Tijdje gevolgd door een blauwe of zwarte Golf - Politie met video?

Charliefox

Die hard MF'er
21 okt 2014
737
6
Amsterdam
Ik zal mensen voor zijn:

Ja, dom, dom, dom. En ook: Ik betaal de boete als een vent, mocht die binnenkort in de postbus belanden. En ja, ik heb me misschien op laten naaien, uitgaande van 1. Dat gezegd hebbende:

Gister op de ring Amsterdam. Ik reed zo’n 110-120 km/u. Komt er zo’n blauw/zwart Golfje invoegen en begint dicht achter mij te rijden. Vond het na een tijdje nogal irritant en gaf gas om de afstand te vergroten. Golfje geeft ook gas. Ik nog meer gas erop en uiteindelijk reden we een tijdje 140-150 km/u en soms van strook wisselen. Na wat minuten moest ik mijn afslag nemen en ben eraf gegaan. Nu thuis, dagje later, begin ik ‘m toch wat te knijpen. Zie hieronder de mogelijkheden.
  1. Zijn vast van die klootzakjes geweest met opgeschoren koppies, want blauwe/zwarte Golf.
  2. Kan zeker politie geweest zijn, met video, want blauwe/zwarte Golf.
  3. Is geen politie geweest, want die moeten je immers staande houden.
  4. Kan politie geweest zijn, zonder video, maar wel met z’n tweeën, waardoor de snelheidsbepaling met de auto km-teller ook rechtsgeldig is.
Iemand? Ik houd jullie op de hoogte over de afloop.
 
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat de politie dicht op mij zat om mij op te fokken, normaliter rijden ze een gepaste afstand.
Tevens zet een politie agent je liever staande om te vertellen waarom ze je een boete schrijven.

Ga er maar vanuit dat het gewoon van die irritante gastjes waren.
 
Ik zal mensen voor zijn:

Ja, dom, dom, dom. En ook: Ik betaal de boete als een vent, mocht die binnenkort in de postbus belanden. En ja, ik heb me misschien op laten naaien, uitgaande van 1. Dat gezegd hebbende:

Gister op de ring Amsterdam. Ik reed zo’n 110-120 km/u. Komt er zo’n blauw/zwart Golfje invoegen en begint dicht achter mij te rijden. Vond het na een tijdje nogal irritant en gaf gas om de afstand te vergroten. Golfje geeft ook gas. Ik nog meer gas erop en uiteindelijk reden we een tijdje 140-150 km/u en soms van strook wisselen. Na wat minuten moest ik mijn afslag nemen en ben eraf gegaan. Nu thuis, dagje later, begin ik ‘m toch wat te knijpen. Zie hieronder de mogelijkheden.
  1. Zijn vast van die klootzakjes geweest met opgeschoren koppies, want blauwe/zwarte Golf.
  2. Kan zeker politie geweest zijn, met video, want blauwe/zwarte Golf.
  3. Is geen politie geweest, want die moeten je immers staande houden.
  4. Kan politie geweest zijn, zonder video, maar wel met z’n tweeën, waardoor de snelheidsbepaling met de auto km-teller ook rechtsgeldig is.
Iemand? Ik houd jullie op de hoogte over de afloop.

Daarvoor hoeven ze volgens mij niet voor met z'n tweeën te zijn hoor :N

Persoonlijk denk ik dat je je niet zo veel zorgen hoeft te maken, als dat agenten geweest zouden zijn hadden ze je hoogstwaarschijnlijk op dat moment al wel aan de kant gezet..
 
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat de politie dicht op mij zat om mij op te fokken, normaliter rijden ze een gepaste afstand.
Tevens zet een politie agent je liever staande om te vertellen waarom ze je een boete schrijven.

Ga er maar vanuit dat het gewoon van die irritante gastjes waren.

Ik heb het wel meerdere keren gehad dat ze op zo'n afstand achter je zitten dat je je toch wat opgefokt voelt..
 
Die anti-verkeershufters brigade was toch weggesaneerd een jaar of wat terug?
 
Is er niet een of ander youtube filmpje "uit" die populair is onder een bepaald volkje ofzo ?
* een of andere challenge ofzo.. je weet t niet ...

Had er vanmiddag ook 1'tje ( petjes - Audi ) ,

Was zeker geen politie , anders was ik nu nog niet thuis geweest , het is een eind lopen naar huis vanaf het havengebied
 
Geen politie want:
Die hadden je al langs de kant gezet
Politie blijft niet achter je plakken als een malloot
Voor trajectmeting kunnenze gewoon een paar 100 meter achter je blijven rijden
 
Politie zal niet vlak achter je komen hangen en zeker niet opjagen. Zo veroorzaken ze een gevaarlijke situatie en dat is niet toegestaan. Ik zou me zeker geen zorgen maken.
 
Gewoon afwachten

Ben ook heel wat jaren geleden ‘achtervolgt’ door een snelle Audi. Aanegezien ik heel veel spiegel zag ik de Audi vanuit een oprit mij vlot naderen en achter me hangen op gepaste afstand. Ik reed wel harder dan max. snelheid, niet veel maar hiermee was ik wel duidelijk sneller dan het overige verkeer. Enkele auto’s ingehaald netjes weer de rechterbaan opgezocht en al volgende deed de Audi dat ook;

Op een gegeven moment ik iets vh gas af en jahoor ingehaald door de Audi met een stel politieambtenaren erin.....hun duimpje omhoog en gas erop.

Verder niks van gehoord, en ik rij nog steeds na jaren vrolijk rond.....zoals vandaag in Duitsland...echt een auto en motorland hier...:]
 
Gister is een maat van me nog gepakt door undercover agenten met een snelheidsovertreding van 46 km/u. Hij werd overigens wel aan de kant gezet.
 
Geen idee wat de toegestane snelheid op de ring is, maar uit je verhaal maak ik op dat je er behoorlijk boven zat.
Ik weet bijna 99% zeker dat het geen agenten waren, die hadden je aan de kant gezet voor een prent.

Zo heb ik eens 3 maanden in angst gezeten na wat te enthousiast mijn gaskabel te hebben bewogen uitgerekend op de A2 thv Breukelen, nooit post gekregen:+
 
Ik heb ook zo vaak golfies, audies, mercedisis met bijbehorend stoer (zielig) rijgedrag achter me hangen, zijn absoluut niet van opsporing instantie maar komen wel in aanmerking voor aso-hufter verkeersgedrag.

Rechts gaan rijden en, of bij de eerste gelegenheid, in laten halen, ben je er vanaf.

Je zeker niet laten provoceren door dit soort sukkels.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het politie was, want die kunnen juist heel onopvallend achter je aan komen.
Ik heb eens op een lege, overzichtelijke 100 km/u weg uit het niets een motoragent naast me gehad. Hij gebaarde met een dikke grijns dat ik wat langzamer moest. Dat deed ik natuurlijk braaf. Maar ik was vooral verbaasd: waar kwam die gast opeens vandaan?!
 
Lijkt mij stug dat dit politie was. Maar ik snap je 'angst'.

Kom het zelf zeer regelmatig tegen dat ze vlak bij je blijven rijden, soms inhalen en weer snelheid afnemen zodat jij weer moet inhalen. Volgende keer niet zo laten opnaaien.
 
Regio Rotterdam rijden er nog genoeg rond en dat zijn niet alleen standaard Volvo's en Volkswagens meer helaas

D'r rijd hier ( ja echt ) een goudkleurige ( soort mislukte brons kleur, of ze waren zo blij met de auto dat ze hem extreem gepoetst hebben )
golf rond.

Echt alleen de toeristen zien dat ding over het hoofd.


Vraag me wel eens af wie nu op het idee kwam, die kleur te bestellen..
( of ze zijn hier gewoon heel lief, en willen alleen de toeristen vangen en de locals ontzien ;p )
 
Ik zal mensen voor zijn:

Ja, dom, dom, dom. En ook: Ik betaal de boete als een vent, mocht die binnenkort in de postbus belanden. En ja, ik heb me misschien op laten naaien, uitgaande van 1. Dat gezegd hebbende:

Gister op de ring Amsterdam. Ik reed zo’n 110-120 km/u. Komt er zo’n blauw/zwart Golfje invoegen en begint dicht achter mij te rijden. Vond het na een tijdje nogal irritant en gaf gas om de afstand te vergroten. Golfje geeft ook gas. Ik nog meer gas erop en uiteindelijk reden we een tijdje 140-150 km/u en soms van strook wisselen. Na wat minuten moest ik mijn afslag nemen en ben eraf gegaan. Nu thuis, dagje later, begin ik ‘m toch wat te knijpen. Zie hieronder de mogelijkheden.
  1. Zijn vast van die klootzakjes geweest met opgeschoren koppies, want blauwe/zwarte Golf.
  2. Kan zeker politie geweest zijn, met video, want blauwe/zwarte Golf.
  3. Is geen politie geweest, want die moeten je immers staande houden.
  4. Kan politie geweest zijn, zonder video, maar wel met z’n tweeën, waardoor de snelheidsbepaling met de auto km-teller ook rechtsgeldig is.
Iemand? Ik houd jullie op de hoogte over de afloop.

Over het algemeen:

Politie in een onopvallende auto maakt zich niet druk om 10/20 km overschrijding, daar zijn radar, laser, trajectcontrole, opvallende autos voor.
Politie in een onopvallende auto wil graag onopvallend blijven en zich niet in de kijker rijden door dicht achter je te komen rijden.

1 denk het.
2 denk het niet
3 is bs.
4 kan, zou ook kunnen als er alleen een bestuurder is trouwens.
 
rij ik van de week op de ring rond amsterdam zit er ineens een motorrijder voor me, reed iets te snel en ging voor de gein eens dichter op hem rijden ... versnelt ie .. ik weer er achter plakken en zo dit een tijdje volgehouden... de paniek straalde van hem af })
op gegeven moment neemt ie een afslag en zag dat ie wat verkrampt reed .... hij zal toch niet gedacht hebben dat ik politie undercover was ?????

bij de foodstrip maar ff een peukie en een hapje gedaan en ons behoorlijk bescheurd :+
 
Komt er zo’n blauw/zwart Golfje invoegen en begint dicht achter mij te rijden. Vond het na een tijdje nogal irritant en gaf gas om de afstand te vergroten. Golfje geeft ook gas. Ik nog meer gas erop en uiteindelijk reden we een tijdje 140-150 km/u en soms van strook wisselen. Na wat minuten moest ik mijn afslag nemen en ben eraf gegaan.

Er wordt aan gewerkt 🙄
Bron: het AD
 

Bijlagen

  • A4899676-CEC3-463E-8508-4E9897DE13D5.jpeg
    A4899676-CEC3-463E-8508-4E9897DE13D5.jpeg
    88,8 KB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan Onderaan