Tik in blok Speed Triple 955i

Gidi

MF veteraan
16 feb 2008
3.636
0
Hellevoetsluis
Sinds kort hoor ik tikken in het blok van mijn Triumph Speed Triple 955i bj.2000 ;( . Dit is vooral bij een koude motor, naarmate het blok op temperatuur komt neemt het tikken af en verdwijnt bijna volledig. Het tikken is niet afhankelijk van het toerental. Het geluid zelf deed me denken aan grindsteentjes die in een metalen spatbord tikken. Het geluid is dan vrij luid. Het blok loopt verder normaal en zonder problemen. Ik rijdt het blok altijd netjes warm voordat ik hoger in toeren ga rijden. De kleppen zijn 4000 km geleden nog gesteld.

Iemand enig idee wat dit kan zijn :? :? :?
 
nog helemaal niets zelf er aan gedaan eigenlijk.
heb de motor nog niet zo lang.. wel olie ververst en nieuw filter er in...

Motor zaak waar ik em vandaan heb vertelde me dat het niets ernstigs was... blok van een triumph zou wat meer lawaai maken en de tik die ik hoorde, hoorde daar bij.. hij had het over een wat rauwer blok..

Ben zelf wat panisch als het gaat om geluidjes bij de motor dus vandaar dat ik het internet maar eens aan het af speuren ben
 
vindt dat altijd zo verdomd lastig met het kopen van motoren..
Ben zelf ook niet erg technisch dus ik moet het maar geloven wat betreft het geen kwaad kunnen van de tik in het blok..

Heb vlakbij wel een triumph dealer zitten waar ik misschien maar eens langs wil/moet gaan..
Nadeel is dat deze alleen de motor in onderhoud wil nemen als hij de eerste keer 7 uur mag rekenen aan arbeids uren om de motor compleet te checken...

Waar ik dan ook maar weer van uit moet gaan dat dat dan ook echt gebeurd...
 
vindt dat altijd zo verdomd lastig met het kopen van motoren..
Ben zelf ook niet erg technisch dus ik moet het maar geloven wat betreft het geen kwaad kunnen van de tik in het blok..

Heb vlakbij wel een triumph dealer zitten waar ik misschien maar eens langs wil/moet gaan..
Nadeel is dat deze alleen de motor in onderhoud wil nemen als hij de eerste keer 7 uur mag rekenen aan arbeids uren om de motor compleet te checken...

Waar ik dan ook maar weer van uit moet gaan dat dat dan ook echt gebeurd...

Dat tikken is vrij normaal voor dat type blok.
Het oudere type is vaak nog al lawaaiig
gas reactie en al nog wel goed?
word het geluid meer als je gas geeft?
waar hoor je het precies?

1e x dat ik op een 94er 900 Daytona reed wist ik niet wat ik hoorde, kreeg het gevoel of ze er een handvol knikkers in de kop hadden gegooid.
Met een beetje gas geven was het weg.
Bleek achteraf zo te horen.
Noem het maar karakter

Nogmaals als je het niet vertouwd toch even met de motor naar een dealer gaan.
Dat gelul over die 7 uur hoef je dus niet op in te gaan.

Verder kan je naar elke goede motorzaak gaan voor onderhoud
 
Laatst bewerkt:
tsja als je het zo stelt... ;)
zal toch moeten gebeuren.. Maar je hoort toch ook wel eens verhalen dat ze er flink wat geld in steken en de problemen uiteindelijk niet echt verholpen zijn.. (Noweakness is ook weer zo'n voorbeeld volgensmij)
 
tsja als je het zo stelt... ;)
zal toch moeten gebeuren.. Maar je hoort toch ook wel eens verhalen dat ze er flink wat geld in steken en de problemen uiteindelijk niet echt verholpen zijn.. (Noweakness is ook weer zo'n voorbeeld volgensmij)

Stel je vraag eens in het Speed topic, daar zitten gasten die bijna alle type's hebben gehad.
Nogmaals, het getikt is vrij normaal voor dat type blok.
Ik zou er niet zoveel geld in steken in een (probleem) wat in het blok hoort te zitten. :P
 
Ik kijk het even aan, vandaag pas mn eerste rit naar werk gemaakt ermee..
zal mn bevindingen verder in het triple topic plaatsen!

Wel goed om te horen dat al dat "lawaai" vrij normaal is in ieder geval!
 
Ik kijk het even aan, vandaag pas mn eerste rit naar werk gemaakt ermee..
zal mn bevindingen verder in het triple topic plaatsen!

Wel goed om te horen dat al dat "lawaai" vrij normaal is in ieder geval!


Wel altijd voorzichtig blijven als een lawaai als zijnde normaal beschreven wordt, als er enkel op een beschrijving van het geluid voortgegaan wordt en niet op het horen zelf ervan.
Als je zelf twijfelt, zou ik er toch maar iemand met ervaring naar laten luisteren.

Dat van zowiezo die eerste 7u aanrekenen… :o
 
Laatst bewerkt:
Wel altijd voorzichtig blijven als een lawaai als zijnde normaal beschreven wordt, als er enkel op een beschrijving van het geluid voortgegaan wordt en niet op het horen zelf ervan.
Als je zelf twijfelt, zou ik er toch maar iemand met ervaring naar laten luisteren.

Dat van zowiezo die eerste 7u aanrekenen… :o

:^

Op een forum kan je slecht luisteren
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan