Tijdens rijden gaat de motor stotteren en inhouden

smeltertje

Rookie
1 mei 2010
6
0
Alkmaar
Goedemiddag allemaal,

Rij op een Honda Pan Europe ST 1100 uit 1990, en heb het volgende probleem gisteren gehad.

Tijdens het rijden op de snelweg met een gangetje van ongeveer 140km/u gaat mijn motor op een gegeven moment stotteren. Kan dan geen gas meer geven, reageert helemaal niet meer.
Als ik dan me koppeling inknijp slaat de motor meteen af.
Soms krijg ik hem dan weer aan de praat als ik me koppeling loslaat, maar het is ook gebeurd dat hij helemaal niet meer aanspringt en sta ik stil op de vluchtstrook.
Na een paar tellen wachten en flink door starten krijg ik hem weer aan de praat, maar het lijkt wel of ie dan start op drie poten.
Hierna kan ik weer een aantal kilometers rijden en begint het euvel opnieuw.

Dacht zelf dat het eventueel een vuile cab. zou kunnen zijn.
Kan iemand mij tips hierover geven?
 
Laatst bewerkt:
Bekende kwaal van de Pan.
Zoals al genoemd de vacuum gestuurde benzine kraan is de eerste verdachte. Het membraan wil wel eens lek raken.
Lekke vacuum slang kan natuurlijk ook. Haal em er eens tussen uit en kijk of het probleem nog steeds optreed.(vergeet niet om de vacuum slang af te sluiten)

Als dit het niet is, dan kan je ook last hebben van een zwakke benzine pomp. Ik heb hier zelf ook last van gehad. Koud was de opbrengst van de pomp volgens het boekje, maar zodra de boel warm werd zakte de opbrengst in.
Uiteindelijk hield mijn brandstof pomp er helemaal mee op. Ik heb er toen een tweede hands pomp in laten zetten die het bijna 30k km heeft volgehouden, maar vorige maand onderweg naar Kroatië begon de ellende weer, dus uiteindelijk binnendoor terug gereden.
Ik ga er nu een auto pomp invrotten. Een stuk goedkoper dan een origineel (300-400 Euro) en mocht die onderweg een keer de geest geven is de kans groter dat je een pomp bij garage/sloper kan scoren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan