even een grondige inspectie van het asfalt, asfalt, asfalt, grind, grind, grind, grind en gras, gras, gras, gras gedaan. |( ;(
En moet zeggen voor al dat grind remt erg goed af.
Hoop binnen kort nog eens op de nieuwe baan te rijden met mijn ZX9, maar dan laat ik een nadere inspectie graag aan een ander over })
Crawl
 
Ik heb nog maar een keer op Assen gereden en toen was mijn snelste tijd 1.48 op een ZX6. 8-)
Heb toen nog wel even een grondige inspectie van het asfalt, asfalt, asfalt, grind, grind, grind, grind en gras, gras, gras, gras gedaan. |( ;(
En moet zeggen voor al dat grind remt erg goed af.
Hoop binnen kort nog eens op de nieuwe baan te rijden met mijn ZX9, maar dan laat ik een nadere inspectie graag aan een ander over })
Crawl

Was ik daar toen niet bij met dat asfalt, grind, gras, ... ???
Zie ik je dit jaar weer in Assen?
:9
 
Ik reed 2:08 |( of zo geloof ik met de CBR400 uit '88. Maar 6 mei mag ik het weer proberen (met evenveel kg's en twee maal zoveel pk's *D
 
Vorig jaar 1.55 was mijn eerste keer op Assen en de eerste keer dat ik de gsxr echt (naar mijn maatstaven) opentrok. Dit jaar wil ik weer en dan denk ik dat er wel 5 seconden van af kan. Misschien leer ik wel iets van de TOMS en dan wordt het mogelijk nog sneller.
 
Eerste keer gevallen, tweede keer 1:56, derde keer 1:49, nu 1:36. Je moet gewoon vaak rijden om sneller te worden.
 
Eerste keer, was vorig jaar, 1:59.8 nogwat. Net onder de magische twee minuten. Vond ik trouwens wel ontzettend knap van mezelf, zo langzaam gaan en toch een fireblade afschrijven ;( . Ik ben trouwens gevallen in de regen, het was die dag erg wisselvallig. Ik heb geoefend tijdens de zeelenberg speedweek in Almeria en hoop dat ik er dit jaar toch wat seconden af kan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Reed laatste keer 1:40ers op oude blade met standaard banden, stalen leidingen, heb de nationale van dichtbij bekeken, geen pretje, gekneusde ribben e.d., maar de motor was nog heel, dus, gelijk weer doorplanken uiteraard.

Oja ben 6 mei ook weer van de party. lekker :]
maar dan een stuk harder als dat het plaatje doet vermoeden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan