Tik in motor van SV1000S

Adsv35

Rookie
24 aug 2005
11
0
Helvoirt
Bij warme motor van mijn SV1000S K4 hoor ik duidelijk een tik wat 99% op een defect krukaslager lijkt. Echter hoor je het alleen als de motor stationair loopt en iets daarboven(tot 1500~/min).Als je gewoon rijdt dan is er helemaal niets van te merken of te horen???

Volgens Nimag zijn er geen motorschades bekent in Nederland. Mijn dealer is aan het rondbellen en komt er nog op terug.Maar dan.....

NU DE VRAAG: Zijn er meer SV-rijders of andere motorrijders die hier iets over gehoord cq zelf meegemaakt hebben?????????
Ik heb hem maar even binnengezet totdat er een antwoord cq oplosing voor is. ;(

Na wat surfen kom ik het volgende tegen : http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=8148

Hier blijkt dus uit dat bij verschillende SV1000 (s) er nieuwe krukaslagers gemonteerd zijn i.v.m. een verkeerde tolerantie?????????????????

Iemand????????????????????????
 
Bij warme motor van mijn SV1000S K4 hoor ik duidelijk een tik wat 99% op een defect krukaslager lijkt. Echter hoor je het alleen als de motor stationair loopt en iets daarboven(tot 1500~/min).Als je gewoon rijdt dan is er helemaal niets van te merken of te horen???

Volgens Nimag zijn er geen motorschades bekent in Nederland. Mijn dealer is aan het rondbellen en komt er nog op terug.Maar dan.....

NU DE VRAAG: Zijn er meer SV-rijders of andere motorrijders die hier iets over gehoord cq zelf meegemaakt hebben?????????
Ik heb hem maar even binnengezet totdat er een antwoord cq oplosing voor is. ;(

Na wat surfen kom ik het volgende tegen : http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=8148

Hier blijkt dus uit dat bij verschillende SV1000 (s) er nieuwe krukaslagers gemonteerd zijn i.v.m. een verkeerde tolerantie?????????????????

Iemand????????????????????????

Het was een nieuwe :? , en je hebt genoeg geklaagt bij de dealer en importeur :Y ,
mooi raggen met dat ding gaat hij kapot jammer dan moeten ze hem alsnog repareren
 
Je zou eens TSL kunnen proberen. Dit wordt vaker gebruikt om 'metale' geluiden te dempen. Het spul kan ook in motorfietsen gebruikt worden omdat het niet hecht aan koppelingsplaten.

Ik gebruikte het zelf bij mijn oude Mercedes 280E(1972) en de motor liep wel mooier rond bij een koude start. De 300 Diesel 24V die ik nu heb loopt ook mooier rond door dat spul.

Het zit ook in de olie van de cb1 en de Transalp, ook deze motoren lopen mooi rond bij een koude start. ZOnder metalige klanken in het begin.

Bedenk wel dat het spul een paar centen kost, maar het is een van de weinige middelen die in de oldtimer branche gebruikt worden. (En als je weet wat onderdelen voor een oldtimer kosten, weet je gelijk waarom niet allerlei tovermiddeltjes in het blok gemikt worden)
 
Je zou eens TSL kunnen proberen. Dit wordt vaker gebruikt om 'metale' geluiden te dempen. Het spul kan ook in motorfietsen gebruikt worden omdat het niet hecht aan koppelingsplaten.

Ik gebruikte het zelf bij mijn oude Mercedes 280E(1972) en de motor liep wel mooier rond bij een koude start. De 300 Diesel 24V die ik nu heb loopt ook mooier rond door dat spul.

Het zit ook in de olie van de cb1 en de Transalp, ook deze motoren lopen mooi rond bij een koude start. ZOnder metalige klanken in het begin.

Bedenk wel dat het spul een paar centen kost, maar het is een van de weinige middelen die in de oldtimer branche gebruikt worden. (En als je weet wat onderdelen voor een oldtimer kosten, weet je gelijk waarom niet allerlei tovermiddeltjes in het blok gemikt worden)

gaat de koppeling niet goed vinden
 
Hey,

Ik heb precies hetzelfde probleem! Een k3 met 16000km, net gekocht met nog een paar dagen fabrieksgarantie. Ben al bij de dealer geweest en Nimag komt weer met bulls*t verhaal over nokkenastandwielen etc. Zijn dus echt de krukaslagers. Morgen ga ik weer met de dealer bellen en eens wat druk uitoefenen. Schijnt dat Susuki een modificatie heeft doorgevoerd om dit te verhelpen vanaf 2004. Is dus niet helemaal loos alarm... Dat er nog nooit een blok geknapt is is mooi maar het blijft een naar gevoel.

Blijf reageren want in de UK hebben ze een heel zooitje onder garantie vervangen dus waarom hier niet???
 
En als het onder het rijden kapot gaat, kun je mooi hard op je bek vallen.
Dus dat is ook niet alles....

Ik heb van de suzuki-dealer gehoord dat het geluid ook van het koppelingshuis kan komen.

Groeten :]
 
Even een update:

Vandaag opnieuw bij de dealer geweest. Ze zijn het met mij eens dat het echt niet goed zit. Er lekte ook ineens koelvloeistof (kan niks met elkaar te maken hebben maar toch)

Morgen wordt er naar Suzuki gebeld en zal er worden begonnen aan de reparatie. Wel weer goed geholpen door de dealer.

E.
 
Hmmm, gelukkig niet de enige met deze kwaal..Maarre lees ik nu goed dat er WEL een modificatie is voor dit bijgeluid.

Ik zal morgen ook weer eens gaan bellen want de temperatuur gaat weer stijgen. *D

A.
 
Ja er zijn nieuwe krukaslagers ontworpen las ik op een Engels/Amerikaanse site. Mijnes ligt nog helemaal uit elkaar, lagers zijn besteld... Afwachten maar. Ook gelijk even de update voor de koppelingscylinder (rubbertje) besteld, die gaat er gelijk onder als ik hem weer terug heb.
 
Vandaag weer even langs geweest bij de dealer. Had nog steeds niets gehoord. :(
Ze hebben beloofd morgen weer met Nimag te bellen maar ik heb er een hard hoofd in dat er iets gaat gebeuren. Wel vast voor volgende week een afspraak gemaakt voor de 6000km beurt. Misschien dat het dan ineens wel duidelijk wordt want dan is het geluid zeker te horen

Nu maar hopen dat er snel iets geregeld wordt want volgend weekend een rit naar de Eiffel gepland met wat vrienden.
:]

Dus dan moet het goed zijn....

Het is volgens de dealer overigens nog steeds geen (officiele) modificatie.

We wachten weer af
 
Een paar honderdsten teveel speling hoor je idd alleen bij stationair, als de oliepomp dus weinig druk opbouwt. Zodra je gas geeft schiet je oliedruk flink omhoog en wordt die ruimte dus opgevold. Zou je een oude motor hebben, zou je dikkere olie erin kunnen doen, ben je er vanaf. Enkel is dit een hele nieuwe, dus lijkt mij dat je dealer dit varkentje moet wassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan