Marcus2005
Rookie
- 4 mrt 2023
- 8
- 13
Hallo,
Heb al een poos een Honda Crf 250 2008. Na de laatste keer een uur rijden op het land, begon ik een tik te horen.
Het werd steeds erger. Het is een redelijk harde tik die ook sneller gaat klinken met hogere toeren.
Ook als je hem in de vrij hebt, of de koppeling inhoud blijf je de tik horen. Ik ren de motor altijd aan(Kickstarter kwijt), maar dit wou nu ook niet meer.
De zuiger gaat af en toe wel rond maar meestal bij het aanrennen slipt de achterband over de straat omdat hij dan de zuiger niet rond krijgt. Denk zelf als de zuiger tegen de kleppen ofzo aankomt, waarbij hij soort van vast zit.
Ik heb 'altijd' 2takt gereden, dus heb niet zo veel verstand van 4takt.
Motorblok en versnellingsbak olie zijn ververst. Luchtfilter goed schoon gehouden. Rond de 25uur op de zuiger.
Voor de rest goed onderhouden motor.
Heb geen filmpje van de tik, motor is slecht aan te rennen
Weet iemand wat de tik kan zijn?
Bij voorbaat dank,
Marcus
Heb al een poos een Honda Crf 250 2008. Na de laatste keer een uur rijden op het land, begon ik een tik te horen.
Het werd steeds erger. Het is een redelijk harde tik die ook sneller gaat klinken met hogere toeren.
Ook als je hem in de vrij hebt, of de koppeling inhoud blijf je de tik horen. Ik ren de motor altijd aan(Kickstarter kwijt), maar dit wou nu ook niet meer.
De zuiger gaat af en toe wel rond maar meestal bij het aanrennen slipt de achterband over de straat omdat hij dan de zuiger niet rond krijgt. Denk zelf als de zuiger tegen de kleppen ofzo aankomt, waarbij hij soort van vast zit.
Ik heb 'altijd' 2takt gereden, dus heb niet zo veel verstand van 4takt.
Motorblok en versnellingsbak olie zijn ververst. Luchtfilter goed schoon gehouden. Rond de 25uur op de zuiger.
Voor de rest goed onderhouden motor.
Heb geen filmpje van de tik, motor is slecht aan te rennen
Weet iemand wat de tik kan zijn?
Bij voorbaat dank,
Marcus